Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2013, 16:01
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Eikös tuo öljyn syönti ollu ainaki 1.8 ongelma joskus? Dieseli ei ole oikein vaihtoehto järjettömän verotuksen ansiosta vaikka muuten houkuttaiski.

Minkälainen neliveto näissä on? Liikkeessä kävin yhtä kattomassa, mutta myyjä ei osannu sanoa oikein mitään (vaikka Toyotan merkit liikkeen katolla oliki) eikä kokeilemaankaan päässy ku oli siitä jo kaupat sopinu..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.09.2013, 16:41
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Minulla ollut Rav4 oli siis 2 litrainen bensa. Tuossa mallissa oli vielä keskitasauspyörästöllä varustettu jatkuva neliveto. Jostain vuosimallista lähtien Toyotakin on siirtynyt osa-aikanelivetoon, jota joku "äly" ohjaa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.09.2013, 17:52
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Vuoden verran ajelin 2004 vuotisella rav4:lla. Oli 2 litranen vvt-i ja neliveto oli keskitasauspyörästöllä...
Tienpäällä ja mettäteillä oli ihan mukava ajella..
Tosin umpista ei tarvinnu ko 15 cm missä oli kova kuori päällä, niin ei jaksanu oikein edetä...
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2014, 14:07
vaughan vaughan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Porvoo
Viestit: 174
Perusasetus

Viikko sitten vaihdoin mun -07 hiluxin -11 mallin bensa/automaatti rav4:seen. Tampereelle asti piti mennä vaihdoille, kun ei etelässä halunneet ymmärtää hilun arvoa.Kyyti ainakin tuntuu mieleiseltä ittelle hiluxin jälkeen, ja kulutus pyörii siinä 8,8 - 9,5 nurkilla. Toyotan titaani takuu voimassa vielä miltei pari vuotta tuomassa luotettavuutta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2014, 16:58
kawatus:n Avatar
kawatus kawatus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 126
Perusasetus

Rav4sta kannattaa huomioida että kytkin kestää jatkuvassa nelivedossa noin 200tkm ja vaihto merkkiliikkeessä n1400e töitä on vissiin paljon.
Nelivedon toiminta on ainakin hiasessa samalla tekniikalla aika epävarma. Jäi kiinni niin ainoastaan toinen eturengas pyöri tyhjää ja mitään muuta ei tapahtunut.
Uudemmista voi lukea tm testistä ei ne kyllä sitäkään kehunut.
Ite päädyin 2004 Grand Vitaraan ja en ole katunut. On kytkettävä neliveto ja hidaspuoli ja luotettavaa japanilaista tekniikkaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2015, 07:52
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

grand vitara


Onko Grand Vitara kokemuksia dieselkoneella? Onko padat ketjulla vai hihnalla? Miten ovat kestäneet? Voimansiirto? Kori? Sähköviat? Joku -06 vm kiikarissa olis.... Ja entä ne nelivedon käyttöominaisuudet tuon ikäisissä?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2015, 08:26
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Onko Grand Vitara kokemuksia dieselkoneella? Onko padat ketjulla vai hihnalla? Miten ovat kestäneet? Voimansiirto? Kori? Sähköviat? Joku -06 vm kiikarissa olis.... Ja entä ne nelivedon käyttöominaisuudet tuon ikäisissä?
Dieselistä ei ole kokemuksia mutta kahdella bensakoneisella Grand Vitaralla on nyt takana vajaa puoli miljoonaa kilsaa. Kestävyys noissa on huippulaatua, taattua japsitavaraa. Kummassakaan autossa ei ole ollut mitään merkittävää määräaikaishuoltoa kummempaa korjausta. Voimansiirto toimii moitteetta 250000 kilsan jälkeen. Jakovaihteisto (alennusvaihteisto + lukittavissa) auttaa pahoissa paikoissa, normiajossa keskitasauspyörästö toimii kuten sen kuuluukin eli auto on aidosti koko ajan nelivetoinen. Sähköissä ei myöskään ole ollut ongelmia eikä ruoste tunnu olevan näissä mikään iso ongelma. Ainoa pieni miinus tulee bensamoottoreiden kulutuksesta, nykyisen 2.4 litrasen automaatin keskikulutus on ajotietokoneen mukaan 11.3 l/100km.

Noi diisselit on kuulemma pikkusen meluisia ja vähän laiskoja mutta eiköhän niilläkin toimeen tule. Tosin nykyisillä polttoaineiden hinnoilla saa aika paljon ajaa, jotta on kokonaisuutena edullisempi kuin bensamoottorinen.

ps. mun eka Grandi on näemmä myynnissä nettiautossa: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/6792925
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 24.07.2015 08:36
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.07.2015, 08:42
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Onko Grand Vitara kokemuksia dieselkoneella? Onko padat ketjulla vai hihnalla? Miten ovat kestäneet? Voimansiirto? Kori? Sähköviat? Joku -06 vm kiikarissa olis.... Ja entä ne nelivedon käyttöominaisuudet tuon ikäisissä?
Dieselistä ei ole kokemuksia mutta kahdella bensakoneisella Grand Vitaralla on nyt takana vajaa puoli miljoonaa kilsaa. Kestävyys noissa on huippulaatua, taattua japsitavaraa. Kummassakaan autossa ei ole ollut mitään merkittävää määräaikaishuoltoa kummempaa korjausta. Voimansiirto toimii moitteetta 250000 kilsan jälkeen. Jakovaihteisto (alennusvaihteisto + lukittavissa) auttaa pahoissa paikoissa, normiajossa keskitasauspyörästö toimii kuten sen kuuluukin eli auto on aidosti koko ajan nelivetoinen. Sähköissä ei myöskään ole ollut ongelmia eikä ruoste tunnu olevan näissä mikään iso ongelma.

Noi diisselit on kuulemma pikkusen meluisia ja vähän laiskoja mutta eiköhän niilläkin toimeen tule.

ps. mun eka Grandi on näemmä myynnissä nettiautossa: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/6792925
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.07.2015, 23:48
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Onko Grand Vitara kokemuksia dieselkoneella? Onko padat ketjulla vai hihnalla? Miten ovat kestäneet? Voimansiirto? Kori? Sähköviat? Joku -06 vm kiikarissa olis.... Ja entä ne nelivedon käyttöominaisuudet tuon ikäisissä?
Dieseli on tuon ikäisissä ja uudemmissa Renaultin tekele. Jakopää on hihnalla ja vaihtoväli 75tkm.
Bensakoneet on Suzukin omaa tuotantoa, jossa jakopää ketjulla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nykyajan nynnyt ! Samsonite Chit-Chat 8 26.04.2007 22:55
luotettava 4x4 pitkälle reissulle! Tekniikka & Jutustelu 37 08.03.2007 16:55
Nykyajan pelastuskoira Samsonite Chit-Chat 5 31.12.2006 22:04
Nykyajan maasturit Cruiser2005 Tekniikka & Jutustelu 32 05.11.2006 00:26
Nykyajan pokaalit Gazza Society 0 23.04.2002 14:23


Sivu luotu: 04:52 (GMT +2).