Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2013, 18:42
-Juuso-:n Avatar
-Juuso- -Juuso- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.08
Sijainti: 05 area Finland
Viestit: 476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mese Näytä viesti
2,8 td -97 Pajero ja vikana on, että kun painaa poljinta se painuu aika alas. Vaihdettu uusi jarrupääsylinteri, kokeiltu toista tehostajaa, ilmattu monta kertaa, myös säädin ja ei vain tunnu polkimeen löytyvän kovuutta. Kun painaa pitkään poljinta ja se alkaa painumaan alas, niin jarruvalo alkaa vilkkuun tai jää palamaan. Onko alipainepumppu tehoton vai mikä, voiko sitä mitenkään testata.
Eihän kuse jarrunestettä renkaille??
Mulla taitaa itellä olla oikealla puolella edesssä jarrusatulan männänkumi jo kaput.Huomaa vaan kun on välillä nestettä renkaan sisäpinnalla.
Motonetistä saisi kuulemma uusia satuloita.

__________________
www.pahama.com
www.zeppo.fi/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2013, 19:14
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

Ei se vuoda mistään, jus kattelin kaikki pyörät ja herkistelin satulat ja palat on melko uudet. En vain käsitä ,että voiko siellä olla kumminkin ilmaa, kokeilen ensi viikonloppuna painaa ilmaa säiliön kautta. Purin kesällä sen paineentasaajan takaa, se tappi liikuu pari milliä. En sitten osaa sanoa ,että vaikka siinä on uusi Trw pääsylinteri, niin onko sekään sitten kunnossa. Kun kovaa painaa poljinta sieltä säiliöstä näkyy pientä nestepinnan nousua. Se vanha tuntui ainakin paremalle, kuka näistä tietää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2013, 19:46
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Joskus samanlaisen ongelman kanssa paininut ja ilmaa siellä oli.
Perinteisesti ilmaamalla ei ilma poistunut, mutta vasta joka jarrusatulan nipasta imemällä ilma saatiin pois.
Oletko imemällä ilmannut?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2013, 19:49
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

En ole tajunnut sitä, millä sitä imetään, vai pitäisikö ostaa se bilteman keksintö.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2013, 20:13
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

bilteman keksinnöstä tiiä mut tämä ainaki toimii http://www.motonet.fi/fi/tuote/75100...-vaihtotyokalu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2013, 02:03
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

perinteisesti ja motonetin imevällä neljästi etujarruja yritin ilmata
aina vaan poljin painui
lopulta "vinkistä" vaihdoin jarruneste säiliön korkin niin jopas alkoi jarrut toimimaaan
vanha korkki oli jostain syystä hiukan "soikea" eikä täysin tiivis
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2013, 08:43
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

En ole koskaan tuollaista käyttänyt ja miten se homma tehdään, pitääkö korkki olla kiinni jos imetään ja tietysti jos laitetaan säiliöön painetta silloin hyvinkin kiinni.
Tuntuisi ,että jos imemällä on korkki kiinni ,niin eihän sieltä tule mitään silloin.

Sitten sellaista ,että mitä luulisitte tuosta saavan kun myy sen, siinä on korissa kaksi kynnen kokoista pintaruoste kohtaa, ajettu 302 tkm viime syksynä ja tänä keväänä vaihdettu kaikki etupään nivelet, iskunvaimentajat, kallistuksenvakaajan tangot,molemmat raidetangot kokonaan,apusimpukka, oh-simpukan varsi.
Muuta vikaa en tiedä kuin nyt nuo jarrut ja moottorin takapään stefa pikkusen vuotaa, on vuotanut yli kolme vuotta jonka tuo on minulla ollut, mutta niin vähän ,että eipä ole kannatanut alkaa vaihdattamaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva 021.jpg‎
Views:	165
Size:	148,1 Kt
ID:	42697   Click image for larger version

Name:	Kuva 022.jpg‎
Views:	200
Size:	89,7 Kt
ID:	42698   Click image for larger version

Name:	Kuva 023.jpg‎
Views:	177
Size:	147,0 Kt
ID:	42699   Click image for larger version

Name:	Kuva 042.jpg‎
Views:	162
Size:	144,8 Kt
ID:	42700   Click image for larger version

Name:	Kuva 034.jpg‎
Views:	173
Size:	99,0 Kt
ID:	42701  

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2013, 21:07
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neulavuori Näytä viesti
perinteisesti ja motonetin imevällä neljästi etujarruja yritin ilmata
aina vaan poljin painui
lopulta "vinkistä" vaihdoin jarruneste säiliön korkin niin jopas alkoi jarrut toimimaaan
vanha korkki oli jostain syystä hiukan "soikea" eikä täysin tiivis

Tätä en usko?

Eli veti ilma korkin oji nesteeseen jolloin ei ilmaantunut?

Tää on joku piilokamera juttu?

Tai sit en vaan nähnyt tajuta, oli kampikammion poltin nääs palanut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trooperin jarrut Jamppa Maijala Tekniikka & Jutustelu 0 24.03.2009 21:46
Ostettu jarrut lokariautoon. 454SS O/M/V Muut 3 09.11.2008 18:06
ISUZU:n JARRUT JaHa Tekniikka & Jutustelu 11 18.03.2006 12:21
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21
Jeepin jarrut HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 14.07.2004 12:47


Sivu luotu: 12:15 (GMT +2).