![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Uskoisin ainakin omalla pers-tuntumalla ja speksejä tuijottamalla, että D44 kestää paremmin kuin esim. HJ-aksulat. Nehän ne kaks vaihtoehtoa tässä aika lujasti kuitenkin on... Ennoo ainakaan ihan kauheesti nähny isompia jeeppejä keula ylhäällä metässä akselihommien takia. Joskus taas oon nähnyt jonkun muunkin kuin Rangen vaihtamassa metsässä murrosta ![]() Jos nyt ajatellaan näin. - HJ-akselit löytyy jostain ja niihin laitetaan pakolliset laakerointihommat ja tiivistykset niin hinta pyörii siellä 1500e luokassa. - D44 akselit 200-400e + Lockright taakse ja ARB eteen 350+850 + Overhaul kitit akseleihin 200 = 1800e Sitten ajellaan kaks lenkkiä ja todetaan et eeee hemmetti näiden välitysten kanssa. -> D44 5.38 välitys x 2 ~400e -> Toyota 9,5" 5.29 välitys x 2 ~700e Josko joku vois kertoa vielä että miks mun pitäs laittaa nuo Toyotalaiset alle niin pääsisin vähän helpommalla tästä? Sekai se varmasti helpompi swappi ois kuitenkin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jeep Wagoneer (D44 akseli) ajettu ehkä max 200tkm ja autossa alkuperäiset vetoakselit ja kenties vielä hyvälaatuiset ristikot niissä, ellei jopa alkuperäiset ja harvoin lukkoa etupäässä ikinä ollutkaan. Toyota ajettu noin 500-700tkm ja jos alkuperäiset nivelet, niin ne voi ehkä olla jo hieman kuluneet...ehkä ![]() Eli on ehkä hieman yleistämistä, mut veikkaisin, että noi ajokilsat ja autoissa käytetyt voimansiirron osat ei oo ihan vertailukelpoisia just esim Wagoneer vs HJ.......vai mitä mieltä? Siis tää nyt vaan on pohdintaa......ja mä en ole merkki uskollinen, joka näkyy kyllä meidän nurkissa olevasta kalustostakin ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
perä murikan halkaisijan mukaan yleensä verrataan suora akselisia! pitäs varmaan verrata dana 44 ja hilux, RJ,RJ ne on 8" ja
dana60 vois verrata sit hj 60ja61 ja bj40ja42 eli noissa 9.5" lautaspyörän halkaisija. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin, kyllähän Rangen oman akselin murikan halkaisijakin on 8.625" mutten menis kyllä millään ilveellä väittämään Roverin akselia kestävämmäksi kuin Toyotan 8" akselia. Ja mitä tuohon D44 välityksen hajoamiseen tulee niin en kyllä yhtään hämmästele, miksi 53/9 (5.89:1) hammastettu pinjoni/lautaspyörä -yhistelmä on saatu rikki
![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lockright ei ainakaan toyotan 8" perässä kestä, ei se varmaan sen paremmin kestä danassakaan?
Esim Yukonin 4.88 välitykset toyota 9,5" = $280, dana44 = $250. Noihin tietty laakerit lisäksi. Toyota-miesten näkee vaihtelevan niitä murroksia metsässä kun niitä toyotiakin on metsät täynnä, jeeppimiehiä harvemmin metsässä edes näkee ![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Danalaisesta karkaa pyörä,kun menee etevetarin ristikko rikki
![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tätä on vaikea voittaa rangeen jos on tiukka budjetti:
Taakse vakio Hdj perä 4.11 välityksellä. Eteen Patrolin 4.11 perä + chromo vetarit ja joku palalukko. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään range | minivisku | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 25.09.2013 16:19 |
Myyty range | porro1 | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 06.11.2011 20:22 |
Myyty Range | 291076 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 31.12.2009 17:38 |
M Range | O/M/V Muut | 0 | 07.12.2003 07:12 | |
M: Range | O/M/V Muut | 0 | 01.07.2003 19:41 |