Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2013, 16:57
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Hyväntahtoista kettuilua vain kun sulla on hienommat lelut, eiköhän tuolla ainakin kelirikkotiellä pärjää

__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2013, 01:12
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lisää rengashommia


Vähän meinasi päivä venyä, mutta kymmenen tunnin hikoilun jälkeen oli renkaat vaihdettuna! Vanteetkin purkautuivat kaikki nätisti, kun nuo olivat olleet auki keväällä.

Tuossa renkaat rivissä ja niille paikat valikoitumassa,


Vaikka saman niminen rengas, niin ainakin kyljessä on selvä ero. Edessä siis vaihdettu.


Kuvion leveydessä on 3 cm eroa. Tuo rättimalli on leveämpi, varmaan just sen kyljen puolelle menevän osuuden verran. Aika paljon pallompi on myös tuo rättimalli.


Tuohon vielä kuva, missä näkyy vanne purettuna ja muutkin osaset, mistä tän auton pyörä koostuu.


Renkaiden vaihdon tarkoitushan oli, että jos nämä olisi pyöreämmät ja olihan ne. Hävisi se noin 60 vauhdissa vaivannut pompotus! Toki vieläkin jotain pieniä vipotuksia, mutta ei häiritseviä. Taisi auto muuttua hiljaisemmaksikin. Ja huomattavasti pehmeämpi on ajella myös, kun renkaatkin pikkuisen joustaa töyssyissä. Oli mielestäni kannattava homma.

Negatiivisina puolina tuli sellainen, että rengas ottaa jyrkästi kääntäessä hytin portaaseen kiinni. Kuvion kulma ottaa kiinni, kun tämä rengas on vähemmän pallo. Pitänee siihen jotain kehitellä, vaikka porras joustaakin, mutta ärsyttävän äänen silti pitää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2013, 01:18
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Sulla meni puoli päivää, kun vaihdoit "-" merkin "R" merkiksi.

Vyörenkaat ovat paljon pehmeämmät, sen huomaa jo irtonaisia renkaita pyöritellessä. Ja se renkaan jalkaosa on aivan erilainen...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2013, 01:41
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Sain mä R:n lisäksi nopeus- kantavuusluokankin. Ja ihan tarpeettoman tubeless-tekstinkin.

On tosiaan se jalkaosa ihan erilainen, mutta ihan nätisti se tuollekin vanteelle asettui. Rungon lötköyden takia joutui vähän painimaan vannenauhojen kanssa, mutta viimeiseen oli jo tekniikka hiotunut aika hyväksi. Tuossa kun vielä leveämmät vanteet kuin tuolle renkaalle pitäisi, niin vannenauhatkin vähän leveät. Ne oli merkinnällä 320 - 20. Paitsi yksi oli merkinnällä 14 - 20 ja yhden rikkoontuneen tilalle tuli 300 - 20.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2013, 20:13
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tuossa aiemmin mainitsin, että porras ottaa jossain kohdassa renkaaseen kiinni, niin tänään löytyi aika ja lopulta inspiskin tehdä asialle jotain.

Tuossa lähtökohta, kun rengas käännettynä siihen kohtaan, missä ottaa kiinni:


Olisi nuo vaijerit kai jollain irronnut tuolta yläpäästä ja kiinnityskohtiakin oisi sitten voinut kaventaa, mutta ei nyt vaan mitenkään saanut aikaiseksi, vaan helpoimman / nopeimman kautta vaan.


Siis 50 mm pois portaan leveydestä.

Olihan nuo joskus johonkin hiukan ottaneet kiinnikin, kun vaikka näyttivät aika suorilta, niin uudelleen yhteenliitettynä eivät niin suorat olleetkaan. Vaan eipä onneksi haittaa.


Seuraavaksi kun aika ja inspis kohtaa, niin tankin kiinnitykset pitäisi korjailla. Sen jälkeen on kyllä työlistalla tehdä joku lisäporras tuohon, vaikkapa ketjusta. Liekö urheilijanuorukainen käynyt vanhaksi ja paksuksi, mutta välillä tuntuu raskaalle kiivetä tuonne autoon, kun porras on 82 cm korkeudella. Ainakin kun jotain ropaa ja eestaas pitää rampata...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2014, 12:17
TT|:n Avatar
TT| TT| ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 163
Perusasetus

http://www.viralnova.com/bought-fire-truck/

Maailmalta tuli tuommoinen vastaava offikämpperi vastaan. Tuossa oli ilmeisesti jo palohommissa ollut tuo paikallaan pysyvä lavan kiinnitys.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2014, 20:30
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaanpa tuosta yllä olevasta linkistä kuvan tuosta lavan kiinnityksestä. Kuinkahan paljon tuollainen mahtaa autoa jäykistää? Siis verrattuna tuohon, miten minun autossa on? Ne kuvathan löytyy tuolta:
http://forums.offipalsta.com/showpos...8&postcount=59



Taipuukohan vaikka tässä tilanteessa samalla tavalla kuin kuvassa? Kun ainakin mun järkeilyllä nuo kiinnikkeet ei anna ollenkaan tapin pituussuuntaan myöden. Siispä olisi kankeampi, mutta lava tai päällirakenne ei niin paljoa taipuile? Varmaan esim. paloautossa ihan hyväkin niin, tai tuollaisessa linkin täysaikaisessa campperissa.

Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 12:33 (GMT +2).