![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eikös tuo öljyn syönti ollu ainaki 1.8 ongelma joskus? Dieseli ei ole oikein vaihtoehto järjettömän verotuksen ansiosta vaikka muuten houkuttaiski. Minkälainen neliveto näissä on? Liikkeessä kävin yhtä kattomassa, mutta myyjä ei osannu sanoa oikein mitään (vaikka Toyotan merkit liikkeen katolla oliki) eikä kokeilemaankaan päässy ku oli siitä jo kaupat sopinu..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minulla ollut Rav4 oli siis 2 litrainen bensa. Tuossa mallissa oli vielä keskitasauspyörästöllä varustettu jatkuva neliveto. Jostain vuosimallista lähtien Toyotakin on siirtynyt osa-aikanelivetoon, jota joku "äly" ohjaa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vuoden verran ajelin 2004 vuotisella rav4:lla. Oli 2 litranen vvt-i ja neliveto oli keskitasauspyörästöllä...
Tienpäällä ja mettäteillä oli ihan mukava ajella.. Tosin umpista ei tarvinnu ko 15 cm missä oli kova kuori päällä, niin ei jaksanu oikein edetä...
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Viikko sitten vaihdoin mun -07 hiluxin -11 mallin bensa/automaatti rav4:seen. Tampereelle asti piti mennä vaihdoille, kun ei etelässä halunneet ymmärtää hilun arvoa.Kyyti ainakin tuntuu mieleiseltä ittelle hiluxin jälkeen, ja kulutus pyörii siinä 8,8 - 9,5 nurkilla. Toyotan titaani takuu voimassa vielä miltei pari vuotta tuomassa luotettavuutta.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Rav4sta kannattaa huomioida että kytkin kestää jatkuvassa nelivedossa noin 200tkm ja vaihto merkkiliikkeessä n1400e töitä on vissiin paljon.
Nelivedon toiminta on ainakin hiasessa samalla tekniikalla aika epävarma. Jäi kiinni niin ainoastaan toinen eturengas pyöri tyhjää ja mitään muuta ei tapahtunut. Uudemmista voi lukea tm testistä ei ne kyllä sitäkään kehunut. Ite päädyin 2004 Grand Vitaraan ja en ole katunut. On kytkettävä neliveto ja hidaspuoli ja luotettavaa japanilaista tekniikkaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]() grand vitara
Onko Grand Vitara kokemuksia dieselkoneella? Onko padat ketjulla vai hihnalla? Miten ovat kestäneet? Voimansiirto? Kori? Sähköviat? Joku -06 vm kiikarissa olis.... Ja entä ne nelivedon käyttöominaisuudet tuon ikäisissä?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noi diisselit on kuulemma pikkusen meluisia ja vähän laiskoja mutta eiköhän niilläkin toimeen tule. Tosin nykyisillä polttoaineiden hinnoilla saa aika paljon ajaa, jotta on kokonaisuutena edullisempi kuin bensamoottorinen. ps. mun eka Grandi on näemmä myynnissä nettiautossa: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/6792925
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 24.07.2015 08:36 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noi diisselit on kuulemma pikkusen meluisia ja vähän laiskoja mutta eiköhän niilläkin toimeen tule. ps. mun eka Grandi on näemmä myynnissä nettiautossa: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/6792925
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Bensakoneet on Suzukin omaa tuotantoa, jossa jakopää ketjulla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nykyajan nynnyt ! | Samsonite | Chit-Chat | 8 | 26.04.2007 22:55 |
luotettava 4x4 pitkälle reissulle! | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 08.03.2007 16:55 | |
Nykyajan pelastuskoira | Samsonite | Chit-Chat | 5 | 31.12.2006 22:04 |
Nykyajan maasturit | Cruiser2005 | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 05.11.2006 00:26 |
Nykyajan pokaalit | Gazza | Society | 0 | 23.04.2002 14:23 |