![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() AGM on käsite joka tuntuu olevan hiukan hankala hahmottaa, eikä nekään tykkää ihan tyhjäksi päästämisestä ... Nesteakkuja, joissa neste imeytetty lasikuitu mattoon, ei sen kummempia periaatteessa ... Geelihommat sitten eri hommia, ymmärtääksein, samoin kuin AMG hommat ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, AMG viittaa enemmän tuonne mersun virityspajan puolelle
![]() ![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Täällä kun on akuista juttua niin ois kysymys. Jos laitan tällaisen http://www.motonet.fi/fi/tuote/90703...-306x173x225mm akun vajaa vetoiseen matukkaan jossa on 65A laturi, niin onko mahdollista ettei laturi lataa akkua täyteen kun autolla ei ajeta joka päivä tuntikausia? Ja jos akku on jatkuvasti vajaa niin menettääkö tehojansa? Tällä hetkellä akku on autossa jossa laturi on 95A, niin onko akku entisensä kun otan sen matukasta takaisin alkuperäiseen kulkineeseen?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sillähän ei varsinaisesti ole väliä miten iso akku sulla on jos se on lähtökohtasesti täynnä ja startti vie tietyn määrän virtaa sieltä. Kunhan laturi ehtii ladata sen aikaa et starttiin mennyt virta on tuotettu takaisin niin akku on taas täynnä. Ison akun tapauksessa myös pitäis päästä pidemmälle tapauksessa jossa startin jälkeen ajetaan niin vähän ettei akku ehdi latautua taas täyteen(=isolla akulla enempi starttikertoja). Eri juttu sit tietty jos autossa joku vie virtaa niin et pidemmän seisonnan aikana syö akun aina lähes tyhjäks. Tosin tässäkin tapauksessa joudut pienemmällä akulla kaivaa kaapelit esiin siinä missä isommalla akulla saattaa lähteä vielä omin voimin käyntiin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
No esimerkiksi Läjissä on 2x95Ah akut ja laturi on jotain 50-60A kaliperia ja harvoin niissäkään akkuongelmia on vaikka niiden lataus- ja jännitteensäätösysteemit on ihan takapuolesta :-D
Joten eiköhän toi sun ratkasus ole ihan toimiva.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ok, näillä mennään. Sitä hiukan epäilin että onko näissä akuissa ns.muisti. Eli jos pitkään pidetään puolillaan niin sit ei enää ota itseään täyteen latinkiin vaikka kuinka pitkään latais. Jonkun tyyppisillä akuilla ainakin on ns. muisti, mutta onko auton akuilla siitä ei ollut varmuutta.
Viimeksi muokannut Micco : 11.12.2013 20:18 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Iso 12V laturi 90-120A | Mutamies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.09.2010 19:56 |
Ostettu datsun 120a OVENKAHVA -80 | niko69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 19.08.2010 19:11 |
Myyty 12v/120A laturi**MYYTY** | AVRO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 22.09.2009 17:04 |
Pajeron laturille suojaa/uudelleen sijoitusta | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 25.07.2007 12:55 |
Minkälaista piuhaa laturille? | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.08.2006 05:43 |