![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
mulla samaa mietinnässä mutta kun tarvii olla 6hlö niin ei kestä persaus maksella diisseli veroja enkä kyllä lähtisi pienempää konetta laittamaan kuin tuo 3litrainenkin on aika mopo isolla kuormalla pihassa olis pontiac bonnewillessä hyvä alhaalta vääntävä 3.8 v6 ruisku
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Käyttiksessa tuo 1.8T niin on hlöauton kopasta kokemusta.
Alavääntöähän (alle 2000rpm) siinä ei liikoja ole mutta sen jälkeen alkaa hyrrä pyörimään niin on sangen mukava kone ajella. Huipputehot tietysti yläkierroksilla niin rajoitin tulee varmasti tutuksi. About 700 kg puukuormaa tulee sillä taajaan kiskottua niin ei se siinäkään käytössä voiman puutetta huutele. Elikkäs alkas kärryn kanssa olla painot likelle Paheroa. Maastoryömityksessä vakiovälityksillä tulee varmasti väännön puute vastaan. Isot pojat puhuu, että lastun kanssa kiskoo vielä paremmin alhalta ja saa sen luokkaa 180 hp... EDIT: jos pitäs hlöautona pitää niin kyllä kallistuisin bensakoneen puoleen. Sitten kun alkaa kiinnostamaan lisähummat niin tuo pata pitäisi olla hyvä viriviri aihio...
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#3
|
||||
|
||||
|
alavääntöä pitää olla!
kun luulen että itseä ja kanssa matkustajilla alkaisi ärsyttää tuollainen ääni ![]() http://www.youtube.com/watch?v=eLYq5...ature=youtu.be
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mielenkiintoisen kuulonen ![]() Jos sitä alavääntöä hakee niin sitten pitää valita joku taivaan vanha maamoottori nokalle.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja sikäli vielä haluaisin tuosta vaihdosta mielipiteitä, kun oman kokemuksen perusteella nelivetoisen farmarimallisen Audi A6 quattron keulalla tuo kone tuntuu normiajoon ihan puhdikkaalta, ja Audin omamassa on 1650 kg. Gen1 Pajeron omamassa puolestaan on sadan kilon tarkkuudella saman verran, joskin toki suorituskykyä verottaa suurempi ilmanvastus sekä isompi vierintävastus. Jonkun verran Audin suorituskyvystä tosin saa pudotakin, että siitä tulee yhtä laiska kuin 3.0 V6 Pajero on vakiona. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Mites volkkarin suoraruikku 2,5 TDi rivivitonen? Vakiona T4 portterissa 102 hv/3500 rpm ja 250 Nm/1900 rpm tai 151 hv/4000 rpm ja 295 Nm/1900 rpm, sama pata Volvon (850 ja S/V70) keulalla 140 hv/4000 rpm ja 290 Nm/1900 rpm. On ainakin kestävä kone ja voimaakin saa halutessa. Ja vakiona alapäätä vaivaavan väännön puutteen saa paikattua ohjelmoimalla boksin. Ja on pieni ruokainen, toisaalta taas kehittää vähän lämpöä matkustamoon.
Jos bensakoneen suuntaan niin Volvon viis mukinen turbomosa, eli käytetty 850:ssä, S/V70:ssä jne... Tosin siitä vanhasta nelimukisesta punakoneestakin (siis siitä 240/360/740/940 sarjalaisissa käytetystä) saa ahtamalla sen verran jerkkua irti, että huutaa Pajeron tikut hoosiannaa Vaparinahan tuommoinen vinokone kestää ja kestää ja kestää jos vaan joskus vaihtaa öljyt ja järjestelmässä kiertää jotain jäähdyttävää nestettä.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Gen1 pajeroon 15" vanteet | Count | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 08.09.2012 14:09 |
| Pajeroon uusi ratti? Gen1/pätkä | Kris | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.09.2011 21:12 |
| Ostetaan Gen1 Pajeroon... | jyrden | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.06.2011 20:01 |
| Ostetaan gen1 2,5 td pajeroon pakosarja | lape | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.09.2010 17:05 |
| O: Turvavyöt GEN1 Pajeroon | -P- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 29.11.2006 08:35 |