![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Pitäs käydä molempiin! Hieman v-mäisempi vain pitäs olla asentaa clipsi perään, ei kai merkittävästi sillä vain sen clipsin asennus hieman hankalaa. Tästäkin tosin saa tulla faktaa jos asia ei ole näin! Kerran oli kyllä jo tuonne linkin puljuun asiasta yhteydessä ja sillloin tuntui käyvän ainakin molempiin. Sivuistoilla jenkki/suomi myös annetaan sopivuus 30-spline perään jo vuodesta -69 alkaen joten eihän siellä silloin voi olla fullfloateri kyseessä.. Pakkohan se on käydä.. Pitää vielä kysyä ennen ostoa varmistus, itellä löytyy kyllä molemmat aksulat mutta c-klipsi malliseen oli tarkoitus pujottaa. Säästyy jarrujumpalta ja stefojen vaihdolta, kierrejousten kiinnikkeiden hitsuulta..yms.
|
|
#2
|
|||
|
|||
Ajokokemuksia...
Kaverilla on/oli tuommoinen bj:ssä edessä, en varmaa muista oliko nimenomaan k.o merkkinen.
kestossa ei ole ollut ongelmia, ainakin "kuraa" olevat tarvikevetonivelet antausi samassa ojassa... Ja ainakaan minä en viitsinyt ajaa läheskään yhtälujaa napalukot kiinni takavedolla, kuin mitä napalukot auki. renkaat oli muistaakseni 38" swampperit. (jotenkin kummasti puski/väänti, ihan mielellään kilometrin siirtymälle kävi napalukot avaamassa.) Taakse varmaan ok? Ja tuohon asennukseen puolikevennettyyn taka-akseliin: voi olla että menee, mutta en yht`äkkiä hoksaa miten.... Vaikka olen modannut/kasannut tuohon k.o akseliin mm. hj-60 kitkan C-klipseillä... Olisi mielenkiintoista nähdä/kuulla miten.... p.s tuon tyypin lukko on vakiona yhdessä rekisterissä olevassa 4wd ajoneuvossa etuakselilla ![]() p.s.s tuo täyskevennetty voi löytyä yllättävän vanhasta FJ:stä Ja Oppia Ikä Kaikki! Siis semmoien lukko menee, missä on keskellä erikseen palat, mitkä ehkäisee vetoakselien pääsyn liukumaan perän sisään! Ja näissä näyttää olevan kytkentähammastus sileä noin 4 sentin matkalta. -> ja tuo lukko sopiikin sitten myös täyskevennettyyn, mutta ei varmaan kitkalukon tilalle? ilman että muuttaa sinne vapaastipyörivän perämurikan. Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 30.10.2013 13:12 Perustelu: Sopii sittenkin! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Joku neliveto traktori? C202 volvossa oli jotain, muttei kai tuommosia?
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ja siinä toimi huomattavan hyvin; ennen kuin selvisi mikä tuo on niin ihmetytti; ajat traktorin ojaan tms. niin toinen eturengas pyörähtää sutia, ja sitten pysähtyy kuin seinään, ja molemmat alkaa vetämään yhtämatkaa... toki joissain on ollut ongelmia juurikin tuon jumimisen kanssaJa k.o traktorin eturenkaita ei saa pyöritettyä tunkin nokassa eritahtiin käsivoimin, tuli kokeiltua... (totuus selvisi, kun kävin plaraamassa korjaamomanuaalia) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Menee puoli- ja täyskevennettyihin molempiin, mulla oli tuollainen lukko HJ-60:n (SF) perässä noin 100 tkm / 5 vuotta, ei mitään ongelmia. Renkaina oli 33:t.
BJ:ssä on kans takana (FF), siinä 37:t ja vähän enemmän voimaa. Ei ongelmia. Tällä kokemuksella voin suositella. Ja helppo asentaa kumpaankin malliin, eikä ole tarvinnut shimmailla, tms. muutakaan säätöä. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Lockright sj413 | vesku.r | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 04.03.2009 19:31 |
| Myydään BJ taka-akseli + lockright (lockright myyty) | PIRSSI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.01.2009 13:35 |
| M: Toyota Lock Right 1630 Land Cruiser ('69 & up) | MakeO | O/M/V Muut | 5 | 12.12.2005 22:55 |
| M: Lock-Right 1630 / MYYTY | Junnu | O/M/V Muut | 0 | 19.08.2005 16:36 |
| LockRight ja hj??? | nuppi | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 25.01.2005 23:36 |