![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Muutama tulpphitsi vois olla kova sana noihin kardaaneihin! Mut hyvältä näyttää!
__________________
-MMC- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
niin sais kiertolujuutta reilusti lisää... Pitääpä miettiä... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tänään oli enemmän sellanen pientä hierontaa -päivä, tänään saatu aikaan:
- pakoputken veto palkkien yläpuolelta, vaatii enää sauman hitsaamisen yli asti kunhan ottaa putken irralleen - jakiksen anturien johdot jatkettu, nyt yltää töpselit hyvin paikoilleen - jakiksen vivusto muokattu, pitäs nyt pelata ja mahtua olemaan. Tämän näkee varmasti sitten kun laittaa etukardaanin paikoilleen - doublerin vivusto valmis siinä pisteessä että loput kannattaa tehdä vasta kun doubleri ja jakis on lopullisesti pultattu paikolleen - doublerin huohotin yhdistetty jakiksen huohottimeen t-haaralla Jos huomenna illasta sais: - pakoputken loppuun - purettua doublerin, jakiksen ja vahvikepalkit - viimeisteltyä vahvikepalkit - doublerin kasaus tiivisteliimalla - putkitettua 'rungon' pultinreiät - vahvikepalkit, doubleri ja jakis takaisin paikoilleen Aika pitkä lista huomiselle, mutta katotaan... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ei huono ilta...
Taas vähän eteenpäin, kaikki muut edellisen postauksen listan jutut sain tehtyä paitsi palkit, doubleri ja jakis jäi laittamatta takas paikoilleen.
Siitä pitää alotella huomenna. Sitten parit kuvat ihan vaan huvikseen ![]() Voimansiirto taas purettu lattialle, pakari menee nyt vähän ylempänä kuin aiemmin, mahtuu hyvin uusien tukipalkkien yläpuolelta. 'Rungon' läpireiät putkitettuna ja tuoretta massaa ettei heti muhi tuolta palkin välistä puhki: Nuo jos huomenna pulttais alle: Samoten nämä oottelee myös... Tuohon uuteen etukardaaniin pitää vielä laittaa sovitelaippa paikoilleen. Listaa huomisista hommista: - vahvikepalkit, doubleri ja jakis tukipalkkeineen paikoilleen - tee doublerin vivusto loppuun - testaa molemmat vivustot - tarkista että etukardaani mahtuu olemaan - doubleriin ja jakikseen öljyt - hitsaa kardaanitunnelin reikä umpeen + uus kiinnike kuskin penkille - kuskin penkki paikoilleen - etukardaaniin sovitelaippa - kardaanit paikoilleen Katotaan miten huomenna etenee... |
#5
|
||||
|
||||
![]() No ei menny ku Strömsössä...
Ei menny ku Strömsössä mutta sain kuitenkin tärkeimmät jutut tehtyä eli
- vahvikepalkit, doubleri ja jakis tukipalkkeineen paikoilleen - tee doublerin vivusto loppuun - testaa molemmat vivustot - tarkista että etukardaani mahtuu olemaan Ensin doublerin ja jakiksen paikoilleen pulttaaminen otti reilusti enemmän aikaa ku normaalisti mutta menihän ne sinne lopulta. Sitten rupes vahvikepalkkien asennus vastustamaan mutta nekin meni sitten loppujen lopuksi takaisin paikoilleen. Aika pitkä pakettihan tuo on tuolla alla: Konttorissa on nyt uus keppi mistä nykiä doublerin eri asentoon eli suora veto, vapaa ja veto 2,7 välityksellä. Tuota keppiä pitää vielä taivuttaa vähän sivulle eli jakiksen kahvaan päin että ei vie niin paljon tilaa konttorista. Samoten tuohon pitäs varmaan keksiä joku kumisuojus ettei tule heti tulvaa konttoriin kepin juuresta kun vähän märkään istahtaa. Doublerin vivusto olis nyt valmis ja jakiksen vivusto muokattu, tuntus pelaavan hyvin, katotaan miten sitten maastossa: Etukardaania käytin paikoillaan että näki että kaikki mahtuu hyvin olemaan ja näyttäs että kaikille on hyvin tilaa. Ei olis paljosta enää koeajosta kiinni, eiköhän nuo huomenillalla ole tekastu: - doubleriin ja jakikseen öljyt - hitsaa kardaanitunnelin reikä umpeen + uus kiinnike kuskin penkille - kuskin penkki paikoilleen - etukardaaniin sovitelaippa - kardaanit paikoilleen |
#6
|
||||
|
||||
![]() No ny :)
Se olis Jeeppi koeajo kunnossa
![]() ![]() ![]() vivuston juuresta lorottamaan öljyt pihalle ![]() ![]() ![]() mitä oli ameriikassa tehty. Saa nähä pitääkö nyt... Siinä se doublerin vipu nyt möllöttää, saapa nähä miten pelaa. Tallissa kun kokeilee niin tuntus toimivan hyvin. Tuolle pitää vielä keksiä se kumitutti juureen/alapuolelle ettei vesi kovin ryntää sisään. Tuolta siellä alla nyt näyttää, panssarit vielä puuttuu. Huomenna hipistelis aamusta vielä jotain eli rasvais kardaanit, siivoais tallin, jne. ja sitten Jeeppi ulos ja pientä testiä. Näkee miten renkaat mahtuu olemaan ja pelaako voimansiirto kuinka hyvin tässä vaiheessa. Jos kaikki menee ok niin illasta ajoalueelle möyryämään... Ja jos on aikaa huomenna päivällä niin pitää alotella noita panssareita virittelemään uuteen uskoon + traction barin muokkaus uudelle kiinnitykslle. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Seuraavaksi sitten pitkien tukivarsien rakenteluun, saat noi lyhyet tukivarret kuuseen ja loputkin kantotutkat auton alta mäkeen
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on yleismallin vetarin suojakumi Jeepissä tiivisteenä niin että leveä puoli on ylöspäin. Se on klemmarilla kiinni kepissä ja tuollaisen peltilaipan alle ruuvattuna korin päässä. Halpa ja vesitiivis.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |