Päivitetääs tämäkin! Palalukko on siis palvellut jo kotvan aikaa takaperässä, talvella ainakin todella hyvä ihan perusajossa ja risteyksissä lähdöissä!
Ja antaa ainakin tasakaasulla toisen renkaan pyöriä nopeammin jo ihan liukkailla talvikeleillä joten kesä käytös ei jännitä enää, toki kun vedättää liukkaalla mutkassa niin saa kyllä tyylikkään sladin aikaiseksi..

Mutta todella vähäeleinen on ollut, ei rutinoita tai paukkumisia. Vetää tasaisesti molemmilla pyörillä vähintään kardaanin määräämällä nopeudella, toinen rengas voi pyöriä tarvittaessa nopeammin muttei hitaammin. Toimii!
Tuon tiukan käännöksen käyttäytymismuutoksen huomas kyllä myöskin aika nopeasti, kun veto tulee sisemmältä pyörältä tiukassa käännöksessä niin mutka taittuu hieman `jänisvaihteella` aiempaan verrattuna, tuntuu kuin massey fergusonissa pistäisi hieman multipowerin isommalle kesken käännöksen! Heh!
Tuossa vielä tuon palalukon osakaavio, kuvia ei sitten sattuneesta syystä tullut kun älypuhelin teki lakon päivää ennen asennusta..

Muttei tuo kauhean kaksinen ollut kasata! Pikku krapulassa suoritettuna 3 tuntia kaikkine kikkailuineen ja kahteen kertaan kasattuna kun ensimmäisellä kerralla unohtui laittaa puolet tapeista paikoilleen..
http://www.my4by.com/images/ggp_quick_lok_inset.jpg
Näin jälkikäteen muisteltuna entinen keskitappi ja pikkurattaat veks! Kuskinpuolelle c-klipsi ja spacer sekä tuo sidegear paikalleen vaseliinilla liimattuna, shimmilevyt jätin väliin mitkä sielä olikin. Tässä vaiheessa pitää siis muistaa liimata vaseliinilla ne pikkutapit noihin clutch osiin paikalleen, kaksi kummallekkin puolelle. Sitten liimailee vassulla vaikka tuon clutchin kuskin puolelle jo asemiinsa, apukuskin puolelle tuo sidegear paikoilleen ja perään clutch jonka sisällä tuo spacer jo odottaa. Apukuskin puolelle c-klipsi piti pujottaa clutchin ja sidegearin välistä tilanahtauden takia (huomatkaa että clutch osissa on sitä c-klipsiä varten koneistettu ura hammaspuolella), vetareita joutui tässä vaiheessa vetelemään vähän sisään ja ulos että kaikki osat sai vuorollaan mahtumaan paikoilleen. Sitten kammetaan spacer clutch osan sisältä c-klipsiä vasten ja sitten saakin työnnellä ne pikkutapit paikoilleen pikkumeisselillä clutch osien väliin ja jouset perään. Keskitappi viimeisenä nii on siihen asti hyvä pyöritellä pakettia perän sisällä, mulla oli myös uusi sileä keskitappi mukana paketissa. Päittäisvälystä ei pakettiin jäänyt mihinkään suuntaan.
Mutta todistettavasti kyllä 1630 lockright menee myös c-klipsi perään, seuraavan kasaisi helposti alle tuntiin kun ei tarvia arpoa huonolla kielipäällä kaikkien perätyyppien yleisiä kasausohjeita. Ehkä tästäkin on jollekkin apua, mutta kyllä tällä kokemuksella uskallan kyseitä murikkaa suositella!