![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() se sähkönen kiertovesipumppu nimenomaan auttaa mm. siihen tyhjäkäynnillä uupuvaan lämmöntuloon rakenne on sellainen, että moottori saattaa surista mutta siivet ei pyöri
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Okei. Eli tuon pumpun voisi siis vaihtaa? Se on vielä helpossa paikkaa vaihtaa. Suoraan turbon vieressä. Hieman itseasiassa olen ihmetellyt että kun turbo on siinä vieressä niin se ei ole sulanut. Varmaan 5mm väliä turboon nimittäin. Vois varmaan kiinnitystä vähän modata samalla että sais sen pikkusen kauemmas.
Mut tuossa pumpussa saattaa olla nyt vikaa kun tyhjäkäynnillä ei tosiaan lämpöä tule. En vaan oikein ymmärrä miten rakenne voi olla sellainen että se surisee, mutta ei pyöritä siipiä? Tarkoittaako se silloin että siivet on jumissa vai siivet puuttuu kokonaan? Onko tuo jotenkin "älypumppu" eli se surisee, mutta joku "äly" ohjaa sitä niin ettei siivet pyöri? Alkaa mersu oleen pahempi kuin Citroen keksiin tuollaisia turhuuksia. Muinoin vanhuksilla oli Citroen XM, missä oli oma tietokone mikä ohjasi vain takavaloja. Muuta se tietokone ei tehnyt. Ohhoijaa.. Kun perinteinen ei enää riitä.. Muistelisin että siinä laitoksessa oli 7 eri tietokonetta ohjailemassa kaikkea erilaista. Ranskalaiseen tapaan ne toimi tosi hyvin iän myötä.. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa ensin purkaa sitä sähköpumppua, jos se on sitä samaa tyyppiä mitä webastoissa niin voi joku roska jumittaa ne siivet. Eli moottorilta siiville välitetään voima magneetin kautta. Tietenkin jos ei surise ja virta tulee niin sittenhän joutuu vaihtamaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
juu, maGneetti välittää vedon, eli jäätymine tai jumi ei polta pumppua
kannattaa hiukan kopautella samalla kun se surraa - voipi korjaantua nerd-o maisesti itestäns ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ja jotkin versiot noista magneettivetoisista voi purkaa ja putsata; kaikki mitä olen purkanut, on olleet täynnä ruostepaskaa!
siis toimintaperiaatehan tuossa on se, että veto tapahtuu magneetilla muovisen "kupin" läpi; siis ei voi alkaa vuotamaan, mutta rauta/ruoste muuraa tuon siipipyörän jumiin. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Parempihan se on yks tietokone vaihtaa takavaloilta kuin seitsemän toimintoa ja seitsemän hintaa sisältävä koko auton rampauttava yleiskone kun taka parkit sammuu. Tai sitten vetelee ransakalaisittain eikä välitä valoista ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dodiih. Palataas tähän asiaan taas.
Eli huuhdoin tuon järjestelmän ja laitoin Liqui Moly paikkauskamaa sisään. Samalla vaihdoin jäähdytysnesteen vihreään kamaan, koska se on halvempaa. Yhtään mitään vaikutusta. Vuoto jatkui. Ei auttanut vaikka ajeli meneen. Tuossa operaatiossa onnistuin rikkoon alkuperäisen termarin. Sinällään ei haittaa kun olin jo uuden ostanut. Mutta lukitsin alkuperäisen termarin auki asentoon, joten nesteet kiertää vapaasti. Lämmöt nousee nyt n.60 nurkille. Ennen nousi 80 ja jos seisoi paikallaan niin lämmöt saattoi nousta lähellä 100 astetta. Liekö tuossa ollut ongelmana juuri se veden kierto vai oliko termari vaan jotenkin jumissa? No aattelin vielä kokeilla jotain tosi halpaa ja ostin tämän http://motonet.fi/fi/tuote/602030/Th...kkausjauhe-25g. Yhtään mitään vaikutusta. Hurauttelin sitten mökiltä himaan n.180km. Puolessa välissä piti 1.5 litraa lisää jäähdytysnestettä ja kotona toiset 1.5 litraa. Eli korjaus meni ihan päin persettä. Vuoto vaan lisääntyi. Koska vituttaa se savu mikä tulee pakosarjan ja turbon välisestä laipasta niin lätkäsin kotona siihen pakoputken paikkausmöhnää. Kunnon kerros siihen ympärille. Noh. Tämä veden vuoto siirtyi sitten seuraavaan laippaan, mikä on heti turbon jälkeen. Myöhemmin alkoi myös vuotamaan jälleen siitä turbon ja pakosarjan välisestä laipasta alapuolelta. Aattelin jo polttaa koko mersun paskan. Mutta päätin silti kokeilla vielä yhtä möhnää. Eli Bar Leaksia. http://www.motormarket.fi/verkkokaup...0_g-p-3887-85/. Tuotahan aikaisemmin suositeltiin ja sitäkin sai motonetistä. Maksoi 9.90. Jälleen huuhdoin järjestelmän. Siitä mielenkiintoinen havainto että kun sisällä oli vesi + pesuneste niin mitään savua ei tullut. Nesteitä ei myöskään kadonnut. Ennen vesi+pesuneste yhdistelmää se savutti. Mut laskin nesteet pihalle, Bar Leaks sisään. Oli aika mielenkiintoista kamaa. Purkin kun avasi niin hais kissan ruualle. Yyyhhh. Päällä oli joku öljykerros. Sen alla joku maitomainen kama ja pohjalla sellaisia kananpaskan näköisiä kokkareita. Melko kookkaita vielä. Kaiken tungin ylävesiletkusta sisään. Jäähdytysnesteet sisään. Samantien alkoi savutus. Herää kysymys onko sillä jäähdytysnesteellä jotain vaikutusta tuohon?? Tuskin se vettä paremmin pieniin reikiin menee? No kuitenkin. Sitten kävin vetäseen pienen lenkin. Klaukkalassa pysähdyin katseleen miltä näyttää. Savu tulee edelleen. Annoin hetken käydä paikallaan ja kas kummaa. Savu väheni ja lopulta loppui kokonaan ![]() Joten mitä voimme tästä päätellä? Bar Leaks fixasi ongelman ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuolla liquimölyllä ole ennenkään mersun vuotoja saatu paikattua...Ite oon käyttännää crc tä ihan siksi että se on juoksevassa muodossa ja on ainakin tähän saakka toiminu sen minkä noilta taikalitkuilta on voinu oottaakkin. Eikä oo tukkinu lämppäriä tai mitään muutakaan(kuin tietysti sen vyodon)...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ei tuokaan ole vielä muuta tukkinut. Lämmitys toimii myös ok. Hieman hitaasti se tosin lämpiää, mutta se johtuu tuosta termarista.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Range tehot katoaa | RRC76 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 11.05.2012 13:11 |
Jäähdytys neste haisee bensalle | karvanoppa | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.07.2010 20:35 |
Ahtopaineet katoaa | Ooppeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.05.2009 16:42 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
Carrols katoaa | SohNah | Kysy MäIteltä | 0 | 17.05.2002 14:17 |