![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mites muuten jos ne pitäisi olla sähkömoottorin (vai tarkoitetaanko tuossa tekstissä moottorilla solenoidia?) avustuksella päällä ja ilman sitä pois -> sähkövirta katkeaa niin on auki. Onko noissakin siis ihan normaali jousipalautus, mutta toisaalta sitten jos on ja sulla ne on kuitenkin kiinni niin ei kait sitten joku paikka siellä jumita? En minä näissä napalukoissa sinänsä kestävyyttä pelkää, eihän se kiinteä napa periaatteessa ole kovin paljoa sen kestävämpi. Enemmänkin niin, että on yksi vikaherkempi paikka vähemmän. Tullut vain huomattua maastureissa, että mitä yksinkertaisempi perustekniikka niin sen paremmin tuppaavat kestämään ja aina helpompia huoltaa jos/ kun jotain hajoaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ovat edellisen omistajan mukaan vain kasattu sillai että on koko ajan lukossa.
Kaikki romut pitäis kuitenkin olla sisällä. Muistelisin että manuaali lukonkin sai kasattua silla, voin muistaa väärinkin. ![]() Akselit olleet kisakäytössä, niin silloin ei ole ollut varaa testata pelaako vai ei. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
En huomannut aluksi timo_l viestissä "solenoidi vai moottori" arvuuttelua...
Jos tosin olis solenoidilla niin luotto vois olla parmpi verrattaen moottoriin. Mahtaa tulla selvyys parhaiten tähänkin asiaan ku ottaa kissan pöydälle ja kattoo et heittääkö suoraan romukoppaan... ![]() kytkettävät navat tarttis kuite olla. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossa kuvassa näkyy nuo rattaat, kuvassa moottorin tilalla pultti jota pyörittämällä voi kytkeä ja vapauttaa navat ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja tuolla threadissä on ilm. se perusvika mikä noihin tulee eli hiilet loppuu:
http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewt...ric+hubs+fixed Tässä jo uudet hiilet paikoillaan: ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kävin kans lukee nuo läpi.
löysin myös youtube videoo.. luultavasti nuin ne navat on kasattu minullakin: http://youtu.be/xKczb5vvzF8 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
toimii niin kuin manuaalikin mutta liikutetaan sähkömoottorilla..
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onhan siinä tekemisen meininkiä aukoa noita napoja ja repiä rattaita pois mutta jos helpolla haluais päästä niin nelikko päälle ja jos/kun voi todeta että navat on kytkeytyneet niin irrottaa johdot liittimestä, voilá
![]() Joku saattas laittaa jopa oman napin mokomille.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Napalukoista | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.08.2009 07:54 |
Napalukoista | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.03.2007 00:29 | |
napalukoista | Kepaza | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.08.2006 10:16 |
Suzukin napalukoista?? | Timbba | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.09.2005 16:51 |
napalukoista | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.02.2005 19:57 |