![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joskus samanlaisen ongelman kanssa paininut ja ilmaa siellä oli. Perinteisesti ilmaamalla ei ilma poistunut, mutta vasta joka jarrusatulan nipasta imemällä ilma saatiin pois. Oletko imemällä ilmannut?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
En ole tajunnut sitä, millä sitä imetään, vai pitäisikö ostaa se bilteman keksintö.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
bilteman keksinnöstä tiiä mut tämä ainaki toimii http://www.motonet.fi/fi/tuote/75100...-vaihtotyokalu
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
perinteisesti ja motonetin imevällä neljästi etujarruja yritin ilmata
aina vaan poljin painui lopulta "vinkistä" vaihdoin jarruneste säiliön korkin niin jopas alkoi jarrut toimimaaan ![]() vanha korkki oli jostain syystä hiukan "soikea" eikä täysin tiivis
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
En ole koskaan tuollaista käyttänyt ja miten se homma tehdään, pitääkö korkki olla kiinni jos imetään ja tietysti jos laitetaan säiliöön painetta silloin hyvinkin kiinni.
Tuntuisi ,että jos imemällä on korkki kiinni ,niin eihän sieltä tule mitään silloin. Sitten sellaista ,että mitä luulisitte tuosta saavan kun myy sen, siinä on korissa kaksi kynnen kokoista pintaruoste kohtaa, ajettu 302 tkm viime syksynä ja tänä keväänä vaihdettu kaikki etupään nivelet, iskunvaimentajat, kallistuksenvakaajan tangot,molemmat raidetangot kokonaan,apusimpukka, oh-simpukan varsi. Muuta vikaa en tiedä kuin nyt nuo jarrut ja moottorin takapään stefa pikkusen vuotaa, on vuotanut yli kolme vuotta jonka tuo on minulla ollut, mutta niin vähän ,että eipä ole kannatanut alkaa vaihdattamaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Korkki auki olen tuota käyttäny ni saa lisättyä nestettä tarpeen mukaan. Letku ilmausnippaan kiinni ja laite imemään ja avaa ilmausruuvin. Kun näyttää ettei ilmaa tuu niin ruuvi kiinni, letku irti ja imu pois päältä. Omasta mielestä näppärä laite, tuolla oon ilmannu polttoainesuodattimen vaihdon jälkeenkin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
joo korkki auki ilmataan!
hommaa helpottaa/vähentää hyppimistä jos joku vahtii säiliötä ja kaatelee lisää nestettä ettei vajoa liikaa ja imaise uudestaan ilmaa ![]() kannattaa ihan reilusti kierrättää nestettä niin samalla tulee ainakin siihen linjaan uutta nestettä osta samalla motonetistä uudet ilmaus nipat maksoi alle 2€/kpl ei tartte paskaisten ja muljaantuneiden kanssa taistella
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tätä en usko? Eli veti ilma korkin oji nesteeseen jolloin ei ilmaantunut? Tää on joku piilokamera juttu? Tai sit en vaan nähnyt tajuta, oli kampikammion poltin nääs palanut. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Oletko ihan vama ettei vuoda mistään putkesta/letkusta jarrunestettä?
Mula korkkasi takaa jarruputki, oli ruostunut puhki. Emäntä oli hakemassa ipanoita koulusta/eskarista kun tuli soitto että jarrut on jotenki oudot ja valo palaa. Hätäapuna jarrunestettä lisää ja varovasti nilkuttamalla kotiin ja auto ylös tutkintaan. Diagnoosi: vasemalle takapyörälle menevä putki puhki. Korjaus: taakse kaikki putket uusiksi (mitsu original, maksoi tiskillä 48€). Suljettu systeemihän tuo on joten jos se poljin painuu niin jossain on joko ilmaa tai vuoto. Mulla meni ilmaukseen 1l jarrunestettä jotta saatiin varmuudella kaikki ilma pois piireistä. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mutta... mutta en ihan hetimiten niele tuota jos yhtään on viitsinyt kurkkia edes silloin tällöin - konepellin alle ja tarkistellut nestepintoja - katsonut missä kunnossa palat on Eihän tuo systeemi nyt sen varassa ole että korkki vuotaisi, en usko millään. Nehän olisi silloin sinetöityjä systeemejä jolloin jarruihin saisi koskea vain jarruihin erikoistunut liike.... Epäilen että aloittajan autossa on nyt jossain ilmaa tai pieni reikä jarruputkessa/letkussa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trooperin jarrut | Jamppa Maijala | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.03.2009 21:46 |
Ostettu jarrut lokariautoon. | 454SS | O/M/V Muut | 3 | 09.11.2008 18:06 |
ISUZU:n JARRUT | JaHa | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 18.03.2006 12:21 |
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 12.12.2005 15:21 |
Jeepin jarrut | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 14.07.2004 12:47 |