![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Sillo ku oli viel Bj,ni siinä ei taka-akselilla ollu keskitysranttia ollenkaan vaan takavanteet tuli ainoastaan pulttien varaan. Eli Bj-42 oli kyseessä ja puolkevennetyllä taka-aksulalla.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Koska käytät samoja vanteita kuin aiemmin, niin vian täytyy olla renkaan runkoviassa (vyö poikki), josta aiheutuu renkaan pintakuvion heittoa sivu- ja pystysuunnassa.
Vaihda etu ja takarenkaiden paikkaa, niin loppuu ratin väpinä. Ongelmat toki siirttyy taka-akselille, mutta ei tunnu enään ratissa, ainakaan paljon. Runkovammasella ei tietty kannata ajella lainkaan, mutta takana se ei vaikuta ratin vapinaan kovin paljon. Rengas voi olla tasapainossa, mutta se ei auta pomppiseen eikä sivuittain vetelyyn. Alumiinivanne on tarkempi ristiin rastiin kiristämisessä, jotta keskittää, peltivanne menee melkein väkisin keskelle jo toisella pultin kiristämisellä. Kiristä aluvanteella eka ja toka pultti vähän, löysää ekaa ja kiristä kolmatta vähän, niin keskitys on ok. Ne keskireikien sovitepalat toki auttaa keskittämisessä, mutta ei niitä tarvi. /Joukka |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Meinasin vaan että keskireijäton vanne olisi aika monessa maasturissa öö, hivenen haasteellinen... : )
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Vanteissa missä keskireikä ei keskitä kannattaa panostaa pulttien tasaiseen kiristämiseen ja kiristää "ristiin" sekä tiukata useammassa vaiheessa,ni vanne keskittyy paremmin.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Berttoja ollut kolme joista kaksi vielä ikiprojektina. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
mihin perustuu väite, että keskittymisessä olisi eroja alu/peltivanteiden kesken ? Hirttääkö alumiini pahemmin mutterin rautapintaan ja ei sen takia siirry keskemmälle.
Mä oon pärjännyt siedettävästi ihan henkilöautoissakin ilman keskitysrenkaita. Vähän konstikasta se joskus on, kun pitää varovasti kiristellä ristiin ja tarkistaa pyörittämällä että tuliko heittoa. Jos ihan sukkana pistää pulttipyssyllä kiinni niin menee vanne varmasti pari milliä sivuun. Pitäs varmaan alentua hommaamaan ne holkit. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Aluvanteessa ottaa laippa myös laajemmalta alalta napaan kiinni, mitä peltivanteessa. Saattaa selittää osaltaan.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hj61 aurauskulmat | helmapelti | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 22.08.2012 15:04 |
| Aurauskulmat | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 15.01.2012 14:46 |
| SJ410 aurauskulmat | Heguli | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.11.2011 20:45 |
| Päästöarvot pielessä, Katti vai jotain muuta? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 17.07.2011 20:13 |
| Suzukin jako? voiko olla pielessä? | Timbba | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.03.2006 18:39 |