Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Tossa olisi kuvan kanssa
Voin ottaa kuvan omasta belkusta vastaava palikka löytyy maskin takaa 
|
Juu tuli tuommoinen ihme nähtyä viikonloppuna ja meni hetki ennenkuin pääsi jyvälle tuommoisen sielunelämästä. Kaikkea ne (ryssän) insinörtit keksii

Käyttöön tuo systeemi on vissiinkin tullut vasta tällä vuosituhannella.
Pääkytkimen ollessa kytkettynä on akut on kytkettynä sarjaan, eli startin päävirtapulttiin tulee silloin 24V. Laturi tuuppaa sen 14,4 volttia ulos ja syöttää virtaa sarjassa alempaan akkuun (eli siihen, mikä on maadotettu suoraan runkoon). Tämä syöttöjohto tulee pääkytkimelle, laturin heräte ei katkea virta-avaimesta vaan vasta kun pääkytkin on pois päältä. Laturi syöttää myös saman 14,4V keulalla syylärin etupuolella olevaan murkulaan (tuo Nikuzain kuvan kalikka), joka nostaa jännitteen nimellisesti 28,8V:iin, josta sitten syötetään startin päävirtapulttiin ja siitä sarjassa ylemmän akun plusnapaan. Laturilta menee piuhat siihen morkulaan, että se tietää koska laturi pyörii ja morkulan sisällä pitää pikku-ukkojen ruveta töihin. Sitä en sitten tiedä mitä se murkula pitää sisällään, luultavasti niitä pikku-ukkoja ja pienimuotoisen atomivoimalan
Mun mielestä olis paljon selkeempi jos olis kokonaan 12 tai 24 voltin vehkeet, mutta kun on molemmat sekotettu samaan vehkeeseen ja lisätään vielä järjestelmää ymmärtämätön asentaja soppaan niin voidaan vain todeta, että savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.