Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2013, 19:45
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Vähän suuntaa antavia hintoja naapurista:

http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=25991416
http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20439993

Niitä onkin aikalailla siellä myynnissä.........

__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2013, 19:54
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Yep, ulkomaan hinnat on tiedossa, mutta miten noita arvostetaan Suomessa? Jos sattuisi olemaan pari akselia myynnissä niin oliskohan niille kysyntää ja mihin hintaan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2013, 20:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kyllä kait noita Jeeppien alle menisi, jos tarjontaa olisi. Tosin jos hintalappu sanoo vaikkapa 800€ tai 1000€, niin taitaa olla hiljaista. En minä tuollaisesta yli 500-600€ maksaisi, ja sekin riippuu kunnosta. ..ja ehdottomasti siis oltava Explorerista, että on 31- spline versio eikä se heikompi 28- spoorinen.

edit: Itselle kun tuollaisen ostin silloin muutamia vuosia sitten ja rakensin XJ:hin, niin maksoin rumpujarruversiosta ~350€ vai oliko 400€ jos en aivan väärin muista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 28.11.2013 12:34
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.11.2013, 23:10
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Kyl itsellä ainakin tuo kipuraja hinnalle on 400e.
Tässä parhaillaan XJ:hin etsiskelen järeempää taka-akselia, mut eteen on valmiina jo Dana44, 6-pultti jaolla, niin ei tuo 8.8 oikein istu sille kaveriks.
Mut levyjarrullisesta tietty joku vois olla valmis vähän lisää maksamaanki. Mut vähän
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2013, 12:11
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Borg Näytä viesti
Kyl itsellä ainakin tuo kipuraja hinnalle on 400e.
Tässä parhaillaan XJ:hin etsiskelen järeempää taka-akselia, mut eteen on valmiina jo Dana44, 6-pultti jaolla, niin ei tuo 8.8 oikein istu sille kaveriks.
Mut levyjarrullisesta tietty joku vois olla valmis vähän lisää maksamaanki. Mut vähän
Miksei istu kuuspulttisen D44 kaveriksi? http://forums.offipalsta.com/showthr...=29897&page=18 Ei noita kyl neljälläsadalla pysty myymään vaikka maailmalta muutaman akselin sattuisikin löytämään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2013, 12:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miksei istu kuuspulttisen D44 kaveriksi? http://forums.offipalsta.com/showthr...=29897&page=18 Ei noita kyl neljälläsadalla pysty myymään vaikka maailmalta muutaman akselin sattuisikin löytämään.
Saahan nuihin c-clip eliminatoreita, samassa yhteydessä tilaa 6- pulttikiinnityksellä vetarit Tai sitten vain cromot tilalle, niin sama homma onnistuu. Eikös 5 x 4.5" jaosta 1/2" tai 12mm pinnapulteista 6 x 5.5" jaolle 14mm/ 9/16" pinnapulteille poratessa pari reikää osu perhanan lähelle viispulttijakoa?

Neljäsataa on aika pieni hinta jos itse akseleita jostain koittaisi haalia markkinoille, paitsi ostamalla kokonaisia purkuautoja mistä muutakin tavaraa menisi hyvin myytäväksi. Jenkeissä noi Explorerin 8.8:t maksaa jossain 100-300$ välillä yleensä, eli jos kontilliseen saisi tilattua kasan niitä, ja sinne mukaan pari Fordin HP D60:stä etusta ja muutama taka-akseli, jotain moottoreita + vaihdelaatikoita niin ehkä voisi 400-500€ hintaan myydä olettaen että kauppa käy kaikista osista. Ehkä hieman hankalaa


Mielestäni joku 600€ on vielä kohtuuhinta hyväkuntoisesta levyjarrullisesta F8.8:sta, mutta ei yhtään enempää. Kuitenkin rakentamiseen menee helposti vielä touhutonni päälle, riippuen mitä kaikkea vaihtaa (lukko ja välitys + asennussarja laakereineen stefoineen ainakin, kardaaniin laippa- adapteri, mahd. uusia jarruosia, vetarit, kiinnikkeet jos on laiska tekemään itse).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 28.11.2013 12:36
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.11.2013, 19:41
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Kuussataa levyjarrullisesta Explorer perästä kuulostaa järkihinnalta. Ens viikon alussa selviää montako noita talliin ilmestyy Yyveellä voi ilmaista kiinnostuksensa kyseisenlaista akselia kohtaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.11.2013, 21:18
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

"Ford 8.8"/ Ford 9"/ Currie Enterprices/ Opel Vivaro/ Toyota LJ70/ Detroit Locker/ Yokon taka-akseli"

Juurikin näin sen kyllä saa sopimaan kaveriks, totta. Itsellä vain loppuu tietotaito jossain kohtaa ja rahoitus kauan ennen sitä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mielestäni joku 600€ on vielä kohtuuhinta hyväkuntoisesta levyjarrullisesta F8.8:sta, mutta ei yhtään enempää. Kuitenkin rakentamiseen menee helposti vielä touhutonni päälle, riippuen mitä kaikkea vaihtaa (lukko ja välitys + asennussarja laakereineen stefoineen ainakin, kardaaniin laippa- adapteri, mahd. uusia jarruosia, vetarit, kiinnikkeet jos on laiska tekemään itse).
Tässähän se oma kipuraja onkin, kun päälle on vielä jokatapauksessa laitettava useampia satasia. Totta et levyjarrut on kova juttu ja oliskin ehdottoman järkevää päivittää samalla, jos kerta akselia on päivittämässä. Mutta jos rummut riittää, niin tuntuu kitsaasta hankalalta maksaa niistä, kun senkin rahan voi sijoittaa vaikka niihin cromoihin tai välityksiin...
Mut jos rahaa olis ja vois hommata sen mitä mieleen juolahtaa, rakentamisen iloa tietenkään unohtamatta, mutta jos vois hinnasta välittämättä, niin silloinhan tällaiset pohdinnat olis ehkä hieman joutavia

Samaa mieltä olen kuitenkin Timo_L:n hinnoittelu suunnan kanssa. Oma kipuraja akselille vain hieman alempana
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Ford 8.8 taka-akselin osia. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 05.09.2012 20:00
Ostettu Ford 8.8 akselin osia. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 02.05.2011 20:31
Myyty Ford 8.8 taka-akselin osia. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 14.02.2011 08:54
petikon laita nykyään? Rotta-Racing Chit-Chat 66 01.01.2008 23:09
Ajelen nykyään monsterilla Nerd-O Chit-Chat 14 16.10.2006 19:15


Sivu luotu: 15:53 (GMT +2).