Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 05.12.2013, 11:47
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Eikös tää siirtolupa-asiakin ole täällä jo aika loppuun koluttu. Konttorista tietenkin riippuen niitä lappuja saa....tai ei saa. Muistaakseni Mikkelin seudulle oli joskus tullut trafilta(?) noottia siitä että lappuja ei maastureille anneta, kun kisat oli tulossa.

Ne pari kertaa mitä oon lappuja ihan hlö autoon viimeksi hakenu niin syyksi ei käy mm. ostetun auton ajaminen kotiin tms. vaan aina siirto korjaamolle! Eräässä ostopaikan konttorissa täti sanoi että se on ainut syy, jolla laput saa. Siitä on jo kolmisen v aikaa.
Ilmeistesti on iso ero miten ne tulkitsee säännöt, olen itse hakennut samaan maasturiin 5 kerta tänä vuonna siirtolupia(joka cup kisaan ja safariajoille), ja olen kirjoittanut vain mistä-mihin, ei mitään syytä. eikä ollut ongelma. Ja siltikin en ole tosiaan ajannut kun yhteensä alle 10 kilometriä tiellä tänä vuonna, kun siirtymät on ajettu trailerilla/kuorma autolla..
Mutta jos ei halua ottaa niitä lupia kisoihin, niin trailerisiirto on tosiaan parempi vaihtoehto.

Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2013, 12:02
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Perusasetus

Traileri sitä traileri tätä mut kun niitä nyt ei vaan saa joka paikkaan mahtumaan kovin montaa saati sit kuorma-autoja.
Vanha 05.12.2013, 13:47
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Traileri sitä traileri tätä mut kun niitä nyt ei vaan saa joka paikkaan mahtumaan kovin montaa saati sit kuorma-autoja.
Jos tulis niin monta osallistuja lähivuosina se olis yllätys, varsinkin jos orginal ja standard luokat(mikä on katsastettuja autoja) ajaa siirtymät.
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2013, 12:06
jabe jabe ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 27.10.12
Sijainti: loppi
Perusasetus

Siirtolupaan laittaa myyntiesittely ja paikkakunnat missä ajelee
Vanha 05.12.2013, 13:35
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jonas_k Näytä viesti
Ilmeistesti on iso ero miten ne tulkitsee säännöt, olen itse hakennut samaan maasturiin 5 kerta tänä vuonna siirtolupia(joka cup kisaan ja safariajoille), ja olen kirjoittanut vain mistä-mihin, ei mitään syytä. eikä ollut ongelma.
Ohjeet voi toki tulkita niin, ettei noudata ohjeita:

Muu syy siirtoluvan myöntämiseen on esimerkiksi liikennekäytöstä poistetun ajoneuvon siirtäminen talvisäilytyspaikkaan.
Käytettäessä siirron syynä "siirtoa" tai "muuta syytä", on siirron tarkoitus aina merkittävä reittikohtaan.
Vanha 05.12.2013, 13:53
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Perusasetus

vastuu

meijät on kerran poliisi pysäyttänyt kisan aikana ja syy oli että ajetaan liian hiljaa.
oli raidetangot vääntynyt, takavalot rikki, auto kohtuu kurainen ja 300metrin autoletka takana, eikä mahdollista pysähtyä vasta kun sivutielle.

no päästin huomautuksella sillä kertaa. auto katsastettu, ei tietenkään renkaat.

miettikää ,kun tiellä ajatte "muka" katsastetulla autolla, onko se oikeasti tieliikenne kelpoinen?
me lopetettiin orginaali luokan ajaminen juurikin näiden ristiriitojen takia ja tietty sen takia kun kisaajia ei ollut.

mutta pääasia on että joku pitää kisoja ja kyllä me kilpailijat sitten keksitään autot millä ajetaan. Ja muistakaa Off roadista on kyse ei On roadista
Vanha 05.12.2013, 19:42
teamwille:n Avatar
teamwille teamwille ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: mikkeli, Finland.
Perusasetus

Nyt puhuu HaKu asiaa. Oon asiasta ollu samaa mieltä jo aiemmin, ja olen edelleen. Meidän kaikkien turvallisuus on kyseessä, kun niillä "kilvellisillä ja katsastetuilla" tai punakilpisillä ajellaan tuolla yleisillä teillä. Ainaskaan tänä vuonna kisoissa ei ole tullut ongelmia niistä kuljetuskalustoista alueiden sisäänmeno paikoilla,(no, joku taas sanoo, et eihän tänä vuonna ollu kilpailijoitakaan paljon...) vaikka trailerin kyydeissä on ollut jokunen laillinenkin auto, jolla olis voinu vaikka ajaa ne siirtymät... Menneen cupin puuhamiehet saavat tästä sovelluksesta ison plussan ajatellessaan myös muita tiellä liikkujia, ja eihän sitä kisaa kait muutenkaan asfalttitiellä ratkaista?? Sinne on hiukan erilainen kalusto, ainakin meillä...
Montenegro Offroad Club ry
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2013, 20:18
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Perusasetus

Aikanaan mikkelin kupeessa ajettiin 24h. kilpailuja. Mainoksissa luki 24h. Maastoautojen kestävyyskilpailu.
Ideana ajaa kisa läpi maastoautolla.
Välillä tiesiirtymiä ja välillä maastossa rytyämistä pitämällä ko. kalusto ehjänä. Nykyään hakataan kalustoa mettässä palasiksi ja siirrellään railereille seuraaville alueille missä ajetaan taas nippanappa kasassa olevilla autoilla.

En tässä halua milläänlailla dissata nykyistä järjestelmää mutta se on livennyt kauas alkuperäisestä ajatuksesta.

Taileriluokathan antaa mahdollisuuden minkälaiselle kalustolle tahansa mutta se ei ole tuntunut elvyttävän kyseistä lajia riittävästi.

Jotain tarvis varmaan tehdä että saataisiin riittävästi kilpailijoita kiertämään jotain suunnistuscuppia.
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2013, 21:32
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Perusasetus

en provoa nyt, mutta mielenkiinnosta kysyn, että miten ne teamit on hoitanu ketkä tulee kimppakyydillä yhdistelmän kanssa, vai eikö niitä ole enää kyseisestä syystä?.
ja saako kilvellisen auton siirtää ajamalla?
ja saako kilvellisen auton siirtää ajamalla, renkaita lukuun ottamatta kaikki otteessa?
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
Vanha 06.12.2013, 12:34
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Perusasetus

Joo jatkakaa vaan tätä rakentavaa keskustelua. Lainaus tuon toisen foorumin puolelta ei kylläkään oikeen mairittele tätä zättii...

http://keskustelu.sammysatv.com/view...p?f=63&t=37532

Lainaus:
Eihän kyse olekaan siitä ettei autot ja mönkkärit mahtuisi samoihin kisoihin.
Itse olen kiertänyt autojen kisoja aikaisemmin 3 kautta huollon puolella ja nyt ajanut mönkkärillä pari kautta eli kokemusta on molemmista ja on vain pakko todeta että ero on aikast suuri.
Autopuolella taisi käydä niin että siellä vaan muutaman vahvan mielipiteen omaava henkilö ei päässyt asioista yhteisymmärrykseen ja se alkoi pikkuhiljaa jakaa porukkaa eri kuppikuntiin.
Eihän kukaan viitsi tuhlata vähäistä harrasteaikaa porukassa missä yhteishengestä ei ole tietoakaan. Atv puolen kisoissa ei ole paljon murjotusta näkynyt ja toivon ettei asia muutu tulevien muutosten myötä.
Olisihan se kaikkien etu sekä kisojen kannattavuuden että tulevaisuuden "juniorien" offaajien kannalta jos homma saataisiin toimimaan.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suunnistus cup???! Rekisteröimätön Chit-Chat 6 19.01.2011 23:59
Suunnistus CUP 2008?? Tapahtumat 24 30.11.2007 11:52
Suunnistus Cup 2007 Killman Tapahtumat 16 06.10.2007 19:52
Suunnistus-CUP ilmoittautumiset Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 15.05.2007 07:03
Off-Road Suunnistus-CUP Paavo Tapahtumat 193 06.09.2006 08:01