![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() PAJERO PÄÄSTÖMITTAUSElikkä sama Pajero jonka kanssa tappelin noista jarruista, käytin konttorilla ja mistään muusta ei ollut huomauttamista, kuin päästäarvot jotka oli 6,5, en käsitä mikä sitä nyt on alkanut riivaan kun nuo arvot ovat noin korkeat. En paljon ymmärrä dieselin päälle ja siksi kysynkin ,että mistähän tuota vikaa nyt alkaisi etsimään. Kattelin ennen konttorille menoo ilmanputsarin ja ei se näyttänyt kovin likaiselta. Jos siinä vuotaa suutin niin miten sen voi todeta ja miten korjata.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siis K-arvo 6.5? Siihen pitää jo tulla melkosen mustaa putkesta. Toi K-arvo on vain pakokaasun valonläpäisy. Polkase kaasu pohjaan ja katso, minkäväristä putkesta tupsauttaa. Jos ihan perinteistä mustaa, niin syöttöä vähä pienemmälle. Jos sinistä tai harmaata, niin kannattaa katella vähä moottoria...
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mutta kun siihen ei ole koskettu syöttöihin, ainut mitä minä olen tehnyt on se ,että kun siinä ei toiminut kylmäkäynnistin, niin siirsin sitä vipua ns. eteenpäin joka painaa kaasua päälle kun kone kylmenee, mutta ei kait sen pitäisi vaikuttaa mitenkään päästöihin.Mitä se merkitsee jos sinistä tai harmaata pölläyttää. Kone siinä käy niin tasaisesti kun nuo nyt yleensä käy, eikä ole koskaan nostanut lämpöjä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vaikuttaakohan se vipu samalla johonkin muuhunkin, esimerkiksi pumpun ajoitukseen?
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuon kylmäkäynnistimen ennakon muutos on todella pieni joka ei vaikuta radikaalisti. Suuttimen pystyy testaamaan niin että nappaa ne irti ja katsoo avautumispaineen ja suihkutuskuvion,samalla myös kuuntelee että suutin narisee penkissä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Käyt ajamassa silla Pajerolla maantiellä lenkin, 10-20 km kolmosella kaasu pohjassa (siis ihan pohjassa vaikka kuinka tekisi pahaa) ja suoraan mittaukseen. Tepsi ainakin haisuun kun savuarvo oli kanssa yli kuuden (ensimmisellä polkaisulla meni mittari tukkoon tai joku fatal error tuli kumminkin
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Viime kesän jälkeen kun siirsin sitä vipua, niin siinä on noussut kulutuskin noin litra sataselle. En tiedä onko syyttä vai sattumaa, mutta sen vivunsiirron jälkeen noin on käynyt.Jotenkin vaan hullua että viime syksynä oli arvo 0,9 ja nyt kait tapissa.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kerran patroolin kampiakselin vaihdon jälkeen olin ajanut ns. sisäänajoa eli sievästi ennen katsastusta. Katsastusmies polki jonkin aikaa ja tuumas että lukema vain nousee. Totesin että eihän enään tule savua juuri ollenkaan, sen jälkeen ymmärsi puhdistaa mittaus laitteen ja arvoksi saatiin 1 pintaan
![]() ![]() ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kait oli oma vika etten mennyt katsomaan miten se tekee ne mittaukset, mutta useinmiten on vaan perempi ettei sinne mee kattoon mitä he tekevät.
Ei tuo mun mielestä työnnä savua sen enempää kuin ennenkään, mutta katotaan viikoloppuna kun palautan sen vivun takaisin. Minkähänlainen päästömittaustodistus pitää olla ,että kelpaa heille |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Käy jossain pikku korjaamolla tekemässä testi.ei tarvi katsurin kanssa vääntää.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
ööö, 740 volvo 2,4td koneesta tuli 7 arvoks. polkemalla minun luvalla saatiin 3 ja vähän päälle. syötöt alas, niin tuli jotain 2...
vein sitten kempsun sen jälkeen ja päästöjä ottaessa kehuin volvon päästöistä saaneen 7 luokkaa, katsuri tuumas ekan polkasun jälkeen et ei tämäkään kauas jääny... no, olihan siellä lukemana 9.9 muutama asiallinen polkasu vielä, niin lukemana 1,79
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Niin oli tarkoituskin ,että käytän jossain mittauksella, mutta kun herra katsastusmies oli vähä sillä tuulella ,ettei saanut oikein selvää mikä niille kelpaa. Olisi vaan aika hullua maksaa kahteenkertaan se päästömittaus.
Mua vain mietityttää ne suuttimet, että kun ei ole juurikaan työkaluja, niin voiko ne jotenkin vaan irroittaa ja konetta pyörittämällä katsoa tuleeko neste sumuna vai mitenkä. Mitenkä ne lähtee pois ja onko siellä jotain osia jotka voi tippua maahan???. Ja jos niissä on vikaa, niin mistä niitä saa uusia ja voiko ne uudet vaan laittaa paikoilleen, liekkö nekin sitten kuin arvokkaita. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Kävin aamulla BOCH dieselhuollossa, saanut -12 jotkin serifikaatit hyvästä osaamisesta, vein auton katsastukseen ja . ihme kyllä, hyväksyivät sen päästömittauksen. Eli heidän mittarit näytti k- arvo 6,5 ja tuolla diesel huollossa k- arvo 2,08 ja se asentaja sanoi , että kyllä näillä pitäisi päästä läpi vaikka kuin ois tiukka arvio. herää kysymys ,että edellisvuonna kävin samassa paikassa ja ihmettelin ,että mikä on vikana kun herra insinööri polki kaasua ilman mitään järkeä ja kun menin sinne mittaus paikelle hän ilmoitti ,että mittausarvot 5,5. Sanoin hänelle ,että nääthän sinä itsekkin, että koska putkesta ei tule juuri mitään savua, mikä siinä mättää. No otti toisen mittarin ja kas kummaa arvot 1,09. Elikkä onko heillä toinen mittari sitä varten ,että hylky tulee vai mitä. jos asutte Vantaalla ja menette Koivuhaan autokatsastukseen, niin menkää katsomaan kuinka se tehdään.
Kun menin sinne, oli paikalla yksi auto ja kolme insinööriä laitteli Joulukoristeita seinille, että jos vaan on joku muu paikka, niin kiertäkää kaukaa koko paikka. kerron myöhemmin lisää heidän viisauksista, jota en ymmärrä, koskien valoja. Mutta kiitän teitä kaikki jotka annoitte minulle vinkkejä ja hyviä neuvoja tuon auton kanssa. Kiitos paljon teille kaikille jotka vastasitte kysymyksiini, hieno palsta, josta saa myöskin sielunrauhaa, kun pahasti ahdistaa ja koska ite ei voikkaan ymmärtää kaikkea, niin on hyvä ,että on tällaine paikka jossa samaan tilenteeseen joutuneet kertoo omista kokemuksista ja korjaus hommista ja joskus se vaan onnistuu. Kiitos teille kaikille jotka autoitte minua. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka julkeavat laittaa joulukoristeita ja vielä seinille! Ei kyllä kannata tuollaiseen paikkaan mennä! Mieluummin vaikka sinne BOCH huoltoon!
__________________
Harbor Cruisers |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jukka |
#19
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä, mutta joskus 2000 luvulla tuohon on asennetu Cibien valot karjapuskuriin, siinä on sumu, että kaukovalot samassa umpiossa, ja nyt ne on kielletty. Eli tuli rek. ot merkintä ,että 2012viat on korjattava. En vaan yrmärrä ,että jos ne on olleet 13 yli vuotta keulalla ja nyt niistä tuli laittomat valot.
En provosoi, mutta lukekaapa mitä vastaa suomi@ .fi kerroin tuosta katastuksesta. Eli suomi@24 autot/ liikenne/ katsastus. Eli varmaankin väärin ymmäretty paska. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Suoli24:stähän se täysjärkisin valamiehistö löytyy.
![]() Mut eiköhän tässäkin tapauksessa olisi ollut viisainta pyytää mittaamaan katsastajaa heti auto uudestaan jo silloin ekalla reissulla, jos ei savuarvo ole tuntunut ollenkaan järkevältä. Autohan meni ajokieltoon tuosta, tai ainakin pitäisi mennä jos yli 4:n savuarvo jää lopputulokseks. Olis saattanu homma hoitua yhellä reissulla kuntoon asti. Toki katsurilla mitatessa pitäisi olla sen verran silmää että 6.5 ja 2:n pössytyksen erottaa toisistaan. Mutta kerrataan nyt vielä, dieselin päästömittauksessa mitataan alkuun lähinnä pakoputkeen kertynyttä nokea. Sen takia vanhempien dieselien kohdalla olisi paikallaan valmistella mittausta ajamalla pikkuvaihteella punarajan tuntumassa kilometri-pari. Saadaan se 6.5-arvo helposti 2:een. Edit: valoista vielä, kyseessä lienee että sumarit on ollu yli 40 cm sisällä auton reunasta. Ko. sääntö ollut voimassa jo ainakin 20 vuotta, luultavasti kauemminkin. Eli ennen on vaan sitten ilmeisesti katsottu läpi sormien ton auton kohdalla. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 21.11.2013 10:51 |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Toiset haluaa päästä helpolla, mut jonkuhan se on L200:llakin offia harrastettava. |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Trafin ohjeesta copy-paste-> Pakojärjestelmä on puhdistettava vähintään kolmella moottorin vapaalla kiihdytyksellä tai vastaavalla menetelmällä ja samalla on varmistuttava siitä, että maksimipyörintänopeus on oikein rajoitettu. Puhdistussyklit voidaan niin halutessa sisällyttää varsinaiseen mittaukseen.
![]() Edit: Linkki ohjeeseen!
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#24
|
||||
|
||||
![]()
sisu ajokki keikka bussin katsastus piti aina pohjustaa
![]() huudattaa kone kunnolla kuumaksi niin että nokipalat vaan letelee ![]() ilmanputsari kokonaan pois kaasuvaijerit tai vivustot löysälle ettei saa täysiä kierroksia ja sitä kautta särjettyä mahdollisesti konettakin jos nuokaan ei auta niin mahdollisimman vajaaseen tankkiin n20% bensaa sekaan leima kun on paperissa niin heti kakstahti öljyä tankkiin ja tankki täyteen diisseliä
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero vs. Pajero Sport | amaz | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 30.07.2013 06:23 |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 | |
M Pajero | O/M/V Muut | 0 | 01.08.2005 12:30 |