![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hydeosia vois löytää käytettynä helpommin? Tarkoitus olisi käyttää säiliöä sopivan progressiivisuuden saamiseksi. Hydesylkkyyn ei varmaa saisi liikaa painetta ilmalla vaikka säiliöä ei olisikaan eikä sylkkyä ihan pohjaan ole tarkoitus ajaa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ilmajouset
Moi,hyvää joulua kaikkille,mut mun mielipide olis jos sais hydro ja paineilma yhtistettya korkeapainen säiliön kautta,sitten hytista sais ohjata kaikkia sylindereita eriksen ,eri asia varmaasti paljonko sellaisen systeemin rakentaminen tule maksaamaan ,samoin olis mahdollista laitta 2 kompura,niin kuin monella viron vehkeissa on tehtya,samalla nee toimis iskunvaimennimeilla ja niitä sais käyttä korin oikaisun hankaloissa tilanteissa,samoin on mönkijan vinsseja käytetty korin noston tai laskemisen ,sorry jos olen väärassa
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla olis kyllä hydepumppu hyllyssä, ja ilmastoinnin kompurasta sais kytkimen. Silti systeemistä tulee turhan monimutkainen ja tietää ongelmia.
Lähtökohtana, leikkikompurallaa ilmaa nostoon ja vaikka hanalla pois. Mahdollisimman yksinkertaista. Joku releen sähkövika vielä kaataisi auton itsestään.. Tää juttu jää harkintaan mutta jos vastaan tulee sopivat hydesylkyt ja esim. mäntätoiminen ilmastoinninkompura niin niillä voisi saada 20bar paineet suht helposti. Paineilman ei tarvis olla öljytöntäkään. Siihen mulla olis jo lamellikompura. Kaikea pitää kokoeilla mutta usein suunnitelmat monimutkaistuu liikaa ja sit ne ei toimi. Tolla ilmastoinnin kompuralla sais luotettavasti paineen ja venttiilistä pois. Tuottokin varmaan 10x leikkikompuran verran. Hydesylkky mahdollistaisi jousituksen säädön, katkaisemalla virtaus säiliöön jäykistäisi jousia ja mahdollistaisi kovemmat pomput. Silloin lehtiä voisi keventää ja pääsisi lähemmäs soa joustoa säiliöyhteys auki. Letkut tarvisi sit olla vahvempia kans.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 24.12.2013 16:20 |
#4
|
||||
|
||||
![]() ilmajouset
sillavaihessa nee lehtijouset pitaisivat vain aksuloita paikallaas,hytikka ja muu hoitais asia
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=129 tuolta löytyy aiheesta muutama sivu joulu lukemista
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Sehän ois helppoa kun hyde sylintereitä käyttäisi 200bar;in letkut passaa suoraan eikä ole edes kalliita Kompuraan pitäsi sovite, mutta monessa hanassa on vaan kierre reikä mihin tarkoituksen mukainen sovite sit tulee ja osaan ei edes letku/putki liitin edes passaa ilman sovitetta
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Täälläki jo tais vilahtaa hetkellisesti, mutta eikö tosiaan kukaan oo laitellu ihan tavallisia ilmaiskareita omien lisäks? Ois helppoo, nopeeta ja yksinkertasta. Vois toimia jopa offroad-käytössä oman aikansa. Kokemuksia? Hinnatkaan ei aivan päätä huimaavia ole, ainakaan asennuksen helppouteen suhteutettuna.
Omaan HJ:hin ois tarkotus laitella ilmat jossain välissä talven aikana taakse lehtien lisäks, kohan on tallissa sellanen hetki että sopii touhuumaan. Sinne oli taakse orkkiksien tilalle laitettu uudet Vallilan jouset, jotka alle 15tkm venäjällä ajelun jälkeen vastaa loppuunajettua orkkista. Tällä miun kikattimella ei siellä mettäneuvoksen puolella juurikaan ajella, mutta röykkysiä teitä senkin edestä. Ilmaiskarissa tulis kevennyksen lisäks samalla lisäiskunvaimennusta omien, täysin riittämättömien kaveriks. Yhet ooppelin ilmaiskarit odottaa jo pöydällä asennusta, mistähän lienee omegasta tai rekordista? Jossain sellasissa niitä on kait ollu. Jotain tällasia siis tarkotan... http://www.drmadhog.fi/catalog/produ...7feac2ca904f2c |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Olihan OKA66 aka Kössi Kenguru aka Voodoo Jeep nimimerkillä LJ70:ssä Monroen ilmaiskarit.
Siitä oli joku rakentelutopiccikin olemassa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
...mielessä pienesti päissään pyöriny hydesylkky iskarin tilalle, männän taakse paine jolla korkeus kohilleen ja varren puolen nipasta letku ylös ja vaimennuksen säätö virtausta kuristamal... tiiä sit miten toimis?
__________________
WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään ilmajousia | turakoitsija | O/M/V Muut | 12 | 03.01.2014 08:41 |
Samuraita alle | Korpikumpu | Linkit | 4 | 31.08.2010 12:18 |
Mudzillat alle | blazoffer | Chit-Chat | 5 | 28.03.2007 06:53 |
M: ilmajousia kenties kaupan. | Jörmelö | O/M/V Muut | 8 | 16.02.2005 20:23 |
Talvinakit alle | Yleiset | 35 | 17.10.2003 19:13 |