![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nuo on 6cm kapeammat ku orkkisakselit. Ja kattoo nyt miten nuo välitykset vaikuttaa. Voi olla, että välitän vielä jakiksen tiheämmäksi.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kävipähän semmonen homma, että motivaatiopupu tuli kylään joten eiku samontien pajalle ennen ku mokoma taas karkaa...
![]() Korkkailtiin viimein tuo etuakseli auki jotta pääsi ihmettelemään mitä se on syönyt. Kalle (kallo) esittelee ensiluokkaisia rälläköintitaitoja! ![]() Samalla riivittiin pois kaikki maholliset "aikaansaannokset" mitä tuohon oli ympätty. Eli jälellä käytännössä vaan neitseellinen aihio. ![]() missään rattaissa ei näkynyt naarmun naarmua eikä kulumaa, ainoana poikkeuksena lukon kytkentärenkaassa oli yhdestä hampaasta lohjennut reuna, todettiin, että ei anneta hidastaa menoa. Kaunis mersun leimakin löyty pinjonin päästä <3 Oikean puolen laakeripukkiko tuon nimi sitten lie on, oli jotain viitteitä, että olis käyny vähän lämmön puolella, mutta ainakaan laakerissa ei moisesta ollu mitään viitteitä. ![]() Ainaki yhen 6kk seinää vasten nojannu helmapalkki pääsi paikolleen. Hieman oli pelti paikkapaikoin haperoa, vaan täytellään kynnyskotelotäyteaineella (hitsilangalla) ![]() ![]() Meleko tyhjäksi meni jo hyttäkin. Ipe kisko perän ja kaulan väliltä joka ikisen sähköjohdon, joka ei ollut A. alkuperäinen ja B. jollain tapaa tarpeellinen. Eli suomeksi käytännössä kaikki jälkikäteen asennettu ja jokunen alkuperäinenkin mahto päästä tiensä päähän. Huomenna jatkamaan. On se mukava ku pitkästä aikaa taas nappaa homma, asiat sujuu ja tiimi saa palautetta!
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Viimeksi muokannut Ewerglade : 28.12.2013 20:46 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ottakee sit tästä projektista Paljon kuvatuksia, jossain vaiheessa varmaan sama edessä,,,joko mogit tai volvolaiset,,,mut vanhempaan patroliin...
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo ihteäkin kiinnostaa tuo kardaaniviidakon muodostus, että tuleeko millä laatikoilla ja näin poispäin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Etuakseli päädyttiin pyöräyttämään ympäri ja käyttämään gr.n omaa 5 lovista mauaaliaskia ja jakista. Jakiksen välitykset selviää, jahka päästään ensimmäisiä savuja ottamaan. näin ainakin laskennallisesti pitäis saada ihan ok välitykset lyhkäselle puolella. Enemmän kysymysmerkki on nopea puoli, että joudutaanko kenties välittämään ylöspäin, jotta maantienopeuksissa ei tarvi huudattaa konetta punarajalla... Mene ja tiedä, tuossahan se kevään mittaan selviää ![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla Rangessa laatikon (aut ZF) suurin vaihde 0.73 jakis 1:1 ja perät 7.55 ja on soppeli maantiellä n.36" renkailla.
Pikkupuoli 2.73x3.32x7.55 on todella kohdillaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eli kokonaisvälitys = 68.43:1. Tuolla kokoonpanolla patukkaan tulee 61.934:1, mut 40" renkuloilla. Voipi olla, että joutuu vielä jotakin mahollisesti tekemään. Orkkis välitykset oli 37.94:1 35" renkaiden kanssa joutu koko ajan seisomaan kytkimen päälle. jos tuosta pikaseen laskis esim 1000rpm mukaan, niin renkaan pyörimisnopeus noilla 35 rattailla on olliu 7.242km/h ja uusillä välityksillä ja renkailla tulee olemaan 5.070km/h. jotta kyllähän tuo hidastuu sen kolmanneksen, vaan olishan tuo mukava saada oikein kunnon ryömintämoodiinkiin.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MutantRhino - Suska projekti (hitaasti etenevä) | ruxu | Maasturiprojektit | 279 | 19.09.2014 10:23 |
Ostetaan Kevyt umpihangessa etenevä laite | Hojotojo | O/M/V Ajoneuvot | 21 | 24.05.2014 07:06 |
M Nissan Patrol -89 3.3 turbodiesel Super Roof | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 06.08.2007 17:56 | |
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. | maraX | Maasturiprojektit | 2 | 03.02.2007 08:32 |
hitaasti hyvä tulee? | hpotteri | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.05.2006 14:55 |