![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
ekaan kysymykseen vielä... -säiliön kannessa oleva korkki josta saa korvausilman, onhan se ihan pieni reikä siinä korkissa auki..? -maalikannussa jos on pohjassa sihti, niin onhan sihti puhdas..? maalausläpötiloista: viileässä kun mennään alle 15 asteen on maali huomattavasti herkempää valumaan ja toisekseen kiilto kärsii kun helposti ottaa kosteuden pintaan, voi jopa mennä täysin mataksi.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Saiskos tänne myös vinkkejä/kokemusta pensseli- ja telamaalauksesta (maalit, ohennus, mitkä sudit/telat on tarpeeksi laadukkaita jne) ?
Kiinnostaisi...
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#3
|
||||
|
||||
|
jos on ruiskukitti käytössä niin imee yleensä kosteuden kun pesusieni ei kannata kosteassa/viileässä maalata. ruiskukitin päälle heti kun mahd. niin joku eristeväri päälle ettei ime kosteutta. maalauslämpötila olis pääsääntöisesti optimi n. 18-20 astetta.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Jees eli tainnu sitte maalauskelit olla menny jo kun ei tota lämmintä tallia ole
Onkos noi akryylimaalit, ohenteet, kovettajat ja ruiskukitit jotenkin allergisia pakkaselle tai kylmälle muuten? Siis avaamattomina hyllyssä kylmässä tallissa?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tiedä kylmästä mutta nuo kovetteet tuntuu kovettuvan ihan yksinkin jos pääsee ilman kanssa tekemisiin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#6
|
|||
|
|||
|
sen verran on kuitenkin maalauskokemusta ja epäonnistumisia että kaikki mahdollinen kannattaa eliminoida pois ja silti epäonnistuu....eli lämpöä pitää olla aina kylliksi ja ilmankosteus ehdottomasti alas. Kosteus tekee kaikenlaista tepposta!
Maalaukset on maalattu ja lakkaus lakattu. Pieleenhän lakkaus meni, kun lakka lieni hieman liian sakeaa, ruiskun pienehköön suuttimeen nähden...joten pinnasta tuli vähän kraaterimaista. Voinko ihan huoletta lakata ilman hiontaa päälle lisää ohuempaa lakkaa, että pinta edes hieman paranisi? Vai pitääkö sitä kevyesti hioa? Käsittääkseni siihen voisi lisätä uuden kerroksen, kun pinta on uusi ja vasta kuivunut, puhdas ja rasvaton. TT |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Aina välihionta kuivuneelle pinnalle että tarttuu kunnolla. Esim karhunkielelellä mutta jos on pahasti appelsiinia niin melkein vähän santapaperia 800-1000 märkänä.
Ja jos autoa lakkailee siihen tarkoitukseen tehdyllä lakalla niin sitä voi kyllä melko reilulla kädellä vedellä, ei valu helposti, pintaa kannattaa vähän katella miten se tasoittuu ja sen mukaan vetää lisää, ei ihan hirveesti tarvi ohennella max. 10% |
|
#8
|
|||
|
|||
|
No laitoin tuon paikoittaisen appelsiinilakan liian vähäisen ohentamisen syyksi kun ohjeessa oli että max. 10 % ohennetta mutta vedin ilman ohennusta koska varmasti yhteensopivaa ohenninta ei ollut käytettävissä. Jouduin nostamaan painetta ja se vain tuntui lisäävän kraateroitumista ja levitti myös sumuharsoa ikävästi. Pienemmällä paineella ja vähemmällä lakkamäärällä ei sitten vain tavaraa tullut kovin tehokkaasti ja se alkoi vaatia kovin vakaata sumutuskättä... näin ne kokemattomat turaa...mutta oppia ikä kaikki.
TT |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| verhoilu asiaa | sos | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.04.2013 20:05 |
| Asiaa paskasta? | Lehis | Chit-Chat | 24 | 14.01.2011 11:21 |
| Hilux asiaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.09.2010 16:18 |
| Auton katon maalauksesta kysymyksiä | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 03.03.2010 07:07 |
| Maalauksesta ja maaleista. Neuvoja tarvitaan. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 30.07.2009 22:56 |