Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u
Siin oli vauhtii mittarin mukaa vain 170.enkä tie miks se ei jaksais kulkee jos siin on 5000 rpm vääntöö viel 382 nm ei ole toi filmin auto .on tääl näköjään kaiken alan tietäjiä kun kun tiijetään kuika talviset tiet täälläkin on . 
|
ihan mielenkiinosta turbodiesel mitsuun, ja sen ....virittämisen: taannoin (n.20v sitten) mulla oli Galant 2,3 td jota tuli kiusattua säätöruuvien pyörittelyllä, toki ostin myös coolerin..., mutta vakioahtimella sai k.o auton etenemään paljon paremmin kuin vakiona.... siis vakiona 82 hv, ja uskon/muistelen että olisi persetuntumalla lähes 1,5x...
Mutta tuo 5000 rpm ja "vielä" 382 Nm tarkoittaa käsittääkseni reippaasti yli tuon ilmoitetun maksimitehon..... vai päättelinkö väärin?, kaava "hukassa"
Ja taannoin yritin hakea kierroksille voimaa, niin tuo vm. 1981 ei oikein jaksanut hengittää (siis pelkästään ruuvaamalla)
Ja tuo mitsu on esikammio diesel. siis esim. tuo 5000 rpm kuulostaa aika rajulta....
Mutta tuossa 20 vuodessa on tapahtunut paljon.... esim. tuo minun "vanha" VaraRengas, mb 4 matic 300 turbo diesel vm. -89 farkku 2+3 paku (ostettavissa) pudottaa automaatista 4:lta 2:selle kun 89 km/h vauhdista lähtee rekasta ohi...