![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muitten hommien ohella Jeeppiäkin pikasesti tehty eteenpäin, nyt ois uudet tassut alla: Huomenna doublerin rakentelu jatkuu...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkä, joutuuko jumpaamaan miten paljon, että saa Jeepin ulos ?
![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä teistä muista mutta ainakin mun mielestä tämä Chero on jumalattoman komea.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tähän mennessä tänään kötöstettyä:
Aamusta tuli tekastua tuollanen rakennussarja takimmaiselle tukipalkille: Palkin välimuodoista ei tullut otettua kuvia mutta siinä se olis nyt kasattuna paikoilleen kolmesta osasta: palkki, jakiksen kiinnike tukikumiin ja tukikumi. Tuenta on tosiaan tuosta doublerin takakaulalta, vaikutti suht jämäkältä paketilta kun tuossa Jeepin alla sitä heiluttelin. Seuraavaks sitä pitäs vähän mittailla ja suunnitella varmaan noita kardaaneja, ne pitäs saada sorvarille työn alle että ehtivät valmistua ajoissa. Kardaanitunneli pitäs tukkia, kuskinpenkki paikoilleen uudella kiinnikkeellä ja jakiksen ja doublerin johdot, vivut, letkut, ym. pikku härpäkkeet hipistellä kuntoon. Sitten olis listalla vielä panssarit, traction barin muokkaus, pakoputken veto parempaa kautta ja jotain muuta pienempää hipistelyä. Kunhan nuo sais tehtyä niin jäljellä olis enää varmaan purku, maalaus ja lopullinen kasaus ennen kuin pääsee välityksiä ja renkaita testaamaan. Kyllä tämä tästä vielä... |
#6
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kardaanit...
Nyt ois kardaaneja mitottu ja ihmetelty.
Takakardaanin liuku on kohtuu jumissa, Tom Woodsin kardaanissa on aika pitkä ja hyvä liuku mutta ei paljon auta jos on lähes totaalisen jumissa ![]() Käytin kardaanin osissa, putsasin minkä voin ja uutta vaseliinia ja wd-40:stä liukuun. Rajua vasaran avittamaa jumppaa ees taas ja osa liu'usta jopa liikkuu käsin. Lisää jumppaa ja nyt kardaani menee jo pohjaan saakka muttei käsivoimin. Lisää jumppaa tiedossa lähi-iltoina. Mittojen mukaan takakardaania pitää lyhentää 115mm, tuohon jää sillon n. 15mm vielä sisäänpainumis varaa. Toivottavasti tuo riittää noilla nykyisillä sisäänjoustoilla. Etukardaaniksi vaihtuu varmaan tuo käytetty kardaani minkä hommasin kun tuon nykyisen liuku on täysin väljä johtuen sen muovipinnotteen irtoamisesta. Samoten tulpanivelen keskipallo alkaa olemaan moro. Tuo 'uus' kardaani on ohuempi mutta pitempi, katotaan kestääkö käytössä. Etukardaania pitää pidentää 50mm jotta jää tuo sama 15mm sisäänpainumis varaa. Mittailin 'uuden' etukardaanin putken ulkohalkaisijaa ja vanhan kardaanin sisähalkaisijaa ja hyvällä tuurilla nuo passaa toisiinsa eli etukardaanin voi olla että pystyn helposti ite jatkamaan. Eiköhän noista jotain saa kasaan: |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tuo kun nostaa oven max korkeuteen, taittaa työvalot alas ja laskee paineet... toivottavasti ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |