Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2013, 16:07
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Kiitokset tiedoista ja vinkeistä jota tippui hyvin privana ja julkisestikkin, lopputulos on että palalukko pistetty tulemaan kun haukkuja tuolle kestolle ei todellakaan ole tullut ja hyviä kokemuksia kestosta ja lukon käyttäytymisestä sen sijaan löytyi! Samoin asennuksesta löytyi tietoa tuolle c-klipsi persiille ja sen sopivuudesta, kaikkiin 30 uraisiin vetariperiin tuo siis käy ja asennustyyli vaan perän mukaan hieman muuttuu. Sf perään joutuu vaan homman suorittamaan sen persluukun kautta ja toinen c-klipsu on vaikeahko saada paikalleen mutta 2,5 tuntia on siis pähkäilyineen ihan realistinen arvio asennus ajasta.

Kiitoksia tiedoista kaikille!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2013, 21:51
hakoteilla hakoteilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.03.04
Sijainti: Vaasa
Viestit: 221
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj 40 Näytä viesti
... lopputulos on että palalukko pistetty tulemaan kun haukkuja tuolle kestolle ei todellakaan ole tullut ja hyviä kokemuksia kestosta ja lukon käyttäytymisestä sen sijaan löytyi! ...

Kiitoksia tiedoista kaikille!

Hyvä valinta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2013, 14:17
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

kyllähän toi tostaseksi on kestäny, mutta yhen olen nähnyt josta tapit poikki kaikki. ne tosin uudet makso jotain parikymppiä.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2013, 14:53
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Päivitetääs tämäkin! Palalukko on siis palvellut jo kotvan aikaa takaperässä, talvella ainakin todella hyvä ihan perusajossa ja risteyksissä lähdöissä!

Ja antaa ainakin tasakaasulla toisen renkaan pyöriä nopeammin jo ihan liukkailla talvikeleillä joten kesä käytös ei jännitä enää, toki kun vedättää liukkaalla mutkassa niin saa kyllä tyylikkään sladin aikaiseksi.. Mutta todella vähäeleinen on ollut, ei rutinoita tai paukkumisia. Vetää tasaisesti molemmilla pyörillä vähintään kardaanin määräämällä nopeudella, toinen rengas voi pyöriä tarvittaessa nopeammin muttei hitaammin. Toimii!

Tuon tiukan käännöksen käyttäytymismuutoksen huomas kyllä myöskin aika nopeasti, kun veto tulee sisemmältä pyörältä tiukassa käännöksessä niin mutka taittuu hieman `jänisvaihteella` aiempaan verrattuna, tuntuu kuin massey fergusonissa pistäisi hieman multipowerin isommalle kesken käännöksen! Heh!


Tuossa vielä tuon palalukon osakaavio, kuvia ei sitten sattuneesta syystä tullut kun älypuhelin teki lakon päivää ennen asennusta.. Muttei tuo kauhean kaksinen ollut kasata! Pikku krapulassa suoritettuna 3 tuntia kaikkine kikkailuineen ja kahteen kertaan kasattuna kun ensimmäisellä kerralla unohtui laittaa puolet tapeista paikoilleen..

http://www.my4by.com/images/ggp_quick_lok_inset.jpg

Näin jälkikäteen muisteltuna entinen keskitappi ja pikkurattaat veks! Kuskinpuolelle c-klipsi ja spacer sekä tuo sidegear paikalleen vaseliinilla liimattuna, shimmilevyt jätin väliin mitkä sielä olikin. Tässä vaiheessa pitää siis muistaa liimata vaseliinilla ne pikkutapit noihin clutch osiin paikalleen, kaksi kummallekkin puolelle. Sitten liimailee vassulla vaikka tuon clutchin kuskin puolelle jo asemiinsa, apukuskin puolelle tuo sidegear paikoilleen ja perään clutch jonka sisällä tuo spacer jo odottaa. Apukuskin puolelle c-klipsi piti pujottaa clutchin ja sidegearin välistä tilanahtauden takia (huomatkaa että clutch osissa on sitä c-klipsiä varten koneistettu ura hammaspuolella), vetareita joutui tässä vaiheessa vetelemään vähän sisään ja ulos että kaikki osat sai vuorollaan mahtumaan paikoilleen. Sitten kammetaan spacer clutch osan sisältä c-klipsiä vasten ja sitten saakin työnnellä ne pikkutapit paikoilleen pikkumeisselillä clutch osien väliin ja jouset perään. Keskitappi viimeisenä nii on siihen asti hyvä pyöritellä pakettia perän sisällä, mulla oli myös uusi sileä keskitappi mukana paketissa. Päittäisvälystä ei pakettiin jäänyt mihinkään suuntaan.

Mutta todistettavasti kyllä 1630 lockright menee myös c-klipsi perään, seuraavan kasaisi helposti alle tuntiin kun ei tarvia arpoa huonolla kielipäällä kaikkien perätyyppien yleisiä kasausohjeita. Ehkä tästäkin on jollekkin apua, mutta kyllä tällä kokemuksella uskallan kyseitä murikkaa suositella!

Viimeksi muokannut Bj 40 : 21.12.2013 14:56
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Lockright sj413 vesku.r O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 04.03.2009 19:31
Myydään BJ taka-akseli + lockright (lockright myyty) PIRSSI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.01.2009 13:35
M: Toyota Lock Right 1630 Land Cruiser ('69 & up) MakeO O/M/V Muut 5 12.12.2005 22:55
M: Lock-Right 1630 / MYYTY Junnu O/M/V Muut 0 19.08.2005 16:36
LockRight ja hj??? nuppi Tekniikka & Jutustelu 23 25.01.2005 23:36


Sivu luotu: 09:31 (GMT +2).