Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2013, 20:36
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Hyvät yleisohjeet.

Tosin allekirjoittaneella ei ole tehostinta, vaan 60:n alkuperäinen tehostamaton pääsylinteri. Se tehostettu malli odottaa tuolla hyllyllä, kun en vielä ole nähnyt tarpeelliseksi...

Tuossakin pääsylinterissä on lukkorengas kyllä. Silti olen todennut, että jos se pääsylinterin mäntä tulee "liian ulos" (siis ei edes lukkorenkaaseen asti), niin alkaa tuntumaan siltä, että olisi järjestelmässä ilmaa. Eli joutuu sillä polkimen rajoitinruuvilla hieman rajoittamaan kytkinpolkimen liikettä.

Tässä on kokeiltu useita pää- ja työsylintereitä ja on ilmattu painovoimaisesti tiputtamalla, polkimen avulla, painamalla nestettä yläkautta paineella ja myös alakautta ylöspäin paineella.

Nyt kuitenkin toimii taas kohtuullisesti, niin ei uskalla tehdä mitään sille :-) Seuraavan kerran, kun alkaa kettuilemaan kunnolla, niin taidan vaihtaa koko linjaston letkuineen putkineen täysin uusiksi.

__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2013, 22:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Hyvät yleisohjeet.

Tosin allekirjoittaneella ei ole tehostinta, vaan 60:n alkuperäinen tehostamaton pääsylinteri. Se tehostettu malli odottaa tuolla hyllyllä, kun en vielä ole nähnyt tarpeelliseksi...

Tuossakin pääsylinterissä on lukkorengas kyllä. Silti olen todennut, että jos se pääsylinterin mäntä tulee "liian ulos" (siis ei edes lukkorenkaaseen asti), niin alkaa tuntumaan siltä, että olisi järjestelmässä ilmaa. Eli joutuu sillä polkimen rajoitinruuvilla hieman rajoittamaan kytkinpolkimen liikettä.

Tässä on kokeiltu useita pää- ja työsylintereitä ja on ilmattu painovoimaisesti tiputtamalla, polkimen avulla, painamalla nestettä yläkautta paineella ja myös alakautta ylöspäin paineella.

Nyt kuitenkin toimii taas kohtuullisesti, niin ei uskalla tehdä mitään sille :-) Seuraavan kerran, kun alkaa kettuilemaan kunnolla, niin taidan vaihtaa koko linjaston letkuineen putkineen täysin uusiksi.
Jos sulla on tuo mäntä niin sisässä, että neste ei valu painovoiman avulla ulos, niin silloin tuo säiliön/sylinterin nestereikä on jo sulkeutunut, ja kun neste laajenee lämmetessään, niin kytkin alkaa kantamaan.... ja muutenkin toimii varmaan epäluotettavasti

Mutta jos seikkailumieltä riittää, niin kyllähän tuostakin jännitystä saa.

p.s mullakin oli 12h-t romut hj-60:ssä, ja vaihdoin molemmat sylinterit, kun olivat niin syöpyneet, ja mullakin odottaa vieläkin tuo alipainetehostettu kytkin tuolla hyllyssä ja säätöongelmia ei ollut, kun kerran sääti, puhalti keuhkoilla pikkasen painetta säiliöön ilmausroppu auki, ja kun ei enää tullut kuplia, proppu kiinni ja menoksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2013, 12:59
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos sulla on tuo mäntä niin sisässä, että neste ei valu painovoiman avulla ulos, niin silloin tuo säiliön/sylinterin nestereikä on jo sulkeutunut, ja kun neste laajenee lämmetessään, niin kytkin alkaa kantamaan.... ja muutenkin toimii varmaan epäluotettavasti

Mutta jos seikkailumieltä riittää, niin kyllähän tuostakin jännitystä saa.

p.s mullakin oli 12h-t romut hj-60:ssä, ja vaihdoin molemmat sylinterit, kun olivat niin syöpyneet, ja mullakin odottaa vieläkin tuo alipainetehostettu kytkin tuolla hyllyssä ja säätöongelmia ei ollut, kun kerran sääti, puhalti keuhkoilla pikkasen painetta säiliöön ilmausroppu auki, ja kun ei enää tullut kuplia, proppu kiinni ja menoksi.
Tai sit sulla on valeon asetelma+levy mä ostin hodariin ja on sitte ihan löysä paska. toki kiva liirailla ku poljin on kevyt ku höyhen
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2013, 19:58
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

tamgear +40% paketti kyydissä..siis paketissa kun vielä aikaa ja sopiva talkoo väki kasassa ni vois alkaa vaihtotyön..
mitta piirros loistava kunhan vielä löytäisin sen kohdan mitä konttorin insinööri sanoi eli navan keskeltä lokasuojankaareen..ensikesänä soa ja leimalle jotkut muovikaaret 2puoliteipillä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2013, 21:36
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Et tartte mitää piirroksia ku meet korinkorotusta merkkailee ja sanot et merkkaa sen korokepalan korkeuden otteeseen. Sen navan ja lokarinkaaren välisen mitat jätätät kokonaa pois, vetoat vaikka siihe et orkkis jouset on lässähtäneet ja uudet tilattu jolloin se mitta ei pidä paikkaansa enää tai sitte sanot et oot tekemäs peltihommia lähipävinä. Itellä on otteessa vain korokkeen korkeus, eikä mitää mittoja mistää, voi vielä alustaa korotella vaikka kuinka paljo jos siltä tuntuu ku auto on vieläki n.5cm matalampi ku uutena vaikka 33" alla ja 60mm korinkorotusta.

Ja maastohenkilö/pakettiautoo saa tehdä max.75mm korinkorotuksen. Mut jääkiekoista leima sedät ei pidä, parempi et olis yhtenäistä materiaalia.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com

Viimeksi muokannut burton : 04.11.2013 21:43
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2013, 07:53
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

laskeskelin kaverin kanssa ihan itse että jos nappaa kuormalehdet pois ja teen soan niin korotusta ei tulisi liikaa jo lehtien poisto tiputtaa 3cm. elikkä periaatteessa voisi saada vuoden päästä leiman ko peliin..ja jos mittailee korkeuksia lokasuojan kaariin ni 2puoliteippi ja kumilista rock..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2013, 07:54
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

eli taidan jättää korin ja rungon välin toistaiseksi noin ja soa ensiksi ja katselee sit kuinka nousee ja saapiko moisen korotukset otteeseen ilman riitelyä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HJ-61 5-v laatikko + vakio kytkin pesix O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 31.03.2014 14:12
HDJ 80 Murhe Denve Tekniikka & Jutustelu 3 27.10.2013 19:40
HJ-61 kytkin JaakkoM Tekniikka & Jutustelu 2 18.08.2009 19:22
Hj 61 kytkin ongelmat? Tekniikka & Jutustelu 0 19.11.2007 15:52
ABT-murhe sepi Tekniikka & Jutustelu 7 06.09.2004 23:13


Sivu luotu: 03:41 (GMT +2).