Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2013, 12:23
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Nuo on 6cm kapeammat ku orkkisakselit. Ja kattoo nyt miten nuo välitykset vaikuttaa. Voi olla, että välitän vielä jakiksen tiheämmäksi.

__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2013, 20:43
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Kävipähän semmonen homma, että motivaatiopupu tuli kylään joten eiku samontien pajalle ennen ku mokoma taas karkaa...



Korkkailtiin viimein tuo etuakseli auki jotta pääsi ihmettelemään mitä se on syönyt. Kalle (kallo) esittelee ensiluokkaisia rälläköintitaitoja!



Samalla riivittiin pois kaikki maholliset "aikaansaannokset" mitä tuohon oli ympätty. Eli jälellä käytännössä vaan neitseellinen aihio.



missään rattaissa ei näkynyt naarmun naarmua eikä kulumaa, ainoana poikkeuksena lukon kytkentärenkaassa oli yhdestä hampaasta lohjennut reuna, todettiin, että ei anneta hidastaa menoa. Kaunis mersun leimakin löyty pinjonin päästä <3 Oikean puolen laakeripukkiko tuon nimi sitten lie on, oli jotain viitteitä, että olis käyny vähän lämmön puolella, mutta ainakaan laakerissa ei moisesta ollu mitään viitteitä.



Ainaki yhen 6kk seinää vasten nojannu helmapalkki pääsi paikolleen. Hieman oli pelti paikkapaikoin haperoa, vaan täytellään kynnyskotelotäyteaineella (hitsilangalla)



Meleko tyhjäksi meni jo hyttäkin. Ipe kisko perän ja kaulan väliltä joka ikisen sähköjohdon, joka ei ollut A. alkuperäinen ja B. jollain tapaa tarpeellinen. Eli suomeksi käytännössä kaikki jälkikäteen asennettu ja jokunen alkuperäinenkin mahto päästä tiensä päähän.

Huomenna jatkamaan. On se mukava ku pitkästä aikaa taas nappaa homma, asiat sujuu ja tiimi saa palautetta!
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Viimeksi muokannut Ewerglade : 28.12.2013 20:46
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2013, 22:49
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Ottakee sit tästä projektista Paljon kuvatuksia, jossain vaiheessa varmaan sama edessä,,,joko mogit tai volvolaiset,,,mut vanhempaan patroliin...
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2013, 00:00
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

Joo ihteäkin kiinnostaa tuo kardaaniviidakon muodostus, että tuleeko millä laatikoilla ja näin poispäin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2013, 06:24
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee Näytä viesti
Joo ihteäkin kiinnostaa tuo kardaaniviidakon muodostus, että tuleeko millä laatikoilla ja näin poispäin.
Kardaaniviidakko mietityttää myös tällä suunnalla. Takapäässä ei oo ongelmia, mutta näyttäs siltä, että edessä mahollisesti ölppäpohjaan joudutaan tekemään jotain muutoksia, tulee tuossa moggilaisessa tuo murikka sen verta keskemmälle, että vähintäänkin ahdasta tulee olemaan. Oma ongelmansa on myös tukivarret, jotka näillä näkymin siirretään runkopalkkien sisäpuolelle. Akselin puolen jouslautaset joutuu rakentamaan kääntöpään päälle jonkinlaisella tellingillä ja tästä johtuen olis tarkotus nostaa ylempiä jousilautasia kymmenisen senttiä ylös päin. Takapäähän toteutetaan siten, että patrollin orkkis alatukivarret + rangen kolmio ja parhardi lentää kuikkaan.

Etuakseli päädyttiin pyöräyttämään ympäri ja käyttämään gr.n omaa 5 lovista mauaaliaskia ja jakista. Jakiksen välitykset selviää, jahka päästään ensimmäisiä savuja ottamaan. näin ainakin laskennallisesti pitäis saada ihan ok välitykset lyhkäselle puolella. Enemmän kysymysmerkki on nopea puoli, että joudutaanko kenties välittämään ylöspäin, jotta maantienopeuksissa ei tarvi huudattaa konetta punarajalla... Mene ja tiedä, tuossahan se kevään mittaan selviää
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2013, 10:40
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Mulla Rangessa laatikon (aut ZF) suurin vaihde 0.73 jakis 1:1 ja perät 7.55 ja on soppeli maantiellä n.36" renkailla.
Pikkupuoli 2.73x3.32x7.55 on todella kohdillaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2013, 17:55
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Eli kokonaisvälitys = 68.43:1. Tuolla kokoonpanolla patukkaan tulee 61.934:1, mut 40" renkuloilla. Voipi olla, että joutuu vielä jotakin mahollisesti tekemään. Orkkis välitykset oli 37.94:1 35" renkaiden kanssa joutu koko ajan seisomaan kytkimen päälle. jos tuosta pikaseen laskis esim 1000rpm mukaan, niin renkaan pyörimisnopeus noilla 35 rattailla on olliu 7.242km/h ja uusillä välityksillä ja renkailla tulee olemaan 5.070km/h. jotta kyllähän tuo hidastuu sen kolmanneksen, vaan olishan tuo mukava saada oikein kunnon ryömintämoodiinkiin.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MutantRhino - Suska projekti (hitaasti etenevä) ruxu Maasturiprojektit 279 19.09.2014 10:23
Ostetaan Kevyt umpihangessa etenevä laite Hojotojo O/M/V Ajoneuvot 21 24.05.2014 07:06
M Nissan Patrol -89 3.3 turbodiesel Super Roof O/M/V Ajoneuvot 2 06.08.2007 17:56
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55


Sivu luotu: 07:30 (GMT +2).