![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllä pitää olla saman mittaisia. Muuten menee sylinterikohtaiset ajoitukset sekaisin. Polttoaine painuu kuin painuukin paineen alaisena hieman kasaan ja itse putki antaa hieman periksi. ko. tilanteessa kun polttoaineen paine lähtee ajallaan pumpusta niin sillä paineaallolla menee eri aika kulkiessaan suuttimille.
Viimeksi muokannut Mika_T : 24.10.2013 22:50 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
juu pitääpä kysellä putkia... nyt taittelin siihen jakaja pumpun putket ja tuli tosi söpöt
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ok, ja tietysti hyvä jos on saman mittaiset ei vaan taida kaikissa olla tehtaalta tullessaankaan, ja paljonko se neste sitten painuu kasaan...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minkälainen kokoonpano sulla on tulossa, millanen pumppu ja suuttimet? minua kanssa kiinnostanut tuo suoraruiskun viritys. Isompien suuttimien saannissa vaan ollu ongelmia, vakiothan ei pitkälle riitä ?
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
nyt on ihan 290 omat suuttimet ja 250 vaparin pumppu, jos saan ton koneen pelittämään niin sitte isommat elementit ja suuttimet... Findieselin Arttu tuntu tietävän tohon isommat suuttimet kun keväällä kävi valtraa säätämässä... Jotenki ymmärtäny et ruiskutusaika pitäs saaha pysymään suht lyhyenä tossa suoraruiskussa?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä.
250 vaparin pumpussa on aika pienet elementit (5.5mm) joten paremmin toimii esim 7mm elementeillä joilla ruiskutus on paljon nopeampi. Samoin noiden kammiokoneiden rivipumpuissa oleva nokka-akseli ei ole oikein ideaalinen nostonsa puolesta käytettäväksi suoraruutassa, eikä ennakonsäädin. 290 suoraruutan suuttimet on vakiona jo ihan kohtalaisen kokoiset( 5x 0.22mm) eli ne ei siellä pikkuvireillä ole heti tökkäämässä. Toki isompi on usein parempi mutta sitten vastaan tulee tyhjäkäynti käryäminen. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vanha totuus on se, että neste EI puristu kasaan. Se todettiin silloin, kun pumput olivat tehty puusta ja nahasta. ![]() Vesi puristuu kokoon 1%/200 bar, dieselin arvoja en tiedä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Valmet 310D...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No ainaki nissan 3.3 ja 2.8 toyota hj61 pajero 2.5 chevy 6.5 noi ainakin on erimittaisilla suutin putkilla.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyl kai noi erimittaiset putket on otettu huomioon pumpun suunnittelussa.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuvassa on pajeron kone puhtoisena pesun jäljiltä. Minun silmään tuossa on saman mittaiset putket joka pytyllä? Noita toisia koneita en ole niin pidellyt. Ei se mene noinpäin. Pumpun valmistaja (bosch, cav, jne) toimittaa pumpun, ja moottorivalmistaja ripustaa sen koneeseen kiinni ja suunnittelee itse siihen ruiskutusputket. Millä sen voisi ottaa huomioon, tehdä jokaiseen moottoriversioon oma pumpun nokka-akseli? Kuulostaa hankalalta, ja kalliilta.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Huomioitu pumpun rakenteessa, mutta isoa heittoa ei voi olla koska putken tilavuus ei saa kasvaa tai häviää paineet...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty ilmastoinnin kompura GM 6.5td ja suutinputket | tare | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.12.2011 08:05 |
Ostettu G mesen jouset | motörhead | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.08.2011 22:35 |
Ostetaan LJ 70 -86 Kuskin penkki ja suutinputket | markkuh | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 13.12.2009 23:08 |
O: G-mesen välikardaani | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 06.01.2008 11:54 | |
O: G-mesen etutukivarret | Killer-Wo | O/M/V Muut | 0 | 01.04.2005 12:03 |