Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 18.09.2013, 15:25
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Antzar Näytä viesti
Jostain täältä olen lukenut että jotkut volvon jouset kävis lj:hin?
Osaako joku tarkentaa minkä?
700 sarjan volvon jouset on mulla edessä ja takana. Edessä toimii hyvin, yläpää käy suoraan ja ehkä alapääkin. Mulla on akseliin korjattu volvon jousiin sopiva "lautanen". Takana ei mene suoraan vaan yläpäähän pitää laittaa adapteri ja vieteri nurin päin. Takapään korkeus jää vakion tasalle, etupää nousee joitakin senttejä. On pehmeämmät kuin vakiot ajaa. Jos tarvitset taakse suoraan sopivia korottavia jousia niin sellaiset on ylimääräiset.

Vastaa lainaten
Vanha 18.09.2013, 17:15
Antzar Antzar ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 14.09.13
Sijainti: Keski-suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
700 sarjan volvon jouset on mulla edessä ja takana. Edessä toimii hyvin, yläpää käy suoraan ja ehkä alapääkin. Mulla on akseliin korjattu volvon jousiin sopiva "lautanen". Takana ei mene suoraan vaan yläpäähän pitää laittaa adapteri ja vieteri nurin päin. Takapään korkeus jää vakion tasalle, etupää nousee joitakin senttejä. On pehmeämmät kuin vakiot ajaa. Jos tarvitset taakse suoraan sopivia korottavia jousia niin sellaiset on ylimääräiset.
Laittelin yv:tä
Vastaa lainaten
Vanha 19.09.2013, 17:05
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Perusasetus

Onkos teillä kellään muuten kaikinpuolin toimivaa käsijarrua noissa?

Olen tässä muutaman viime vuoden aikana käyttänyt tuota vissiin neljä kertaa / kolmella eri tekijällä takajarrurempassa mutta käsijarru on yksi hv aina vaan. Lopputulosvaihtoehdot ovat olleet:

1) Säädetty lähelle -> Pitää jotenkuten, mutta laahaa välillä hienoisesti -> kengät kuluu hetkessä -> ei pidä enää.
2) Säädetty tosi varovaisesti -> Ei laahaa eikä kulu mutta ei kyllä pidäkään.
3) Katsastussäätö -> jarrut kuumat 2km konttorimatkan jälkeen, pitää tosi hyvin. Katsastuksen jälkeen palautettu kohdan 2 tilaan.

Aikojen vaihdossa on vaihdettu uudet rummut, vaijerit (myös ne nysät siellä rummun sisässä), jousisarja ja tietysti lukuisia määriä jarrukenkiä mutta aina se vaan on joko huono tai nopeasti huononeva. Noi remppareiskat joilla olen tota käyttänyt ovat kyllä ollleet hyvin tietoisia että automaattisäätö pitää herkistellä, linkut herkistellä, kaikki paikat putsata ja säätää kengät pintaan ja olen noilla ohjeilla kerran-pari koittanut itsekin mutta ei silti. Omituista on myös se että vaijerin säätö sieltä kahvalta on aina pitänyt vetää samantien ihan tappiinsa jos on halunnut jonkunlaista toimintaa.

Nyt tilasin MARMORITISKILTÄ uuden jousisarjan (aijemmin käytetty tarvike asennussarjaa), automaattisäädöt ja kaikenlaisia pikkunippeleitä, saa nähdä. Vajaan parisataa maksoivat. Sitä linkkua joka menee jarrukilven läpi en vielä raaskinut ostaa kun olisivat olleet 50e/pr mutta saatan minä kiivastuksissani vielä nekin tilata.

Niin että onko tälläsessä vehkeessä ylipäätään mahdollista olla pitävää käsijarrua niin ettei jarrurummut kuumene tai edes lämpene ja että käsijarru pysyy toimintakuntoisena ilman remonttia kauemmin kuin pari viikkoa?

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
Vanha 19.09.2013, 17:09
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Niin että onko tälläsessä vehkeessä ylipäätään mahdollista olla pitävää käsijarrua niin ettei jarrurummut kuumene tai edes lämpene ja että käsijarru pysyy toimintakuntoisena ilman remonttia kauemmin kuin pari viikkoa?
Ekaan mettäreissuun asti kesti aina toimivana kenkiä hiluineen vaihtelemalla.
Vastaa lainaten
Vanha 19.09.2013, 17:10
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Perusasetus

Miten ois levyt taakse??
Vanha 19.09.2013, 19:09
Veteraani

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
Miten ois levyt taakse??
No ois varmast mut vois kuvitella et kai toi on edes uutena/uusilla osilla pelaava?

Mettäreissujen paskat rummussa toki asia erikseen.

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
Vanha 19.09.2013, 19:49
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Perusasetus

Lainaus:
No ois varmast mut vois kuvitella et kai toi on edes uutena/uusilla osilla pelaava?

Mettäreissujen paskat rummussa toki asia erikseen.
No eiköhän se uusilla osilla toimi
Vanha 19.09.2013, 21:13
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Perusasetus

Lainaus:
Onkos teillä kellään muuten kaikinpuolin toimivaa käsijarrua noissa?

Olen tässä muutaman viime vuoden aikana käyttänyt tuota vissiin neljä kertaa / kolmella eri tekijällä takajarrurempassa mutta käsijarru on yksi hv aina vaan. Lopputulosvaihtoehdot ovat olleet:

1) Säädetty lähelle -> Pitää jotenkuten, mutta laahaa välillä hienoisesti -> kengät kuluu hetkessä -> ei pidä enää.
2) Säädetty tosi varovaisesti -> Ei laahaa eikä kulu mutta ei kyllä pidäkään.
3) Katsastussäätö -> jarrut kuumat 2km konttorimatkan jälkeen, pitää tosi hyvin. Katsastuksen jälkeen palautettu kohdan 2 tilaan.

Aikojen vaihdossa on vaihdettu uudet rummut, vaijerit (myös ne nysät siellä rummun sisässä), jousisarja ja tietysti lukuisia määriä jarrukenkiä mutta aina se vaan on joko huono tai nopeasti huononeva. Noi remppareiskat joilla olen tota käyttänyt ovat kyllä ollleet hyvin tietoisia että automaattisäätö pitää herkistellä, linkut herkistellä, kaikki paikat putsata ja säätää kengät pintaan ja olen noilla ohjeilla kerran-pari koittanut itsekin mutta ei silti. Omituista on myös se että vaijerin säätö sieltä kahvalta on aina pitänyt vetää samantien ihan tappiinsa jos on halunnut jonkunlaista toimintaa.

Nyt tilasin MARMORITISKILTÄ uuden jousisarjan (aijemmin käytetty tarvike asennussarjaa), automaattisäädöt ja kaikenlaisia pikkunippeleitä, saa nähdä. Vajaan parisataa maksoivat. Sitä linkkua joka menee jarrukilven läpi en vielä raaskinut ostaa kun olisivat olleet 50e/pr mutta saatan minä kiivastuksissani vielä nekin tilata.

Sulla on varmasti sama vika kuin veljen autossa.
Katos se kiinnike akselista että liikkuu kunnolla muuten vetää vain toista pyörää tai jumittaa kovasti. Eli luultavasti se pultti on tuhannen jumissa siinä linkun/haarotuksen kohdalla.
Näin meillä jokaisen katsastuksen kohdalla.
Ja silti jumiutuu vaikka käsijarrua myös käytetään...
Vastaa lainaten
Vanha 24.09.2013, 08:53
Jarski lj 70 Jarski lj 70 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 15.10.09
Sijainti: kerava
Perusasetus

Missä on Tampereen suunnalla firma joka vääntelee pakoputkia
Vastaa lainaten
Vanha 30.09.2013, 18:10
Veteraani

Perusasetus

Kun sivupellin irrottaa niin putooko sieltä joku vastakappale oven sisään? Kartoittelen tässä remontin vaativuutta että tietää millä motivaatioasteella viittis lähtä yrittää :-D

Aijemmin olen vaihtanu vaa toisen peilin siihen jalustaan niin ei ole tarvinnut jalustaa irrottaa, mutta nyt on tulossa tarvikepeili niin pitänee varautua siihen että peiliosa ei käy vanhaan jalustaan.

Jos joku jostain syystä haluaa normaalin kapean/korkean peilin tilalle matalan/leveän niin Iipeissä näyttää olevan sellaisiakin, hakusanaksi toyota lj70 mirror

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
Vanha 30.09.2013, 18:16
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Perusasetus

Lainaus:
Kun sivupellin irrottaa niin putooko sieltä joku vastakappale oven sisään? Kartoittelen tässä remontin vaativuutta että tietää millä motivaatioasteella viittis lähtä yrittää :-D

Aijemmin olen vaihtanu vaa toisen peilin siihen jalustaan niin ei ole tarvinnut jalustaa irrottaa, mutta nyt on tulossa tarvikepeili niin pitänee varautua siihen että peiliosa ei käy vanhaan jalustaan.

Jos joku jostain syystä haluaa normaalin kapean/korkean peilin tilalle matalan/leveän niin Iipeissä näyttää olevan sellaisiakin, hakusanaksi toyota lj70 mirror
Ei putoa. Suurin haaste voi olla avata vanhat kiinnitysruuvit jos on valmiiksi muljatut kannat ja jengat hapettuneet.

Uskoisin että selviät.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27