Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2013, 09:01
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

No joo ei se väri tee sitä 2-T öljyä huonommaksi (kelekkahuollon tietotoimisto)

Tällä hetkellä paras Bensavaihtoehto Shellin Formula ja kun muistaa käyttää "täyssynteettistä" ainoastaan moottorisahoille tarkoitettua öljyä.

Tästähän on jo keskusteltu jo useampaan kertaan, valmis pienkonebensan ongelmia on hapettomuus ja jokin aine siinä kovettaa kalvoja, monesti auttaa ruokalusikallinen korkealaatuista 2T öljyä täyteen tankkiin jos on käyntihäiriöitä.

Näitten perskeleen bensaongelmien kanssa tulle työssäni vastaan melkein joka päivä.

Mitään huoltoasemaketjua ei voi moittia huonommaksi, vaan se bensan kierto on erittäin tärkeää, toisilla asemilla vaan on uudempaa bensaa.

__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.12.2013, 23:49
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
No joo ei se väri tee sitä 2-T öljyä huonommaksi (kelekkahuollon tietotoimisto)

Tällä hetkellä paras Bensavaihtoehto Shellin Formula ja kun muistaa käyttää "täyssynteettistä" ainoastaan moottorisahoille tarkoitettua öljyä.

Tästähän on jo keskusteltu jo useampaan kertaan, valmis pienkonebensan ongelmia on hapettomuus ja jokin aine siinä kovettaa kalvoja, monesti auttaa ruokalusikallinen korkealaatuista 2T öljyä täyteen tankkiin jos on käyntihäiriöitä.

Näitten perskeleen bensaongelmien kanssa tulle työssäni vastaan melkein joka päivä.

Mitään huoltoasemaketjua ei voi moittia huonommaksi, vaan se bensan kierto on erittäin tärkeää, toisilla asemilla vaan on uudempaa bensaa.
Ymmärsinkö/ymmärsitö nyt ihan oikein? siis mun kokemuksien mukaan se ihanan kallis pienkonebensa juurikin ei koveta kalvoja ja mittarista tuleva bensa kovettaa,sen sisältämän alkoholin takia. Lisäksi mittaripensalla on taipumusta imeä itseensä vettä josta syystä seassa oleva öljy tuppaa erottumaan tankin pohjalle. Aikoinaan kun lyijytön pensa tuli markkinoille ni ne 2-tahti öljyt ei tahtonu sekottua pensaan kunnolla,sit tuli lyijyttömään pensaan tarkoitetut öljyt jotka sekoittuivat. Samasta aiheesta sillon oltiin yhteydessä nesteen suuntaan ja nykyäänkin nesteen propaganda tukee omiakin kokemuksiani. Aihe oli sillon kuuma ku crossi ja enska pyöriä leikkas kiinni ja samaa ongelmaa oli nytkin havaittavissa kun nää E10/95 pensat tuli,nesteen mielipide oli et käyttäkää tarkoitukseen valmistettua Racing pensaa(en tiijä hintaa mut kallista) tai ihan pienkone pensaa,edellämainittua suosittelevat myös autoihin ja muihin ajoneuvoihin joita säilytetään pitkään käyttämättömänä. Sitä alkylaatti pensaa sai ainaki Helsingistä eläintarhan Nesteeltä ihan mittarista ja se ei ollu paljon kalliimpaa ku tavis pensakaan.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2013, 00:08
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Ite käytän 2t pienkonebensaa pappa-tunturissa, moottorisahoissa ja aina kun mahdollista niin kausileluissa pidemmissä säilytyksissä, siis moottorikelkka, perämoottorit, vesijetit yms ja hyvin on vehkeet pelannu. Joka kevät on aina jonkun kaverin perämoottorissa tms sitä bensajumppaa kun ensin ei millään uskota että vanha bensa tankissa aiheuttaa ongelmia mutta lopulta se aina paljastuu syyksi. En tiedä onko pienkonebensa parasta kalvoille yms mutta toistaiseksi on hyvät kokemukset.

Muutama vuosi sitten lähetin yhden auton (tai no, saabin) romutukseen ja sen tankista kaadoin noin 7kk aiemmin tankatut bensat 90-luvun nelipisteruiskumoottoriin ja seuraavan päivänä kirosin että mikähän anturi nyt on hajonnu kun ei meinannut tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä kunnes muistin tankanneeni vanhaa bensaa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2013, 08:57
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Lightbulb

..........ja pienkoneisiin vain ja ainoastaan 98.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2013, 14:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Ostin heräteostoksena Hyrylän Shellin poistomyyntilaarista pari putelia tällasta 1€/kpl. Ajattelin lirauttaa molempien mopedien tankkiin, katotaan käykö nätisti vielä keväällä.

50ml pullo, kuvassa saattaa näyttää isommalta mitä onkaan:
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2013, 14:58
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Viime talvena kokeilin tuota shellin säilöntäainetta nelitahtiseen moottoripyörään (vpowerin sekaan), ajoin sillä muutaman kymmenen kilometriä ja lopuksi käytin kaasarit tyhjäksi. Moitteettomasti pelasi keväällä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Paukkuuko pakkanen nurkissa? Tomppa82 Chit-Chat 2212 12.12.2021 18:47
Myydään Hiluxin osia ja ohj.iskari ja ja... azizp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 24 14.02.2010 19:44
td5 disko ja pakkanen + ilmajouset? kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 4 28.01.2008 00:51
Pureeko pakkanen? AVRO Chit-Chat 37 24.02.2005 22:33
Pakkanen katosi MäIte Rakas Päiväkirja 9 21.01.2003 13:08


Sivu luotu: 13:54 (GMT +2).