![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Siis onhan sinulla siinä alipainetehostin? En ole koskaan säätänyt nimenomaan tuota kytkintä, mutta yleisenä ohjeena: Pääsylinteri irti tehostimesta, ja säiliö täyteen nestettä ja työsylinterin ilmausroppu auki; ja jos ei ala valumaan läpi omatoimisesti, niin ota pilli/letku, ja pala tuorekelmua; sitten tiivistät tuon pillin/letkun tuorekelmulla pääsylinterin säiliöön, ja puhallat puoli minuuttia hivenen painetta, siis yhtä paljon kuin pitkään kaljalasisiin tarvitsee painetta, että pohjalla olevasta pillin päästä kuplii täysinäisessä lasissa. -> nyt pitäs tippasta ilmausropusta, ja kun lopetetaan puhaltaminen, niin tippaseminen jatkuu, siis suuruusluokka tippa sekunnissa. ja kun ei tule ilmaa niin proppu kiinni. Sitten polkimen varsi niin lyhyelle, että ei varmasti paina alipainekellon läpi pääsylinteriä; sitten aletaan jatkamaan polkimen tankoa (pääsylinteri irti) niin pitkään, että tahostimen tanko alkaa liikkumaan ulos, sitten pikkasen takaisin. Ja sitten tehostimen tankoa aletaan säätämään; kun pääsylinteriä painaa tehostimeen, niin tuo tanko ei saisi kantaa juuri ollenkaan; mutta homma on helppo tarkistaa; pääsylinteri kiinni tehostimeen ja työsylinterin ilmausroppu auki; jos tippasee niin on on "ok" voi jatkaa tankoa pikkuisen.... Mutta sitten kun tuo tippaseminen loppuu, niin tankoa pitää lyhentää vähän; tippamisen täytyy jatkua MYÖS moottorin käydessä! ja sitten aletaan jatkamaan polkimen tankoa, ja jatketaan niin pitkään että k.o ilmaruuvista heittää tippasemasta, sitten lyhennetään niin paljon että alkaa tippasemaan myös käydessä. -> JOS jompi noista säädöistä on pielessä, niin haittaa toimintaa. -> siis kun kytkin poljin on jousen voimalla ylhäällä, niin käydessä nesteen täytyy tippasta aukiolevasta ilmaropusta. Ja sitten lopuksi säädetään se työsylinterin ja irroitushaarukan välinen tanko; milli/pari? tyhjää, ennen kuin jousen pohjaan puristama työsylinteri alkaa työntämään painelaakerilla asetelmaa.... 5-10 minuutin homma saada perussäätöön, kun tehnyt kerran, ja mikään ei ole jumissa, eikä työkalut hakusessa
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hyvät yleisohjeet.
Tosin allekirjoittaneella ei ole tehostinta, vaan 60:n alkuperäinen tehostamaton pääsylinteri. Se tehostettu malli odottaa tuolla hyllyllä, kun en vielä ole nähnyt tarpeelliseksi... Tuossakin pääsylinterissä on lukkorengas kyllä. Silti olen todennut, että jos se pääsylinterin mäntä tulee "liian ulos" (siis ei edes lukkorenkaaseen asti), niin alkaa tuntumaan siltä, että olisi järjestelmässä ilmaa. Eli joutuu sillä polkimen rajoitinruuvilla hieman rajoittamaan kytkinpolkimen liikettä. Tässä on kokeiltu useita pää- ja työsylintereitä ja on ilmattu painovoimaisesti tiputtamalla, polkimen avulla, painamalla nestettä yläkautta paineella ja myös alakautta ylöspäin paineella. Nyt kuitenkin toimii taas kohtuullisesti, niin ei uskalla tehdä mitään sille :-) Seuraavan kerran, kun alkaa kettuilemaan kunnolla, niin taidan vaihtaa koko linjaston letkuineen putkineen täysin uusiksi.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta jos seikkailumieltä riittää, niin kyllähän tuostakin jännitystä saa. p.s mullakin oli 12h-t romut hj-60:ssä, ja vaihdoin molemmat sylinterit, kun olivat niin syöpyneet, ja mullakin odottaa vieläkin tuo alipainetehostettu kytkin tuolla hyllyssä ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#5
|
|||
|
|||
![]()
tamgear +40% paketti kyydissä..siis paketissa kun vielä aikaa ja sopiva talkoo väki kasassa ni vois alkaa vaihtotyön..
mitta piirros loistava kunhan vielä löytäisin sen kohdan mitä konttorin insinööri sanoi eli navan keskeltä lokasuojankaareen..ensikesänä soa ja leimalle jotkut muovikaaret 2puoliteipillä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Et tartte mitää piirroksia ku meet korinkorotusta merkkailee ja sanot et merkkaa sen korokepalan korkeuden otteeseen. Sen navan ja lokarinkaaren välisen mitat jätätät kokonaa pois, vetoat vaikka siihe et orkkis jouset on lässähtäneet ja uudet tilattu jolloin se mitta ei pidä paikkaansa enää tai sitte sanot et oot tekemäs peltihommia lähipävinä. Itellä on otteessa vain korokkeen korkeus, eikä mitää mittoja mistää, voi vielä alustaa korotella vaikka kuinka paljo jos siltä tuntuu ku auto on vieläki n.5cm matalampi ku uutena vaikka 33" alla ja 60mm korinkorotusta.
Ja maastohenkilö/pakettiautoo saa tehdä max.75mm korinkorotuksen. Mut jääkiekoista leima sedät ei pidä, parempi et olis yhtenäistä materiaalia.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com Viimeksi muokannut burton : 04.11.2013 21:43 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
laskeskelin kaverin kanssa ihan itse että jos nappaa kuormalehdet pois ja teen soan niin korotusta ei tulisi liikaa jo lehtien poisto tiputtaa 3cm. elikkä periaatteessa voisi saada vuoden päästä leiman ko peliin..ja jos mittailee korkeuksia lokasuojan kaariin ni 2puoliteippi ja kumilista rock..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty HJ-61 5-v laatikko + vakio kytkin | pesix | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 31.03.2014 14:12 |
HDJ 80 Murhe | Denve | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.10.2013 19:40 |
HJ-61 kytkin | JaakkoM | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.08.2009 19:22 |
Hj 61 kytkin ongelmat? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.11.2007 15:52 | |
ABT-murhe | sepi | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.09.2004 23:13 |