Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2013, 14:26
Teetu Teetu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.12.13
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 2
Perusasetus

Meneekös lukot päälle vain jos on pikku puoli vaihteistosta käytössä, vai toimiiko ihan pitkälläkin puolella? Pitänee mennä ajaa ympyrää tonne kaupan parkkipaikalle ja kiskoo niitä vipuja hullunraivolla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2013, 18:55
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Eiku lukot kytkeytyy josikuorman välityksellä, jos hampaat ei ole kohdalla niin alkselien pitää liikkua erinopeudella kunnes hampaat putoaa paikoilleen. Ajaa hitaasti ympyrää tai kun on jumissa niin toinenpyörä pyörii. Ei pitävällä pinnalla ja hitaasti. Kun valo syttyy niin lukko on pohjassa.

Vipuja ei kannata käännellä hullunraivolla, jostainsyystä siirtohaarukan pultii katkeaa kuten minulla juuri nyt.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2013, 19:14
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teetu Näytä viesti
Meneekös lukot päälle vain jos on pikku puoli vaihteistosta käytössä, vai toimiiko ihan pitkälläkin puolella? Pitänee mennä ajaa ympyrää tonne kaupan parkkipaikalle ja kiskoo niitä vipuja hullunraivolla.
Ne lukot toimii täysin mekaanisesti, vaikka auto olisi sammuksissa.
Ja kuten jo aiemmin kerrottiin, niin lukot menee kiinni vain silloin kun ne 5 hammasta sattuu olemaan lomittain vastapuolen kanssa, siis käytännössä voi olla että joutuu pyörittämään toisen puolen rengasta yli 1/4 kierrosta, ennen kuin lukitsee.
(siis esim. perästä ei näe päällepäin, onko lukko kiinni, vai jousen jännittämänä hampaan nokat vastakkain) Ja noiden lukkojen merkkivalojen toiminta on yleensä enemmän taikka vähemmän korjaamisen takana, ei japsi insinööri ole älynnyt, että sähköjohtojen pitäs kestää pakkasessa kaiken maailman jääpaloja tms useampia vuosikymmeniä...

Merkkivalot kannattaa korjata, sillä tuo lukko ei oikein kestä sitä, että ei ole kunnolla kiinni, jos vedätetään oikeasti. (tuppaa hampaat katkeilemaan)

p.s kun nostat kahvoja ylospäin, niin nosta ensin takalukko ajatuksen kanssa, sillä silloin, kun kaikki on kunnossa, kahva kevenee aavistuksen verran, kun lukko "imasee" itsensä pidätyskuulan taakse.
sama toiminta etulukossa. ja etulukkoahan ei vakiona saa päälle ilman että takalukkokin menisi päälle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2013, 19:45
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Sori offtopic mutta mistäs päin lempäälää Teetu käyttäjä on ? Ja millanen auto kyseessä ni tietää morjestella kun samalla kylillä asustellaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2013, 19:05
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.952
Perusasetus

Niistä perien merkkivalojen antureista vielä sen verran, että niitä kun ei ehjinä kukaan oikein halua myydä, niin jakiksesta käy anturi, vaikka liittimen joutuukin siihen vaihtamaan. Rikkinäisiä jakiksia tuntuu olevan kierrossa enemmän.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2013, 19:53
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mää korjasin takalukon anturin ja kierroslukumittarin anturin kaivamalla sen hartsin pois, juotin uudet johdot liitiimiin ja valoin epoksiliiman päälle. Molemmat toimii ja korjaus maksoi tunteja ja ehkä 3€.

Saa niitä toyotaltakin
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.12.2013, 15:45
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Saa niitä toyotaltakin
Saa sen kierroslukuanturin tiskiltä, hintaan 250e

Särkyy se johto helposti juuresta jos ei ota anturia pois laatikkoa irroittaessa. Ainaki nappinelivedollisen askin kanssa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.12.2013, 17:45
kari.k kari.k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.05.13
Sijainti: aura
Viestit: 41
Perusasetus

kysympä tietävimmiltä,kun tuo oma toyota hj61 on kuin lentoon lähdössä,eli takapää lintallaan,niin onko nuo jouset sellaiset että ryhti tulis tasapainoon : http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...5,487,495&lang=

Auto on ihan käyttiksenä ja pikkuhiljaa jottain lisäillään. satunnaisia mettään poikkeamisia vaan tällähetkellä,kun vinssikin vielä puuttuu.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 12:47 (GMT +2).