![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ruosteet: Korjaus vai uutta?Hommasin tuossa helmen. Positiivista oli se, että myyjä ei valehdellut: sanoi, että tämä on sitten ruosteessa. Lava veke, kaikki pultit juutaksen jumissa tottakai. Ei tämä nyt niin pahalle näytä: ![]() Mutta on kyllä ihme keksintö; tämä laite ruostuu vohvelina! Tästä lähtee pinnan mukaisesti ruostesiivuja veke. Kuvassa oikealla palkin yläpinnalla näkyy orginaalipintaa, ehkä 3-4mm, ja muu on kuumavesipesurilla putsattua. ![]() Mitä tehdä? Runko on periaatteessa muodossaan eikä ole syöpynyt nopeasti katsoen, mutta ainevahvuudet ovat jotain muuta kuin tehtaan jäljiltä. Onhan siinä mistä ottaakin, C-palkki kai jotain 5mm alunperin. Mielessä on käynyt, että jos hiekkapuhaltaisi ja boksaisi umpinaiseksi, niin silloin oltaisiin aika lähellä alkuperäistä lujuutta. Vai pitäisikö sovinnolla etsiä ruostumatonta takarunkoa ja vaihtaa se? Ei tuota katsastusmies nytkään saa puhki, mutta se ei ole, mitä haetaan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin tuo olis nyt helppo hiekkapuhaltaa.
Samalla pitäs keksiä käsittely ettei ruostuminen jatku ja joka soveltuu vahvistamista silmälläpitäen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olipas hyvä linkki, nostaa varmasti motivaatiota rakenteluun
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Täähän riippuu aika pitkälti siitä että mitä meinaat helmelläs tehä?
Liikenteeseen? Takapihalle? Mettään? Tavaran kuskausta? Vetoauto? Peloauto? Sit miettii kertaalleen vielä tarkasti. Jos tarkoitus nauttia helmestä pidempään niin helpolla tohon ehyen rungon vaihtaa. Mikä kikotin kyseessä? joku -88 ylöspäin silverado? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuo mahdottoman huonolta vielä näytä. Pohjaanlyöntikumien kohdilta nuo ensin repeävät. Tarkasta että iskarien korvat ja varapyörätelineen palkki on kunnolla rungossa kiinni ja sitten puhallukseen ja maalaukseen. Samalla kannattaa korjata mätäviat hytin takimmaisten kumityynyjen korvista, mikäli niitä ei ole korjattu jo. Ja myös tankki pois jotta näkee kannakkeiden kunnon ja saa tuoreet maalit niihinkin. Ja taas menee pick-up vuosia
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Uus runko vaan rakennellen neliöprofiilista. Tuo Chevyn runko on sietämättömän paskaa materiaalia. Se ei kestä, vaikka ei olisi ruosteessa. Jos laitat jämäkät kaasuiskarit, niin originaalit korvakkeet nitkuu irti.
Vahvista myös simpukan kiinnitys kun runkopuuhaan rupeat. Se repeää ennen pitkää irti. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Hiekkapuhalsin takarunkoa ja kuten Ford59 sanoi, ekaksi pehmeni jousitoppareiden kohalta.
Boksailua olen fundeerannut: Jos sen vetää umpeen, niin sitten ei enää jousta. Saattaa rasittaa vanhaa runkoa sitten muualta turhan paljon. Yleismoottoreiden proopuskan sivuilla 12, 13 on aika fiksun oloinen konsti. Raamiin pistehitsataan runkoa myötäilevä lisärauta, jolloin runko joustaa edelleen, mutta jäykistyy. Vähän kömö selitys, mutta konsti löytyy tuolta: http://gmupfitter.com/files/media/ph...hss_041113.pdf |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuossa on malli, miten ruosteinen runko korjataan. http://www.expeditionportal.com/foru...so-4x4-rebuild |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kardaanin korjaus | ToyotaHj60 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 07.08.2018 13:52 |
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.01.2010 12:27 |
Lasikuitukanootin korjaus | riude | Chit-Chat | 3 | 03.05.2009 22:42 |
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) | Chit-Chat | 1 | 01.08.2007 08:48 | |
SOA vai uutta jousta? | Homer | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.03.2005 09:59 |