![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() taka-akseli remppaataka-akselilta rupes kuuluun ylimääräisiä krohinoita, joten perä meni purkuun. Näyttäs että hampaat kaikki tallessa ja suht hyvät näköiset, pinjonissa pieni välys, murikan poskilaakereiden ulkokooleissa koloja, toinen sisäkooli pyörinyt akselilla, pyörän laakereiden ulkokooleissa koloja. Akselissa Timkenin tuumakokoset laakerit, merkinnät oli selvät joten kaikki löytyi helposti. Mikä todennäköisyys on että homma menee perseelleen...ajatus sellanen että laitan poskilaakereiden sisäkoolien alla olevat simmilevyt nyt uusilla laakereilla paikoilleen ja heitän murikan kiinni ( laakereiden välys tulee oikea )...miten välyksen voi todeta ja mikä sen pitää oikeasti olla ? Ei viittis irrottaa sisäkooleja montaa kertaa ja vaihdella simmejä. Pinjonin laakerointiin ei ollut tarkotusta nyt koskea, jospa sillä olis vielä kilometrejä edessä. Perässä paikoillaa toimiva kitkalukko. Purettu...yks sakaralevy on osittain halki, muuten näyttäs ehjältä. Jostain luin että osa levyistä olis aaltomaisia. Tässä yksi levy kummallakin puolella kuppimainen, muut levyt suoria ja sileitä. Minkälaiset nuiden kuulus olla ? Varastossa yks avoin perämurikka, joten taidan laakeroida sen paikoilleen. Jos jostai löytyy lokkeri niin ompahan tuo jo valmiina. Kitkalukko menee joskus tuonne etumurikkaan. Tarviiko joku valpin akselin sisuskaluista kuvia tai jottain mittoja, nyt olis kaikki vielä esillä. ![]() Jatkuu...avoin murikka äherretty paikoilleen, siirsin välityksen kitkasta tähän... oli aika tiukan olonen paketti. Laakerivälyksiä mahdoton tarkistaa, hammaskosketus hiukan hampaan ulkoreunan puolella...saa passata. Laakerit: Murikan laakerit : Sisäkooli Timken 25577, ulkokooli Timken 25523 Pyörän laakerit : Sisäkooli Timken 2788, ulkokooli Timken 2735
Viimeksi muokannut HannuN : 26.11.2013 20:32 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
En oo koskaan nähny valpin perää aukinaisena niin en voi muuten auttaa kun että kato toi välyksellinen pinjoni kuntoon samalla jos sulla on kerran murikka auki. Pienikin välys aiheuttaa hammaskosketuksen siirtymisen "ulkokehään" päin ja tämä heikentään hammaspyöräparin kestävyyttä oleellisesti.
Viimeksi muokannut H&K : 25.11.2013 20:49 Perustelu: Tarkennus |
#3
|
|||
|
|||
![]() peräremppa jatkuu...ongelmaa
Kuka se ossais neuvoa...valpin taka-akselin pyörän laakerit ei mene nyt säätöihin. Periaate on kyllä selvillä miten laakeri kiritään simmien avulla. Ongelmanä on tuo vetoakseli. Laakerivälystä ei saa säädettyä, jos veto-akseli seilaa akseliputken sisällä. Ainut konsti näyttää olevan että vetoakselin pään pitäs vastata tasauspyörästön keskitappiin, jolloin se ei pääse enää pakenemaa sisäänpäin...pyörän laakerin välyksen voisi tällöin säätää. Mikä on oikea asennustapa ?
Räjäytyskuvien perusteella kaikki osat näyttää olevan oikeat, mutta liekkö joku paikka aikojen saatossa kulunut siihen malliin että aiheuttaa ko ongelman. Akseli siis salisbury dana44:n sukulainen. Räjäytyskuvat saatu... kiitos Kany ! ps. kitkalukon tilalle vaihdettu just avoinmurikka, joten onko sillä joku vaikutus ? Viimeksi muokannut HannuN : 28.11.2013 20:18 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Valpin akselin rakenne on sama kuin vanhat CJ:t ja M38 sarjan Jeepit, Myös Willys pick-upit. http://z4.invisionfree.com/CJ3B_Bull...d/ar/t2662.htm
__________________
www.classicjeepparts.com Viimeksi muokannut Jeeper : 29.11.2013 15:02 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eipä ole paikoillaan !! En ole itse murikkaa purkanut, kattelin että näyttää olevan kunnossa ja kaikki osat tallessa ![]() Saako tuota puuttuvaa osaa mistään ? Mitatkin vois riittää...tehdään samanlainen kappale, pitääkö olla karkaistu ? Lisäys: Homma etenee kun sain lisäneuvoja asiantuntijalta. Alkuperäinen kokoonpano unohdetaan ja rakennetaan tästä täyskevennetty malli...navetasta löytyi valpin etuakselin osia sopivasti. Uudella mallilla pyörän laakerien välykset helppo säätää, samalla voin unohtaa sen puuttuvan osan tasauspyörästöstä. Muuten homma tuntus nyt etenevän, mutta puuttuu pitkät vetoakseliaihiot. Lisätty ostoilmoitus tuonne ostopuolelle. Päivitystä: Laakerointi muutettu ja akseli kasattu nippuun. Lyhyt vetoakseli tehty varaosia hyödyntäen. Pitkä vetari kasattiin kahdesta pätkästä hitsaamalla. Ei järin suuret odotukset ollu tuolle hitsatun kestolle...kesti kerran käydä metän puolella ![]() Aika monesti olen löytäny itteni ettimästä hj61:n lukkoakselin myynti-ilmoituksia ..muutama näyttää nytki olevan myynnissä ![]() Viimeksi muokannut HannuN : 27.12.2013 08:52 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mä pistin omaan C202 seeni toyota 70 akselit. Akseleista kuva profiilissani. Välityksellä ihan toimivat auto on ollut nyt mulla mökillä jossa hyvät ajelu maastot..En oo saanut aikaiseksi että katsastaisin auton noille akseleille. Takaakselilla kun nyt levy jarrut etu päähän oli jo PP.n toimesta muutoskatsastettu levyt. Oletan että hj.n akselit aika leveät tuohon 70 akseleilla auton leveys ei juuri muuttunut välitykset on Kait vaihdettu tiuhempiin edellisen omistajan toimesta.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa olla hannun auto unohtunut johonkin kun innostu Toyotalla ajelee, tosin ei kyllä tota sähköarskan autoa ole näkynyt Herran muistiin oikeestaan yhtään missään. Ois kiva jos sais näitä kikottimia samaan paikkaan samaan aikaan niin voitais nauraa ihan yhessä kaikille virityksille.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Volvo Valp | mielipuoli | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 14.01.2013 13:52 |
Myydään Volvo Valp -63 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 19.11.2008 18:59 |
M:volvo c303 6x6 kilvissä!!! juuri,kats.2999e | O/M/V Ajoneuvot | 31 | 15.10.2006 05:08 | |
Volvo Valp rekisteri | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.10.2005 14:04 |