Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2013, 02:02
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Itselle ainakin tuolta vaihtosähköpuolen koulutuksesta jäänyt selkäytimeen että aina vaihe viedään kytkimen kautta, ei missään tapauksessa nolla. Eli sitä plussaa kytketään kytkimellä eikä miinusta.

Joo, ei vaikuta toimintaan mutta mitä vähemmän "kuumia karvoja", sitä vähemmän oikosulkuja.

Ja turvallisuus vaihtosähköpuolella. Esim. hehkulampun vaihto, kuinka moni irroittaa sulakkeen lampun vaihdon ajaksi? Kuitenkin jos kytkimestä on käännetty sähköt pois niin lampun vaihto on turvallisempaa jos kytkin katkoo vaihetta eikä nollaa.
itellä kans sellainen periaate ollu että plussat poikki tällaisessa minus=runko autoissa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2013, 04:37
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Joo mut tojoissa on myös maaohjattuja valoja, eli aavistuksen vaikuttaa mistä releelle otetaan ohjaus... Jos ottaa viikseltä/mittariston valolta niin saattaa toimia jännästi väärin kytkettynä...

MikaT:n viestin kun lukee ja ymmärtää, ei voi erehtyä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2013, 07:38
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Releen kyljessä on kytkentäkaavio! Siitä voi ihmetellä mitä ko rele kytkee ja mihin napaan.

Itsekkin olen kytkenyt normi valorelettä miinus-johtoon katkaisijan laittamalla. Oikeastihan se pitäis olla ohjaus-johdossa, mutta samoin toimii kumminpäin vain.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2013, 09:26
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

sama kai se on katkooko relettä maalla vai virralla, mutta mulla on yleensä se periaate sähköjen vetämisessä, että kun laitetta ei käytetä niin virtaa on mahdollisimman vähissä johdoissa ja sulakkeenkin läpi menee jännitettä vain kun laite on käytössä. Tekee kytkennöistä pitkäjohtoisempia, mutta oikosulut ja muut hallitsemattomat laitteen käyttöajan ulkopuoliset riskit pienenee huomattavasti... Sulakkeita ei koskaan ole liikaa ja releillä voi ohjata myös releitä,,,vähentää ainakin kuljetettavia ampeereja ja sitä kautta vahingon vaaraa.

TT
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2013, 10:47
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

No onko tämä sitten oikein? Tässähän menee ihan sekaisin. Mulle pitää olla konkreettinen kaavio, jota voin katsoa tyhjin silmin kun auto palaa vieressä.


Alkaa näyttämään siltä, että autotarvikeliikkeen myymä hieno, HELPPO ja KALLIS valmis johtosarja löytyy kohta roskiksesta...
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.11.2013, 10:58
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
No onko tämä sitten oikein? Tässähän menee ihan sekaisin. Mulle pitää olla konkreettinen kaavio, jota voin katsoa tyhjin silmin kun auto palaa vieressä.


Alkaa näyttämään siltä, että autotarvikeliikkeen myymä hieno, HELPPO ja KALLIS valmis johtosarja löytyy kohta roskiksesta...
EI OLE. Toinen lampulta tuleva piuha 85 napaan ja toinen 86 napaan. EI SAMAAN, muuten paukkuu sulakkeet
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.11.2013, 11:06
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Tämä?


Oisko helpompi jos joku jaksais piirtää selvän ja oikean kytkennän, kun käytetään kolminapaista katkaisijaa merkkivalolla. Niin ei tarvi arpoa
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2013, 11:16
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Siis tuo eka kuva on oikein.

Ja jos sillä ei toimi tai toimii jotenki oudosti niin sitten mietitään lisää.

E. Tuo katkaisija ei tarvi tuota maata ellei se merkivalo ole siinä itessään ja jos niin sen katkaisijan runko toimii silloin maana.

Ja 86 navalta lähtevä karva on kätevä pyöräyttää sen saman ruuvin alle millä se rele tulee peltiin kiinni.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 02.11.2013 11:25
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2013, 17:28
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

itse suosinut noita 5 napaisia releitä
87 valot
85 tai 86 maa
85 tai 86 heräte
muistaakseni noilla ei tainnut olla mitään väliä, näin joku mulle joku joskus väitti. ja jos ei pelaa, niin ei ole iso homma vaihtaa nuo abicot releessä toisinpäin.
30 napaan: akku-sulake-katkaisija-rele

sulake sen takia tuonne, koska kerran tuli ongelmia hajonneen katkaisijan takia. sulakkeen pois otolla saa sulakkeen takana olevan sähkön kulkemisen katkaistua kerralla ja yleensä se sulake on helpossa paikassa.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.11.2013, 16:54
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Noniin johtoja vedetty kaavan mukaan hyvillä liitoksilla, ei rosvoliittimiä jne vulkanisoituvaa teippiä.
Auton omat valojodot jatkoin ja otin uusista johdoista haaraabikolla sähköt.

Mutta eihän se saatana toimi!! Ainoastaan katkaisijaan syttyy valo...jeee.

Siis kytkentä näin... Mukana myös h4 kannalta mitatut jännitteet.


Mitäs nyt sitten
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzukiin lisävalojen kytkentä hakusessa .... Palde Tekniikka & Jutustelu 16 05.10.2014 22:33
Lisävalojen kytkentä CAN-väylälliseen autoon gikseri Tekniikka & Jutustelu 11 03.11.2010 20:19
Onko tämä huijausta ? KariSalmelainen Elämää suuremmat huijaukset 12 18.08.2004 13:25
Onko tämä nyt rikki? kivinen Tekniikka & Jutustelu 8 19.05.2004 18:27
Lisävalojen kytkentä 4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 26.02.2003 19:15


Sivu luotu: 17:09 (GMT +2).