![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
taas tämä nousi ajatuksiin kun tota patrollin jumivaa ulosottoa ihmettelin. ![]() mulla on toi omp 100 moottori pyörittänyt yhessä putkihärvelissä tojon mekaanista. 11,3l antaa hammasratas pumppu 1000 kiekalla ja 190 bar on lohkossa paine säädettynä. hidas se on kyllä ku piru mut voimaa tuntuu olevan paljon. mites nopeesti noi oikeat hydevinssit kelaa? ja millä litroilla/ paineilla nuo saavutetaan? kattelin tossa myyntipuolella tota myynnissä olevaa milemarkerin vinssiä eikä sen moottori kyl kummemmalta vaikuta kun tollanen omp100 ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No vältyshän tuossa on karkeesti noiden pumpun ja mosan välillä 9:1 eli laita vaan isompi pumppu niin alkaa tapahtumaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta laita tosiaan toinen/isompi pumppu, niin saat nopeutta. painemittarista vois arvella vetovoimaa, koneen käyntiäänestä sitä voi olla vaikea arvailla. p.s jos laittas toisen hydrauliikkapumpun esim. sähkövinssin moottorilla pyörimään (tietysti sopivilla välityksillä), ja kytkisi molemmat pumput rinnan takaiskuventtiilien kautta? siis voisi vinssata joko auton moottorilla taikka sähköllä, taikka molemmilla yhtä aikaa, jolloin olisi nopea! Tuon sähkökäytön vois mitoittaa esim. 100 bar paineelle, siis jos auto on lujasti kiinni, niin silloin vinssaus vain auton moottorilla? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
nii tuohon 802 valmettiin suunnittelin laittavani hojon vinssin. siellä kun on vivun kanssa niitä ulos ottoja.
mitäs jos siihen pistää tämän http://forums.offipalsta.com/showthr...draulimoottori pyörittämään vinssiä. niin pyöriikö se iha hulluna vaiko sika hiljaa? vai jopa sopivasti ![]() tuotto valmetissa on 35L /min ja paine 210bar. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Näkyy olevan 100cm3 moottori. Litralla läpi ajettua öljyä se pyörii 10 kierrosta, eli Valmetin hydrauliikasta n. 350 kierrosta minuutissa. Jos vinssin välitys on 33:1, niin rumpu pyörisi n. 10 kierrosta minuutissa. Jos tyhjä rumpu on 10cm halkaisijaltaan, niin yksi kierros vaijeria on n. 30cm. Se kertaa 10 kierrosta minuutissa, niin vaijeria kelautuu 3 metriä minuutissa. Jos täysi rumpu on 20cm, niin siihen menisi vaijeria 6m/min. Ei kovin hätäistä menoa.
__________________
Jukka |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Yleistä löpinää hydraulivinsseistä.
Minulla on Mersussa koneen kuljessä parkerin 30kuutioinen mäntäpumppu, pumpun perässä vapaakiertolevy ( yhdistää pumpun imu ja paine kanavat kun pumppua ei tarvita) pumppu pyörii kampiakselin päästä ketjuvälityksellä joka alentaa moottorin kierrosluvun puoleen pumpulle. Mersun OM603 on aika kova kierroskone dieseliksi (yli 6000 rpm) ja sellainen kierrosluko on liikaa useimmille hydrauliikkapumpuille, ja vaikkeip olisikaan niin sillä kierrosluvulla minun pumppuni tuottaisi jo yli 200 litraa minuutissa, joka on turhan paljon mihinkään vinssiin. Vinssinä on Mile Marker HL12000 kaksi vaihteinen hydraulivinssi. Nopeampi vaihde on suora jossa voima riittää hyvin esimerkiksi syvässä lumessa vinssaamiseen. Hitaamman vaihteen välitys on 6, ja tämä on jo hyvin vahva vedoltaan, en ole mitannut mutta yleensä kaikki on lähtenyt liikkeelle mitä on vinssattu. Tämä systeemi on ollut jo käytössä vuosikaudet, siis pumppu pyörii aina kun auton moottori on käynnissä, tietenkin vapaakierto on päällä. Minulla on uusi systeemi tekeillä johon tulee säätyvätilavuuksinen mäntäpumppu mekaanisella säätimellä mutta siitä lisää kunhan joskus valmistuu. Muistaakseni joka kertoi joskus kokemusperäistä tietoa Toyotan mekaanisista vinsseistä, eli että 10 mm köysi on juuri sopivaa tojon vinssille, toimii sulakkeena ennenkuin vinssi hajoaa. Jos laittaa paksumpaa ja pyörityskoneistossa on väkevästi voimaa, pärähtää koko vinsi kappaleiksi, rumpu katkeaa, matoruuvin päädyt korkkaa tai koko matoruuvikotelo pullistuu muodottomaksi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Vinssi mekaaninen | isuzubj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 06.09.2010 08:14 |
Myydään HJ:N MEKAANINEN VINSSI | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.08.2010 14:18 |
Myydään / Vaihdetaan Mekaaninen vinssi | HJ-Toni | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.07.2010 19:01 |
Myyty hj mekaaninen vinssi | akp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.07.2010 19:33 |
Mekaaninen vinssi hydrauliseks, onks tiatoo?? | kaivaja | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 05.03.2007 22:17 |