Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.10.2013, 08:44
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
No niinkun lähinnä tarkoitin onko se vääntösauvoilla vai kierteillä. Mitenkäs kun joku tuolla toisaalla mainitsi että moottorisilppua tulee tuosta patrollista ilman jotakin moottorin fyysisiä muutoksia ja ohjelmointia? Paikkaansapitävää ja jos niin mitkä ne fyysiset muutokset ovat?
Egr tukkoon, coolerin flekti jatkuvasti pyörimään tai cooleri keulille, coolerin putkesta ''perhosventtiili'' mäjelle, turbosta max painetta hiukkasen alemmaksi ja sitten moottorin huohotus pois imuputkesta erilliseen huohotussäiliöön. Näillä saa sen moottorin käyttöiän tuplattua, kun ne nyt vaan losahtaa 200tkm tienoilla. Tosin noilla muutoksilla on semmonen pikku vaikutus kans et tehoa tulee ihan mukavasti lisää ja kiihtyvyys paranee huomattavasti Kun viel sais penkitettyä tuommosen niin tietäs tarkat luvut antaa...

__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.10.2013, 05:04
OH3GNK:n Avatar
OH3GNK OH3GNK ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.03.13
Sijainti: Toijala
Viestit: 34
Perusasetus

Jos olen ymmärtänyt oikein niin toi moottoriongelma koskee eniten 3 litrasta moottoria, ulkolaiset ovat antaneet sille jopa nimen "handgranade".
Patrol foorumeilta kannattaa kattoo handgranade haulla, mitä ovat mieltä.

Noilla Kalan ohjeilla pääsee pitkälle moottorin ikää lisäävissä muutoksissa,
pitää myös muistaa että jokainen moottori hajoaa joskus ja kaiken saa rikki ennenaikojaan. Tärkeenä asiana miten malttaa käyttää lämpimäksi ennen kuormitusta ja vastaavasti käytellä tyhjäkäyntiä käytön jälkeen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.10.2013, 21:23
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

mulla oli 2.8td koneinen patrolli (y61 98/99 mallinén) kulutus pyöri siinä 17l paikkeilla 100km se on myös tehoton+olematon vääntö , on harvoja maastureita joita muistan mikä ei jaksa hiekalla sutia (vakio 130hp teho tarkistettu teho-penkissä) jos vertaa vastaavaan kunnon maasturiin eli hdj 100 tai 80:seen ero on kuin yöllä ja paivällä. ainut + varusteita on patrollissa .mielestäni se sopii sellaiselle joka ei ole perse auki ja jaksaa tankata ja ei ole kiire mihinkään(kerran sain 130kmh gps:sän mukaan motarilla). tai ei vedä mitää trailleria.
(nyt alla land cruiseri 120 kulutus 9l paikkeilla ja tehoa sopivasti siihen nähen,)

-patrollin kansi oli tehty jossain 300tkm huitteilla samoin turpo sun muut.
-patrollin kytkin on myös heikko lenkki jos nostaa tehoa, se on sellanen kaksois massa vauhti pyörällä oleva. tavan kytkin käy jos ottaa lootan akselista muutaman millin pois ja laatikosta sellasen sentin soiron.
- samoin patrollin kiertokangen laakerit ei ole sen pitkä ikäisempia kuin hdj 80:ssä kannattaa vaihtaa.
-patrollin kardaanin ristikot ovat aika pienet sama kuin datsun 1600 bluebirdista katoisin oleva. koko on lähellä LR/RRn
-virosta kävin joskus kattomassa 99 patrollia oli niin mätä ettei vilkut pysyneet kuin liimalla kiinni ja ja taka helmat puhki.(samalla reissulla ostin kzj95 land cruiserin)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2013, 21:25
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OH3GNK Näytä viesti
Jos olen ymmärtänyt oikein niin toi moottoriongelma koskee eniten 3 litrasta moottoria, ulkolaiset ovat antaneet sille jopa nimen "handgranade".
Patrol foorumeilta kannattaa kattoo handgranade haulla, mitä ovat mieltä.

Noilla Kalan ohjeilla pääsee pitkälle moottorin ikää lisäävissä muutoksissa,
pitää myös muistaa että jokainen moottori hajoaa joskus ja kaiken saa rikki ennenaikojaan. Tärkeenä asiana miten malttaa käyttää lämpimäksi ennen kuormitusta ja vastaavasti käytellä tyhjäkäyntiä käytön jälkeen.
renaultin pakussa on sama moottori kertonee kaiken.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2013, 10:35
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Noiden varusteiden houkutus ei kyllä taida riittää pitämään nissania vaihtoehtona pinnalla...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2013, 11:41
OH3GNK:n Avatar
OH3GNK OH3GNK ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.03.13
Sijainti: Toijala
Viestit: 34
Perusasetus

Tosta kulutuksesta senverran että oma Y61 2,8l menee 10-12litraan/100km, muutoksina egr poistettu ja lastutettu. Samasta yksilöstä on ollut täällä ennenkin juttua nimenomaan kulutuksen suhteen, entinen omistaja oli saanut sen em. muutoksilla järkeviin lukemiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2013, 18:51
SisuFin SisuFin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.13
Sijainti: .
Viestit: 107
Perusasetus

cruiseri ehdottomasti, pitävät arvonsa vuosien varrella ja mikä tärkeintä, KESTÄVÄT!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan vai Mitsubishi Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 46 27.08.2015 07:25
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48
Nissan Suzuki vai Toyota Gravedigger Tekniikka & Jutustelu 22 08.12.2006 11:58
Onko Lantikka LandRover vai Toyota Landcruiser hector Tekniikka & Jutustelu 56 30.08.2006 08:04


Sivu luotu: 12:00 (GMT +2).