Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2013, 11:51
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Haaveissa voi ajella noin pienellä kulutuksella


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mut tuo bensan kulutus silti hieman ihmetyttää. Kyllä se nyt maantiellä pitäisi varmaan vähän pienemmällä mennä? Koska silloin kun oli Jeep missä oli 4-litranen bensakone niin kyllä silläkin mentiin maantiellä alle 10. Ei edes kaupungissa syönyt yhtä paljoa kuin toitsu. Silloin kun itsellä oli Renaultin Espace niin sillä mentiin helposti alle 7 litran. Grand Espacella sama juttu. Joten on melko nihkeetä selitellä että iso auto syö paljon. Grand Espacessa kun on enemmän tilaa.
Toisaalta eipä tuolla tarvi ajella muulloin kun reissuun lähtiessä. Vituttaa vaan kun reissussa sitä joutuu niin tiuhaan tankkaileen. Ehkä pitää vaihtaa tuo johonkin laadukkaaseen ranskalaiseen valioyksilöön niin kulutus putoaa, ei ole vikoja ja pystyy talvellakin ajamaan.
Taitaa Nerdoa jo vaivata varhaisdementia tai sitten on vaan nähnyt unta pienistä kulutuslukemista kun todellisuus on noin unohtunut

Kun tuosta Espacesta haaveilit niin tuossa muutama. Eivät tosin lupaa noin pientä kulutusta mutta pehmeää ranskalaista menoa kuitenkin

http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510618197
http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510586515

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2013, 12:18
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Muista sit ostaa samanvuotinen ranskalainen kuin se Toyotakin niin pääset tekemään oikeen syväluotaavaa vertailua.
Senhän luulis sit olevan jo niin halpa että saat ostaessa rahaa kouraan?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.12.2013, 12:21
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

No HÖ

Sehän noissa halvoissa kieseissä on ongelmana, että niistä on jätetty muutama 500.00€ -1500.00€ huolto väliin.

ns. täydellinen huoltokirjakin on täytetty jälkeenpäin.

Eipä silti, kyllä joskus sattuu joku helmikin kohdalle, siitten siihen "helmeen" kyllästyy ja ostaa / vaihtaa uuteen ongelmatapaukseen.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2013, 08:05
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Taitaa Nerdoa jo vaivata varhaisdementia tai sitten on vaan nähnyt unta pienistä kulutuslukemista kun todellisuus on noin unohtunut

Kun tuosta Espacesta haaveilit niin tuossa muutama. Eivät tosin lupaa noin pientä kulutusta mutta pehmeää ranskalaista menoa kuitenkin

http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510618197
http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/...pace/510586515
Espacen omistaneena voi kyllä sanoa että se meni pienellä. Ensimmäinen Espace oli muistaakseni vm.95. Tais olla joku 1500€ auto jos oikein muistan. Vuosi sillä veivattiin. Kilometrimäärää en muista, mut varmaan joku 20tkm? En muista korjanneeni sitä mitenkään. Siihen olisi pitänyt vaihtaa puhaltimeen se vastus vai mikä lieneekään kun ainoastaan nopein asento toimi, mutta kun tuon vaihtoa selvitti niin puoli autoa olisi pitänyt purkaa niin en jaksanut lähteä tekeen sitä. Se oli jo ongelmana silloin kun sen osti. Toinen Espace oli tuota 3 koppaa. vm.99. Maantiellä meni helpolla alle 8. Enkä muista että siinäkään olisi ollut mitään suurempia vikoja. Vanhuksilla on itseasiassa tuota viimeisintä koppaa oleva Espace. Se ei ole kovin kehuttava. Tiloiltaan onneton verrattuna edelliseen koppaan. Kuluttaa ihan helvetisti vaikka on diesel. Sillä ei tahdo päästä alle 10 edes maantiellä. Enkä tiedä mistä ne on painon tuplannut. Nimittäin se 95 vuoden Espace painoi muistaakseni 1100kg. Tämä uusin painaa 2000kg. Eikä se 3-koppanen muistaakseni painanut kuin joku 1400kg jos oikein muistan. Muovista tehty koko auto niin ei se paljoa voi painaa. Mut eipä ollut ruoste ongelmia.

Ja mitä Jeepin kulutukseen tuli niin kyllähän senkin sai kuluttaan, mutta maantiellä se meni alle 10 kulutuksella. Sehän oli siis täysin vakio ja normi kesärenkain. Ei tuolla toitsulla kaupungissa pahemmin tule ajettua. Melkein kaikki ajot on maantiellä. Näköjään virallinen kulutus pitäisi olla 8.2 maantiellä toitsulle. Ei oikein löytynyt ketään ketä olisi päässyt alle 10 kulutukseen edes maantiellä toitsulla. Melko heikko suoritus kyllä. Mutta olkoot. Ei sillä tule niin paljoa ajettua.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2013, 20:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No vuonna 95 riitti että koko suku mahtui lossiin kyytiin. 2000 luvulla niiden pitää vielä selvitä hengissä jonkinlaisesta mällistä...

Jos laite on jenkkifarmin kokoinen ja painaa saman verran ,niin onko yllätys että se vie saman verran ainetta? Se kun waatii saman werran kilowotteja liikkuakseen ja irrotakseen risteyksestä nopeammin viereisellä kaistalla oleva sininen dösä.

Nii ja vielä että ite ostin samalla periaatteella 96 sen micran työmatkakääpiöksi ja sen keskikulutus on ollu jotain 7 litran luokkaa. Eli ei mene vitosella sekään. Nyt 5000 kilsaa ajettuna on km kulut jokseenkin samoissa kuin Bertalla ajettaessa. Jos mitään remppaa ei tule,niin ne alkaa vähänkerrassaan laskemaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 17.12.2013 20:58
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2013, 10:37
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nii ja vielä että ite ostin samalla periaatteella 96 sen micran työmatkakääpiöksi ja sen keskikulutus on ollu jotain 7 litran luokkaa. Eli ei mene vitosella sekään. Nyt 5000 kilsaa ajettuna on km kulut jokseenkin samoissa kuin Bertalla ajettaessa. Jos mitään remppaa ei tule,niin ne alkaa vähänkerrassaan laskemaan.
Nyt on ihan pakko kysyä kumpi on hirveämpi noin niinkuin ajonautinnossa??? Oma veikkaus on N-merkkinen...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2013, 10:50
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Nyt on ihan pakko kysyä kumpi on hirveämpi noin niinkuin ajonautinnossa??? Oma veikkaus on N-merkkinen...
Yllättävää kyllä mutta -90 chevyn pikkis on parempi ajaa kun 04 rellu, joka sekin söi sen 7,7l /100km, pienet nypylät ei tunnu missään ja isommatkin hujahtaa aika notkeasti gummien alta

Ei täristä tai vatkaa isolla tiellä, eikä tuuli heittele..
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2013, 15:49
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Yllättävää kyllä mutta -90 chevyn pikkis on parempi ajaa kun 04 rellu, joka sekin söi sen 7,7l /100km, pienet nypylät ei tunnu missään ja isommatkin hujahtaa aika notkeasti gummien alta
Vuoden 2010 Peugeot 207 oli karmea laitos kun sillä tuli tuossa tovi hurauteltua. Se ei mene suoraan sitten millään. Täysin tunnoton ohjaus, eikä keskitä. Koko ajan saa olla ohjaamassa. Ensimmäinen auto missä kädet on kipeenä ajamisen jäljiltä. Mitä lie ovat miettineet kun tuota alustaa autoon ovat tehneet.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2013, 18:11
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Vuoden 2010 Peugeot 207 oli karmea laitos kun sillä tuli tuossa tovi hurauteltua. Se ei mene suoraan sitten millään. Täysin tunnoton ohjaus, eikä keskitä. Koko ajan saa olla ohjaamassa. Ensimmäinen auto missä kädet on kipeenä ajamisen jäljiltä. Mitä lie ovat miettineet kun tuota alustaa autoon ovat tehneet.
Patonkia täytteineen ála Radio Rock
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.12.2013, 23:21
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Nyt on ihan pakko kysyä kumpi on hirveämpi noin niinkuin ajonautinnossa??? Oma veikkaus on N-merkkinen...
Molemmat laitteet edustaa lajinsa terävintä kärkeä siinä mihin ne on suunniteltu. Ja kummallakaan se ei ole maantie ajo.

Eli micra. Plussaa. Ajon aikana pystyy kuuntelemaan radiota ja tarvittaessa puhumaan puhelimeen, polttoaineen kulutus, ja se että kyytiin mahtuu läskibasso(!!!!,???,????) ja styrkkari.
Miinusta. Joka vitun audi ja ,mersu mies kokee jotain luontaista ja alkukantaista tarvetta ajaa ohi ja jäädä eteen maleksimaan ja esittelemään persettä niinkuin se muka kiinnostaisi ketään.
Parkkipaikoilla on kokoajan tilanteita missä sitymaastureilla ja tila-autoilla ahdistetaan ja yritetään näyttää kuka on kingi...

Bertan hyviä puolia ny ala sen enempää kertailemaan mutta sillä vaan on semmonen dinosauruksen aura ympärillä että ruuhkassakin löytyy aina tilaa ym...

Suoritus arvoiltaan nuo on melko samassa kastissa eli kun rampissa heittää ohjakset löysälle niin tommonen 76 tonninen rekka jää nippanappa toiseksi kiihytyksessä. Tosin Bertta ny kulkee ihan samalla tavalla vaikka siihen oisi se rekka köytetty hinaukseen...työhevosia nääs...Vaan tää ei ollu tojon kehumis topicci...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.12.2013, 23:25
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Aina kun on enemmän ruostetta persiin alla, mitä kanssakulkijalla rautaa, saa osakseen kunnioitusta...

Ei kyl sinänsä liity Andyn tojoon.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj60, kun halvalla sain AteV8 Maasturiprojektit 32 17.10.2009 20:57
Range sai panssarit Discovery Tekniikka & Jutustelu 9 01.05.2006 08:53
Rankku sai kaverin AVRO Tekniikka & Jutustelu 8 23.02.2006 15:39
Disco sai panssarit Discovery Tekniikka & Jutustelu 3 01.09.2005 20:07
Suzuki sai kilvet Esu Chit-Chat 6 23.06.2005 21:29


Sivu luotu: 19:26 (GMT +2).