Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2013, 16:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Mites muuten jos ne pitäisi olla sähkömoottorin (vai tarkoitetaanko tuossa tekstissä moottorilla solenoidia?) avustuksella päällä ja ilman sitä pois -> sähkövirta katkeaa niin on auki. Onko noissakin siis ihan normaali jousipalautus, mutta toisaalta sitten jos on ja sulla ne on kuitenkin kiinni niin ei kait sitten joku paikka siellä jumita?

En minä näissä napalukoissa sinänsä kestävyyttä pelkää, eihän se kiinteä napa periaatteessa ole kovin paljoa sen kestävämpi. Enemmänkin niin, että on yksi vikaherkempi paikka vähemmän. Tullut vain huomattua maastureissa, että mitä yksinkertaisempi perustekniikka niin sen paremmin tuppaavat kestämään ja aina helpompia huoltaa jos/ kun jotain hajoaa.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.10.2013, 16:22
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

Ovat edellisen omistajan mukaan vain kasattu sillai että on koko ajan lukossa.
Kaikki romut pitäis kuitenkin olla sisällä.
Muistelisin että manuaali lukonkin sai kasattua silla, voin muistaa väärinkin.

Akselit olleet kisakäytössä, niin silloin ei ole ollut varaa testata pelaako vai ei.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2013, 16:32
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

En huomannut aluksi timo_l viestissä "solenoidi vai moottori" arvuuttelua...
Jos tosin olis solenoidilla niin luotto vois olla parmpi verrattaen moottoriin.

Mahtaa tulla selvyys parhaiten tähänkin asiaan ku ottaa kissan pöydälle ja kattoo et heittääkö suoraan romukoppaan...
kytkettävät navat tarttis kuite olla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.10.2013, 17:15
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mites muuten jos ne pitäisi olla sähkömoottorin (vai tarkoitetaanko tuossa tekstissä moottorilla solenoidia?) avustuksella päällä ja ilman sitä pois -> sähkövirta katkeaa niin on auki. Onko noissakin siis ihan normaali jousipalautus, mutta toisaalta sitten jos on ja sulla ne on kuitenkin kiinni niin ei kait sitten joku paikka siellä jumita?

En minä näissä napalukoissa sinänsä kestävyyttä pelkää, eihän se kiinteä napa periaatteessa ole kovin paljoa sen kestävämpi. Enemmänkin niin, että on yksi vikaherkempi paikka vähemmän. Tullut vain huomattua maastureissa, että mitä yksinkertaisempi perustekniikka niin sen paremmin tuppaavat kestämään ja aina helpompia huoltaa jos/ kun jotain hajoaa.
Ne on ihan normi pyöriviä moottoreita jotka pyörittää hammaskehää joka sitten lukittee tai avaa lukot, ei tietoa onko noissa jousipalautus.
Tuossa kuvassa näkyy nuo rattaat, kuvassa moottorin tilalla pultti jota pyörittämällä voi kytkeä ja vapauttaa navat

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.10.2013, 17:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ja tuolla threadissä on ilm. se perusvika mikä noihin tulee eli hiilet loppuu:

http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewt...ric+hubs+fixed

Tässä jo uudet hiilet paikoillaan:
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2013, 17:28
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

kävin kans lukee nuo läpi.

löysin myös youtube videoo..
luultavasti nuin ne navat on kasattu minullakin: http://youtu.be/xKczb5vvzF8
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2013, 17:31
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Henkka85 Näytä viesti
kävin kans lukee nuo läpi.

löysin myös youtube videoo..
luultavasti nuin ne navat on kasattu minullakin: http://youtu.be/xKczb5vvzF8
No mutta tuossa viteossahan tuo kytkennän rakenne näkyy hyvin!
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.10.2013, 17:38
Henkka85:n Avatar
Henkka85 Henkka85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: oulu/ii
Viestit: 66
Perusasetus

toimii niin kuin manuaalikin mutta liikutetaan sähkömoottorilla..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.10.2013, 21:27
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Onhan siinä tekemisen meininkiä aukoa noita napoja ja repiä rattaita pois mutta jos helpolla haluais päästä niin nelikko päälle ja jos/kun voi todeta että navat on kytkeytyneet niin irrottaa johdot liittimestä, voilá
Joku saattas laittaa jopa oman napin mokomille.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Napalukoista elhapero Tekniikka & Jutustelu 3 01.08.2009 07:54
Napalukoista Tekniikka & Jutustelu 2 09.03.2007 00:29
napalukoista Kepaza Tekniikka & Jutustelu 4 29.08.2006 10:16
Suzukin napalukoista?? Timbba Tekniikka & Jutustelu 1 12.09.2005 16:51
napalukoista Tekniikka & Jutustelu 5 11.02.2005 19:57


Sivu luotu: 23:01 (GMT +2).