Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2013, 19:41
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Speksien perusteella jotain .....

Vähemmän kaasarien säätämistä ym synkronointia.

Jos vain 1 kpl vaakaimuja vaan paikalleen esim mainitsemasi dellorto 40-45mm turbon imupuolelle.

Ford OHC koneita ahtoivat Englannissa 70-luvulla tuolla samalla taktiikalla paitsi et oli perinteinen pakokaasu ahdin. Ahtimen imuilman otossa oli 4 kurkkuinen jenkki kaasari.

Sitä en halua tietää kun ahtoletku räjähtää kone huoneessa ja esim 1.5 bar paineinen ilma bensa seos tussahtaa konehuoneeseen kuinka korkealle Escortin konepelti lensi

Kuplan kone 1kpl vaakaimuja ahtimen imupuolella. Vois must verrata jos mekaanisen ahtimen imupuolelle kaasari. 1 kaasarilla 300hv?

http://www.youtube.com/watch?v=s2qwEpDfnVM


Viimeksi muokannut hunter hdj : 20.10.2013 19:57
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2013, 20:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus



Jenkeissä ahdettiin pitkänokka-datsuneita (240Z) 70-luvulla. Vakiona koneessa on kaksi kaasaria. Tais olla juuttuvakurkkuinen mikuni?

Ahdettaessa käytettiin vain yhtä kaasaria, koska kaksi oli liikaa. Suuttimet tietysti vaihdettiin uuteen uskoon.

Ja ahdin tosiaan imi kaasaria näissä virityksissä.

Mitsun koneeseen riittää varmasti yksi tupla kaasari.

Edit: Aussien viri-viri Isuzu: http://www.gmh-torana.com.au/forums/...d-gemini-help/

Viimeksi muokannut sisua45 : 20.10.2013 20:59
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.10.2013, 22:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mutua ja muistoja 80/90 luvuilta


Onko tuo sinun "sapporon" kone 2 litranen ja 8 venttiilinen; ja vanhempi kuin n. 1983?

Ja onko nuo mikunin tuplakaasarit vakio?

Mulla on omakohtaista rassaus kokemusta vain n. 1982 2L bensa Galantista, ja tuo kone oli 2 kurkkuisella kaasarilla: Tuo kone on tehty sen verran vanhanaikaisesti, että 10-20 vuotta uudempien puristussuhteisiin ei voi verrata.

Mutta jos meinaat uusia kaasarit, niin olisko syytä uusia ruiskuksi?

Tuosta minun tuntemasta mitsun 2 Litran koneesta voi varmaan E98:lla repiä tehoja noin 200 hv remmi ahtimella ( alkaa nakuttamaan, kun palotilan muoto on mitä on, ja puristussuhde em. mukaan) Ja remmiahtimella tuo nakutus tulee esille nimenomaan sen takia, että "alle max väännön" tuo kone hengittää orkkiksena hyvin, ja virtausvastukset on pienehköt, ja eatonin hyötysuhde kohtuullinen....

Minä rakentaisin vaikkapa mekaruutan k.o koneeseen...

p.s voimistelin noiden Mikunien kanssa -80/-90 taittessa, olivat kiinni parissa toyotassani, ja nimenomaan DOHC kannessa, missä oli valussa kolme soittorautaa kolmiossa....

p.s tuo Galantin 170hv turbo on eri kone (yksityiskohdilta) kuin tuo Galantin vapari.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2013, 14:46
triiit triiit ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.12
Sijainti: heinola,finland
Viestit: 50
Perusasetus

se on se vapari 2.0 kone.mutta sisällä on turbo saabin männät,porattu 2,4 litraseks,laakerit uudet,kupari tiiviste kannessa,kanavat auottu.se on tehty matala puristeiseksi.rakentaja sano et pitäs kestää lähelle 500 hv,mutta en siihen pyri,koska vahvistettu jakis tuskin sitä enää käsittelee,pääasia,että vähän keulis..

noi mikunit tuntu olevan niin vittumaiset et yritä tehä niistä kyllä mitää,se o varma.ruiskuakaan en pistä,koska en pistä.pitää mennä sillä yhellä isolla dellortolla alkuu

mutta nyt sain hyviä tietoja taas!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2013, 14:52
triiit triiit ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.12
Sijainti: heinola,finland
Viestit: 50
Perusasetus

sitä piti vielä kysyä,että voikos tossa imusarjan keskellä,koneessa kiinni olevan venttiilin heittää pois,jos vaan nappaa sisältä sen työntötangon irti joka sitä ohjailee?mikä sitä yleensäkin liikuttaa?

se on meinaan vähän tiellä,kun teen mahdl.lyhyen imusarjan remmille
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2013, 16:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja triiit Näytä viesti
sitä piti vielä kysyä,että voikos tossa imusarjan keskellä,koneessa kiinni olevan venttiilin heittää pois,jos vaan nappaa sisältä sen työntötangon irti joka sitä ohjailee?mikä sitä yleensäkin liikuttaa?

se on meinaan vähän tiellä,kun teen mahdl.lyhyen imusarjan remmille
Siis onko se semmoinen kaasareiden välillä olevaan kanavaan menevä venttiili?

Jos on, niin se on sitävarten, että kun kääntää virrat pois, niin sitä kautta pääsee raakaa ilmaa ilmansuodattimesta kaasareiden ohi, ja seos menee niin laihalle että ei käy jälkiläyntiä. (ainakin toyotassa oli k.o lailla tupla 40mm mikuneilla)

p.s aika raskaasti porattu, jos 2 litraisesta porattu 2,4 litraiseksi, mutta minä katselisin kaikessa rauhassa uutta lohkoa....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2013, 17:50
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

p.s aika raskaasti porattu, jos 2 litraisesta porattu 2,4 litraiseksi, mutta minä katselisin kaikessa rauhassa uutta lohkoa....

Voihan se olla et ei ole porattu 2,4 litraiseksi vaan on matala lakiset saabin männät laitettu jolloin litrat kasvaa ja puristukset madaltuu.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Remmiahdin MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 03.06.2013 20:07
Ostetaan Remmiahdin Masi6r O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.01.2013 10:16
Ostetaan Remmiahdin henkkal O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.11.2012 03:21
Ostetaan O:Remmiahdin -tomppa- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 17.11.2010 10:27
Ostetaan Remmiahdin Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.09.2010 21:36


Sivu luotu: 11:19 (GMT +2).