Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2013, 01:39
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

-90


tänää tuli neliveto päällä ajeltua, liikkeelle lähtiessä, 1 ja 2 vaihteella kiihdyttäessä alkaa mahoton räpätys ääni kuulumaan takaa jostain. voiko se tulilaakeri pitää moista ääntä? takavedolla ei ylimääräsiä ääniä.
täytyypä huomenna tutkia asiaa tarkemmin mutta kuhan nyt kyselisin jo etukäteen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2013, 16:31
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Jape_ Näytä viesti
tänää tuli neliveto päällä ajeltua, liikkeelle lähtiessä, 1 ja 2 vaihteella kiihdyttäessä alkaa mahoton räpätys ääni kuulumaan takaa jostain. voiko se tulilaakeri pitää moista ääntä? takavedolla ei ylimääräsiä ääniä.
täytyypä huomenna tutkia asiaa tarkemmin mutta kuhan nyt kyselisin jo etukäteen.
Eikai se takakardaanissa oo se vika, jos takavedolla ei kuulu mitään. Onko edessä ja takana samanlaiset renkaat ja suht saman verran kuluneet?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2013, 20:04
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Eikai se takakardaanissa oo se vika, jos takavedolla ei kuulu mitään.

kyllä oli vika takakardaanissa eli pinion laippa takaa löysällä ja takin ristikko hiukan väljä sekä jakolaatikon päästä laippa aivan irti ja ei mitää ääniä takavedolla, vain nelivedolla.

onko kuinka yleistä että noi laippojen isot pultit löystyy?
kuis iso homma on vaihtaa se jakolaatikon taka stefa? tuli kiire lähtö tallilta niin en ehtiny ku vähä raottaa laippaa niin alko öljyä vuotamaan.

edit:
onks tää se jakolaatikon stefa

Akselitiiv 38x58x11 Toyota
Sopivuudet:
- HiLux vaihteisto/taka 38x58x11... just ois meinaa 1kpl lahden motonetissa.

Viimeksi muokannut _Jape_ : 24.10.2013 22:02
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2013, 23:12
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Jape_ Näytä viesti
kyllä oli vika takakardaanissa eli pinion laippa takaa löysällä ja takin ristikko hiukan väljä sekä jakolaatikon päästä laippa aivan irti ja ei mitää ääniä takavedolla, vain nelivedolla.

onko kuinka yleistä että noi laippojen isot pultit löystyy?
kuis iso homma on vaihtaa se jakolaatikon taka stefa? tuli kiire lähtö tallilta niin en ehtiny ku vähä raottaa laippaa niin alko öljyä vuotamaan.

edit:
onks tää se jakolaatikon stefa

Akselitiiv 38x58x11 Toyota
Sopivuudet:
- HiLux vaihteisto/taka 38x58x11... just ois meinaa 1kpl lahden motonetissa.
Se kai se. Kartaani irti. Laippa pois. Stefan vaihto. Laippa takas ja kardaani kiinni.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.10.2013, 18:32
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

Jarrupoljin


Auto on hilux LN170 ja ajettu 200 000km.
Jarruja on ilmattu moneen kertaan ja jarrupääsylinteriin on vaihettu toyotan uudet männät kumeineen.
Jarru poljin painuu hitaasti pohjaan auton käydessä ja vuotoja ei ole löytynyt eikä nestettä häviä.
Kuuluuko polkimen mennä pohjaan?
Meneekö muillakin poljin pohjaan?
Mitä sanoo leimasetä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2013, 21:33
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso Näytä viesti
Auto on hilux LN170 ja ajettu 200 000km.
Jarruja on ilmattu moneen kertaan ja jarrupääsylinteriin on vaihettu toyotan uudet männät kumeineen.
Jarru poljin painuu hitaasti pohjaan auton käydessä ja vuotoja ei ole löytynyt eikä nestettä häviä.
Kuuluuko polkimen mennä pohjaan?
Meneekö muillakin poljin pohjaan?
Mitä sanoo leimasetä?
Itsekseen menee?

Pumppaamalla ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2013, 21:41
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

Jarrupoljin menee jalalla painamalla pohjaan hitaasti auton käydessä.
Nopeasti pumppaamalla syttyy jarrujen vikavalo, eli sama valo kun käsijarru olisi päällä, valo syttyy palamaan noin sekunniksi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.10.2013, 21:03
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso Näytä viesti
Jarru poljin painuu hitaasti pohjaan auton käydessä ja vuotoja ei ole löytynyt eikä nestettä häviä.
Kuuluuko polkimen mennä pohjaan?
Meneekö muillakin poljin pohjaan?
Mitä sanoo leimasetä?
On siinä sen verran paljo tehostusta siinä jarrussa, että mulla ainaki saa painettua hiluxissa polkimen lattiaan asti auton käydessä. Sammutettuna ja ilman alipaineita se on paljon jäykempi ja on vähän helpompi arvioida, että lyökö tyhjää. Sit jos tuntuu, ettei jarruta vaikka pojin painuu pitkälle, niin pitää tarkastaa takajarrujen automaattisäätöjen toiminta, ainakin tosi yleinen jarrutehojen hävittäjä. Ja nämä kaikki sillä oletuksella, ettei ole jarruissa ilmaa.

Leimasetä ei sano mitään pahaa jos jarrudynamolla tulee hyvät lukemat.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.10.2013, 09:18
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

No niin no niin.. käytin tuossa ovipahvin hilusta irti kun tutkin tuota keskuslukitus hommaa. Löyty sitten sieltä sisältä se moottori köytettynä nippusiteellä oven sisälle irtonaisena, ja vieläpä johdot irti. Mistäs tuolle löytäisi kytkentäkaavion tai jonkun vastaavan, kun moottorille tulee 5 johtoa, ja kaikki irtoliittiminä eikä passaa edes värit yksiin? Pitäiskös tuolla olla jossain sulake myös tuolle, kun en ole löytänyt?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.10.2013, 10:51
TAA1000:n Avatar
TAA1000 TAA1000 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikso Näytä viesti
Auto on hilux LN170 ja ajettu 200 000km.
Jarruja on ilmattu moneen kertaan ja jarrupääsylinteriin on vaihettu toyotan uudet männät kumeineen.
Jarru poljin painuu hitaasti pohjaan auton käydessä ja vuotoja ei ole löytynyt eikä nestettä häviä.
Kuuluuko polkimen mennä pohjaan?
Meneekö muillakin poljin pohjaan?
Mitä sanoo leimasetä?
Mulla oli hetken sama ropleemi kun uusin omaan, samanmoiseen kulkineeseen levyt, satulat, nesteet, jne... ilmattua tuli moneen otteesen rempan jälkeen ja joka kerta tuli todettua ettei siellä missään ilmakuplaa ole tai jos oli niin asettui 1000-2000km ajon jälkeen. Myös uudet kikkareet haeskeli varmasti vielä paikkaansa mulla ja saatto vaikuttaa. Jos jarruissa hyvä teho niin kovaa ajoo vaan ja seurailee häviääkö "ominaisuus".



Oisko täällä tietoo miten tuon perkeleen vipstaakin taka-akselissa saa pysymään toimintakuntosena ilman että sitä tarvii olla vähän välistä ronklaamassa ja herkistelemässä? kuvassa osa:46304 EQUALIZER SUB-ASSY, PARKING BRAKE
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.10.2013, 11:26
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Mä taistelin kans saman vivun kanssa. Ei auttanut puhdistus ja voitelu.
Joten porasin sen holkin reiän milliä isommaks ja senverran vaseliinia ku sai pysymään niin nyt on toiminut ainakin puolisen vuotta jumiimatta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.10.2013, 17:30
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TAA1000 Näytä viesti

Oisko täällä tietoo miten tuon perkeleen vipstaakin taka-akselissa saa pysymään toimintakuntosena ilman että sitä tarvii olla vähän välistä ronklaamassa ja herkistelemässä? kuvassa osa:46304 EQUALIZER SUB-ASSY, PARKING BRAKE
Mahtoko viimeisin korjaukseni olla, että hioin epätasaisuudet ja voitelin kuparitahnalla...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.10.2013, 22:34
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

[QUOTE=TAA1000;1060181]Mulla oli hetken sama ropleemi kun uusin omaan, samanmoiseen kulkineeseen levyt, satulat, nesteet, jne... ilmattua tuli moneen otteesen rempan jälkeen ja joka kerta tuli todettua ettei siellä missään ilmakuplaa ole tai jos oli niin asettui 1000-2000km ajon jälkeen. Myös uudet kikkareet haeskeli varmasti vielä paikkaansa mulla ja saatto vaikuttaa. Jos jarruissa hyvä teho niin kovaa ajoo vaan ja seurailee häviääkö "ominaisuus".

Jarrut kyllä tuntuu toimivan hyvin, myös 700kg kuormalla.
Kunhan leimasetä ei rupea valittamaan niin ei ole muuta väliä.
Kiitos vastauksista
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 11:35 (GMT +2).