![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Varmaan catissa on hätäiset liikkeet hydraulliikassa kun pitää 6000rpm myllyssä...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pistetääs pari kuvaa kun ne on niin kivoja.
Pari litraa tilavampi alumiini öljypohja laatikkoon jossa paksu tiivistyspinta niin ei pitäis vuotaa, jäähdytysrivat auttaa viilentämään öljyjä, magneettinen öljyproppu helpottaa öljynvaihtoja ja mikä parasta, tämä on made in Finland! Pohjapanssari tulee tietysti tohon vielä ettei kivet pääse kolistelemaan, vaikka onhan tuo aika ylhäällä jokatapauksessa. Tässä tämän päivän tilanne, eli äkkiseltään ei mitään uutta mutta ruutuhan on siivottu ja auto kääntynyt ympäri.. eli koeajolla on käyty ja vaihteisto tuntui pelaavan niinkuin pitääkin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja taas vaihdettiin bensapumppua kenttäoloissa:
Ei oiken ymmärrä miksi tuo hajoaa. Biltsun imevä malli joka pelas testaillessa hienosti ja nyttenkin uus pumppu toimii taas hyvin. Onneks oli varapumppu mukana. Toi vaan lakkaa pyörimästä, ei oo jumissa ku anta virtaa ni pyörähtää pikkasen ja sylkäsee bensaa ulos, muttei jää pyörimään. Tietty jos sinne tulis paskaa tankilta, mutta heti pumpun jälkeen on suodatin ja sinne ei oo kertyny mitään ylimääräistä. Ei luulis rasittuvankaan liikaa, toi vaan täyttää välisäiliötä josta vapaa paluu tankille. Vai onko vika juuri siinä, eli pumppu pyörii kokoajan täydet koska vastapainetta ei ole. Normikäytössähän pumppu hidastuu oleellisesti kun kohokammiot täyttyy ja gasoa ei tarvita kuin pikkusen esim tyhjäkäynnillä. Mutta noita on hajonnu ny kaks tien päälle ja yks oli jo uutena samanlainen. Oon ajanu maksimissaan 100km per pumppu, takuuseenhan nuo aikaisemmat meni ainakin, mutta eihän tolla voi lähteä mihkään, pitäis olla repullinen pumppuja mukana! ![]() Mitä siis tilalle? haave ois konehuoneesta asti imevä pumppu jonka sais inhimilliseen hintaan suomesta. Kun tarkotus on käyttää tota välisäiliötä. Tietty jos painepumpun laittas bensatankkiin, mutta epäilen että tulee bensansaanti ongelmia pahoissa kallistuksissa tai ylä/alamäissä, ellei rakenna tankkiin jotain hienoa sumppua joka taas roikkuu alempanan jne.jne. Tän ei pitäis olla mitään rakettitiedettä, mutta nyt taas vastustaa pikkuasiatkin näemmä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ootko katellut tuolta
http://www.uspartsperformance.fi/vir...?us_malli=3606
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Siinähän pitäisi riittää joku kaasarikoneen lutkupumppu jos surge tankille vain siirtää polttoainetta.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
juu juu, kestävä "lutkupumppu" hakusessa. Kunhan jaksaisi imeä tankilta gason sinne välisäiliölle, tuottoa ei hirveästi edes vaadita kun on tuo välisäiliö. Pitää googletella nuo uspartsin pumput läpi että olisko joku tarpeeks imevä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Olisko bensalinja osin tukossa ja pumput tuhoutuu bensanpuutteeseen?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuntu olevan auki ku puhalsin paineilmalla linjan tyhjäks tankkiinpäin ja sit testasin tota siirtopumppua. Eli koitin simuloida tilannetta jos pumppu horasee ilmaa niin kuinka nopeasti tulee taas gasoa. Ja hienosti pumppas. Ja samalla tavalla sitten pumppas jerrykannusta takas tankkiin. Eli linja lienee kunnossa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Noita samanlaisia imeviä pumppuja ollu pari kappaletta, biltemasta tai motonetista ostettuja eikä hirveen kauaa oo kestäny. Kauemmin kyllä kuin tuo 100km. Pari sellaist peltikuorista suodattimella olevaakin on ollut, ne kesti kauemmin. Yhteisenä piirteenä pumput lutkuttaa mutta bensa ei vaan kaasareihin mene. Bensalinja irtonaisena kyllä pumppaavat iloisesti.
Nyt on ollut jonkin aikaa bilteman tankin viereen asennettava 20eur pumppu, eikä toistaiseksi ongelmia.
__________________
Harbor Cruisers |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Omassa autossa on tankin vieressä 2kpl Mitsuban pumppuja jotka täyttää keräilysäiliötä. Pitävät ikävää ääntä mutta tuntuu että kestävät kuivana käyntiäkin. En tiedä vieläkö noita historiikki pumppuja saa jostain.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Toi bilsun pumppu on ihan selvästi kopio huco merkkisestä imevästä pumpusta (=lutkupumppu?)
![]() Noissa uspartsin carter pumppujen asennusohjeissa näyttää olevan max 24 tuumaa korkeutta tankin pohjasta, eli noin 60cm. Paljoahan nostokorkeutta ei tasamaalla tule eli tuon pitäisi riittää, mutta entäs pahassa ylämäessä, silloinhan se on paljon enenmpi se nostokorkeus. Täähän on ihan perseestä! ![]() Huomenaamulla vois kyllä poiketa yhdessä vanhassa varaosamyymälässä jonka jermuilla vois olla omat kommenttinsa pensapumppuihinkin. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Eikös sähköpumppu kannattais laittaa sinne tankin viereen, ei vaikuttais auton asento mitään?
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Facet merkkistä oon ite käyttänyt bemarissa, ja konehuoneessa. Niitä saa montaa eri kokoa, riittää kasiinkin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tarkoitatko semmosta kuution muotosta vai pötkylää? tallilla olis yks pötkylämallin facet red top, vanha kertaalleen vain testattu aikanaan. Sitäki vois kokkeilla.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voisin myydä melkein samanlaisen ebaysta ostetun facet kopion, intiasta lähettivät. Pitää hienoa murinaa, mutta siihen se toiminta sitten jääkin... ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |