![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() -> Siis kannattaa kiinnittää huomiota noihin maadoituksiin, esim. putkiremontin yhteydessä voi tehdä käytännössä pelkkien kuparien hinnalla... P.S aika hyvin mennyt nuo myräkät, kukaan ei vissiin ole kuollut noiden sähkövikojen aiheuttamiin sähköiskuihin?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joskus säikäytti, et nyt on nollavika, kun kersojen mönkijä antoi kynsille laturissa ollessaan.
C-tekki oli roikan perässä kiinni, ja lohkosta mitattuna antoi reilu 80v ac:tä maan välille... Tökkäsin siis toisen karvan suoraan multaan. Nollavikaa ei löytynyt, eikä kyllä syytäkään ilmiölle ennenkuin kyllästyin etsimään.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jostain syystä näin sähkärinä näkee jakorasioissa ja muissa kytkentäpisteissä aivan vitusti irtijätettyjä kevinpäitä, vaikka niiden kytkentä ei nyt mitenkään kovin hurjan monimutkaista ole. Näihinhän pitäis koskea ainoastaan ammattilaisten, joiden myös pitäis tietää miten ja mihin ne kuuluu kytkeä ja mihin ei. Jonkinverran näkee myös aivan suoranaista kevin väärinkäyttöä mm. ohjattuna vaiheena, koska ilmeisesti ei sattunu just olemaan 3x1,5N kaapelia autossa. Tavailen just hiljakseen kaikessa rauhassa S2 tenttimatskua tenttiäkseni sen huhtikuussa, eikä se nyt mitenkään kovin vaikeelta vaikuta. Perkeleen monisanaisesti esitetty ihan selkeät asiat ja sotkettu taittovaiheessa asioiden kuvat irti tekstistä. Väitän, että hamssitutkinto oli osaamisvaatimukseltaan vaikeempi ja senkin suoritin keskenkasvusena parikymmentä vuotta sitten. Omaan taloon oon tässä suunnitellu verkonvaihtokytkimen asentamista ja mua hämmästyttää todella vahvan pahasti yleinen tapa käyttää kolminapaisia verkonvaihtokytkimiä, jolloin yhden syöttävän verkon nollavika väistämättä vaikuttaa kytkimen asennosta riippumatta. Tulen laittamaan nelinapaisen kytkimen juuri tästä syystä ja taidanpa huolehtia tälle verkonvaihtolaitteistolle muovisen koteloinnin. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla ei ole S2:ta, mutta vanhan systeemin mukaiset rajoittamaton A ja käytönjohtajan paperit löytyy ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Monesti keville ei löydy edes kytkentäpaikkaa suojaeristetyissä laitteissa. Esim. muuntajat ja valaisimet. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oon tosi paljon nähny tätä ja sitten sitä, että samaan rasiaan tulevat kevit on vaan kaikki jätetty kytkemättä. Ihan kun niiden oikeaoppinen kytkentä olis jotenkin supervaikeaa samalle kaverille, keltä on kuitenkin onnistunu sitten köyhän miehen käytäväkytkentä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Anteeksi typerä kysymys, mutta mikä tää kevi on
![]() ![]() Joskus jos ehkä mahdollisesti joutuu asuntovaunuista ihmettelemään sähköjä niin kaikki tieto olisi hyväksi ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siltikin on ihan viisasta kytkeä ainakin keskuksen päässä tuo kevi, koska eihän sitä tiedä, mitä tuohon piiriin kytketään seuraavien vuosien aikana. Nikuzaille:kevi on keltavihreäraitainen johdin, jota käytetään sähköissä ainoastaan suojamaadoittamiseen. Se yhdistyy kosketukselle alttiisiin osiin, kuten laitteen runkoon ja estää vikatapauksessa laitteen kuoren tulemisen jännitteiseksi sulkemalla vikavirtapiirin ja siten aiheuttaen ylivirta-tai vikavirtasuojakytkimen laukeamisen. Ne muut johtimet on sinisiä (nolla), ruskeita, mustia tai valkoisia (vaihejohtimet)
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jeppistä ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kannattaa se kevi olla aina kytkettynä. Ikinä ei tosiaan tiedä mihin joku muuu meinaa kaapelia käyttää. Oletus kun usein on että kaikki johtimet on kytkettynä, harva sitä suojamaata kuitenkaan mittaa loppupeleissä... ![]() Sama juttu jos viedään kolmivaiheryhmää ja tiputellaan vaiheita pois käytöstä pitkin matkaa, vaikka vikalle rasialle tulee vielä kaikki langat niin ei ole kaikki kytketty... Ihan turhaa lisäduunii tulee aina kun joku muu oikoo... ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kosketusjännite nollaviassa voi kiivetä vaihejännitteeseen saakka, ei siis pääjännitteseen, niinkuin tuossa aiemmin päättelin ![]() Nyt alkaa nollavika kysymys olemaan paketissa myös teorian osalta ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Itse epäilin kanssa nollavikaa ku lamppua kattoon vaihtaessa sain kynsille virtasta.. juuri muutettiin ja kyseistä valaisinpistettä ei oltu vielä käytetty.. loppudiagnoosi oli, kiireinen sähkäri oli katkaisijan jättänyt väärin päin.. heh.. olis pitänyt autolta asti hakea mittari.. tästä eteenpäin käyn hakemassa, sen verta pahalta alkaa tuntua tuo virtanen... tai oikeastaan se ku ei saa kättä irti vaikka haluis...
__________________
puukko 2 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähköt | -MAZA- | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.04.2011 17:18 |
no, tuliko vammoja uutena vuotena? | junnu78 | Chit-Chat | 27 | 02.01.2007 18:09 |
Sähköt Män! | KuningasHytti | Chit-Chat | 8 | 29.10.2006 10:18 |
Onko raiskattu vai tuliko hyvä... | Vesa | Yleiset | 3 | 29.08.2003 22:37 |
Pakkaset palasivat | Lars | Rakas Päiväkirja | 0 | 09.01.2003 20:52 |