Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.10.2013, 17:39
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Kaupat sovittuna Sprintterin GT1852V ahtimesta. Kokeillaan sit toista ääripäätä ahtimen koon suhteen. Josko tuolla sais heti ahdot nousee ku tyhjäkäynnillä koskee kaasupedaaliin. Ainut kysymysmerkki on pakopaineet ja -lämmöt ku huudattaa menee 200km yhteen putkeen 2600-700rpm. Jos osottautuu koeajossa liian ahtaaks, niin laitetaan kiertoon ja sit suosiolla joko gt20 tai gt22 tilalle.

Sit pitää keksiä jonkilainen ylipaineohjaus tolle VNT:lle. Näin autoinssin logiikalla painekello painaa ilman ahtoja siivet "kiinni" ja ahtojen noustessa "avaa" siipiä ettei paineet nouse liikaa. Säätöhän tuohon pitäisi saada perinteisellä bleedillä/turboruuvilla, jolla estetään paineen pääsy täysimääräisenä kellolle. Joku tehnyt tuollaisen ohjauksen VNT-ahtimelle? Alipainekellonhan pystynee muokkaamaan ylipainekelloks vaihtamalla nipan kalvon toiselle puolelle.
Jos tuo Sprintterin turbo ahdistaa liikaa, niin 320cdi Mersun GT2359 toimi mun edesmenneessä GD:ssä ihan hienosti. Oli alunperin alipaine ohjauksella, mutta muutin sen paineella toimivaksi. Ahtoja max. 0.8, mutta poltti kaiken polttoaineen täyskiihdytyksessä, vaikka oli 7 mm tapit pumpussa ja syötöt täysillä. Alku tupsausta lukuunottamatta ei putkesta näkyvää savua tullut. Pakolämmöt oli 300 kieppeissä normikäytössä ja revityksessä 6-700 astetta. Ja ainakin automaatilla antoi vääntöä riitttävän alhaalta, mutta ei tukehtunut liikaa myöskään yläkierroksilla. Oli kuitenkin vasta neljäs turbo mikä toimi tyydyttävästi. Entiset oli Garretin t3 ,KKK24 ja Schwitserin s2Bg, joka oli sitten semmoinen ettei mitään tapahtunut alle 3000 kiekan kuin mustaa savua, mutta sitten kun lähti vetämään niin veti vittuilematta rajoittimeen saakka.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2013, 19:16
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

S2BG:hän tossa romussa on tällä hetkellä konehuoneessa ja toiminta on juuri kuvaamasi kaltaista... Isojen kierroksien ahtautumisongelmaa tosiaan olis tarkoitus tuolla kaasun asento-ohjauksella hieman helpottaa. Sit on liian pieni ahdin jos nousee kierroksilla läpät täysin auki ahdot liikaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2013, 19:20
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Sit on liian pieni ahdin jos nousee kierroksilla läpät täysin auki ahdot liikaa.

WTF ???
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.10.2013, 19:20
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Sillä on ajettu satulan varassa jo ainakin peen omistuksen aikaan ja ehkä varmaan jo ennenpääkin ja melkosella varmuudella myös kaikki omistajat sen jälkeenkin. Mua edeltävä omistaja muistaakseni vaihtoi siihen laakerit, mun aikana on se repsikan nivel vaihdettu ja samalla sorvattu/holkitettu se napa kun ei siinä meinannu laakeri pysyä. Siinä oli se vanha nivelenpää murjottu jotenkin kummallisesti ettei siinä oikein ollut enää kierteitä ja sen takia se oli löystyny.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.10.2013, 19:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

satulan varassa ajelua en ihan muista, mutta ok jos HV asian tietää ?

kuskin puolelta muistelen kierteen olleen kipeä, mutta kyllä pyörät laakereiden varassa pyöri, ainakin täältä lähtiessä, kun sen Vehon miehelle möin ...

mukanahan seuras jo edellisomistajan ajalta laakerinkiristys työkalu, joka kuului penki alle - kuskin puoltahan se ainakin oli osannu pyrkiä hölläämään itekseen, kun ei lukkorenGas mutterin alla ollut asettunut ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.10.2013, 19:37
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
satulan varassa ajelua en ihan muista, mutta ok jos HV asian tietää ?

kuskin puolelta muistelen kierteen olleen kipeä, mutta kyllä pyörät laakereiden varassa pyöri, ainakin täältä lähtiessä, kun sen Vehon miehelle möin ...

mukanahan seuras jo edellisomistajan ajalta laakerinkiristys työkalu, joka kuului penki alle - kuskin puoltahan se ainakin oli osannu pyrkiä hölläämään itekseen, kun ei lukkorenGas mutterin alla ollut asettunut ...
Joskus asiasta itse kerroit. Vehon mies ainakin oli sillä nilkuttanu, samoin kuin minäkin ennenkuin se nivel vaihettiin. Kummallista että se on vieläkin päässy löystymään...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.10.2013, 19:42
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Thumbs up

jep,

kuskin puolella onGelman muistan, voip olla että osia on joku järjestelly uusiks just pyörimissuunnankin takia

anyway - hyvä että vehkeet paranee, ja on taas kisaiskussa !!!
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.10.2013, 19:45
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
jep,

kuskin puolella onGelman muistan, voip olla että osia on joku järjestelly uusiks just pyörimissuunnankin takia

anyway - hyvä että vehkeet paranee, ja on taas kisaiskussa !!!
repsikan puolella se vika oli minunaikana
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.10.2013, 22:04
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Kuskin puolella ei ollut havaittavissa muuta ongelmaa kuin hajonnut vetarin suojakumi. Oli muuten paskamainen vaihtaa ku murroksen lukkorenkaan joutuu ujuttaa pois(suht helppo) ja takas(todella vittumainen). Ilmeisesti pitää laittaa noi mutterit lukitteella kiinni ja suorittaa hyvin nopeasti kiristystoimenpiteet ennen ku jymähtää...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.10.2013, 19:30
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tth Näytä viesti
Schwitserin s2Bg, joka oli sitten semmoinen ettei mitään tapahtunut alle 3000 kiekan kuin mustaa savua, mutta sitten kun lähti vetämään niin veti vittuilematta rajoittimeen saakka.
Tos vehkeessä on just tuo tth:lta ostettu s2bg turbo
Muistaakseni suunnittelin siihen joskus garretin 32, kun jollain tais olla hyviä kokemuksia siitä tuossa koneessa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty C Mersu MiKo O/M/V Ajoneuvot 3 12.04.2013 13:44
Myyty G-Mersu timoanterol O/M/V Ajoneuvot 2 02.09.2010 20:49
Myydään g mersu höpöhöpö O/M/V Ajoneuvot 12 30.05.2010 07:08
g-mersu Hennu Tekniikka & Jutustelu 7 24.04.2009 20:33
m: mersu cj5 O/M/V Muut 0 11.08.2003 13:47


Sivu luotu: 12:47 (GMT +2).