![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Taas olis kärri asiaa... Ei kyllä ihan otsikon mukaisen
![]() Olis tollanen vanha asuntovaunu joka on kiertänyt varastona ostajalta toiselle.... Luovari löytyy mutta siinä ei ole Henkilötunnusta ja on vanha. Eli vaunu on viellä jonkun edellisen edellisen edellisen omistajan nimissä.... Voinko vaan mennä ton luovarin kanssa missä on paperille kirjoitettu rekisterissä olevan omistajan nimi ja allekirjoitus että on myynnyt kärryn ja laittaa omiin nimiin??? ![]() |
#27
|
|||
|
|||
![]()
käsittääkseni kyllä onnistuu, tai sitten minä olen mennyt samaan halpaan ;-)
TT |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Tääkin varmistu että onnistuu luovutuskirjalla. Maksaa vaan 27e ja paperit on kanissa kottorilla paripäivää....
![]() |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Kysytääs nyt täältäkin kun.
Olis tiedossa tollanen 83 vuoden Kafi Future 542 alusta. Alusta on mallia teli ja otteessa seuraavat merkinnät: Omamassa 930kg Kokonaismassa 1070kg Akselit 850kg,850kg Jarru/vetopäässä lukema 1300kg Aisassa Kafin tyyppilappu missä lukee: Suurin sallittu max. 1300kg. Koskeeko tämä aisaa,runkoa vai tuota vetopäätä? Kysymys kuuluukin että onko mitään mahdollisuutta saada tuota 1300kg maksimi massaa siirrettyä rekisteriotteeseen kokonaismassaksi? Vaunu on kumminkin rekisterissä että valo ym. määräykset menee tuon 83 vuoden mukaan. Käsittääkseni jos käytän tuosta vain akselit,aisan ja vetopään niin kärry menee uutena kärrynä ja tuolloin tarvitaan ne tyyppihyväksyntä paperit. Onko näin? Mutta jos teen nyt tuollaisenaan siitä kärryn niin jää melko pieneksi se kantavuus kun kärrynpaino vähennetään tuosta 1070kg:sta Silläpä tässä nyt oisi hyvät neuvot tarpeen tuon maksimimassan (1300kg) saamiseksi rekisteriotteeseen kokonaismassaksi. Onko mitään konstia olemassa? Mitään todistuksia tuskin on saatavana mistään kun koko Kafi valmistus/valmistaja on historiaa. |
#30
|
|||
|
|||
![]()
Ei onnistu kokonaismassan muuttaminen ilman valmistajan (tai valmistajan edustajan) todistusta, jota ei taida saada (+ uutta mallikilpeä).
Jos vaihdat yli 50% osista, kohdellaan uutena kärrynä ja rekisteröintikatsastus tämän päivän määräysten mukaan. Ei ihan helpolla onnistu. Syyt löytyy kärryn rakentamista koskevista aiheista muualta tältäkin palstalta.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#31
|
||||
|
||||
![]()
LTJ:n tyyppitiedoista saattaa joihinkin kärryihin löytyä 100 tai 200 kg suurempi valmistajan sallima massa. Sitähän voidaan käyttää ilman muuta todistusta. Eli jos kilvessä ja tyyppitiedoissa on 1300 kg, sen voi muutoskatsastaa sille.
|
#32
|
|||
|
|||
![]() Mututuntumaa, ja vuosien takaa...
Siis jos teet uuden kärryn noista "palasista" niin nousee tie pystyyn! pitää täyttää 2013 vaatimukset....
Mutta vois onnistua muuttamaan/muutoskatsastamaan peräkärryksi (mikä se virallisesti olikaan?) Ja kuten -Matti- kertoi, niin voi löytyä suurempia kokonaispainoja. Mutta jos tuo Kafi:n lätkä on vaikka vetopäässä, niin käsittääkseni se tarkoittaa vain vetopäätä? -> siis esim. aisa on tuo 1070kg kokonaispainolle, ja sitä on NYT aika vaikea muuttaa. (uuden "direktiiviaisan" tekeminen helpompaa normi kärryyn. p.s onko tuo teliakselisto millainen? siis jos ei ole oikea teli, siis akseleita ei ole kytketty yhteen joustoliikkeeseen, siis molemmat 2 akselia on rungossa omana akselinaan; ja varsinkin, jos on vanhoja kumijousto- akseleita, niin tulee aika rasittava kärry; pienellä kuormalla jousia ei ole ollenkaan.... Myös joissain vaunujen teräsjousiakseleissa sama ongelma; nimelliskuormalla (siis maksimipainoilla) toimii siedettävästi, mutta kun puolet painosta pois, niin joustaa vain routaheitoissa tms. ja joissakin vaunuissa on akselit, että pyöränkulmat muuttu joustoliikkeen mukaan... -> Pikkusen lisää rahaa kehiin, ja tee kokonaan uusi kärry! sillä jo rakenteeltaan nuo pahamaineiset kumijousiakselit on muuttunut paljon viimmeisten vuosikymmenten aikana, puhumattakaan kumin kovettumisesta... p.s vaihdoin yhteen jarrulliseen kärryyn akselit ja vetopään, kun noin 10+v oli kovettanut/laskenut jousituksen, toki alkuperäinen syy oli, että kärry piti katsastaa.... |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Aisassa on tuo kafin tyyppikilpi jossa on tuo maksimi 1300kg ja vetopää on al-ko 1300kg.Akselit on kumpikin kiinni rungossa eikä ole kytköksissä toisiinsa. Sillä tässä nyt huutelen tuon 1300kg perään että sais jäämään kantavuutta sen verran että vois rokkiralli autoa kuskata ja tuo nykynen kulkine kun sallii max. 1300kg jarrullisen ni riittää minulle mut ei muille. näin karsitaan ylimääräset lainaajat pois..
![]() |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Lukihärö tuossa aikaisemmassa; siis kaikki romut min 1300kg.
Käy konttorilla varmistamassa, että myös kafi:n tyyppitiedoissa on tuo 1300kg maksimi massa. p.s juurikin jokkisauton kuskaukseen tuommoinen vois käydä, kokoajan kuorma päällä, ja jos pikkasen heilutttaa autoa, niin jokkiskuskikin pysyy hereillään... |
#35
|
||||
|
||||
![]()
Eräs palstalainen jo selvitteli asiaa ja suurin sallittu tekninenmassa oli 1360kg.
![]() Paikallinen inssi oli vielä erimieltä siitä massan muutoskatsastuksesta ilman valmistajan hyväksyntää. Eivät kuulemma saa muutella niitä ominpäin. ![]() |
#36
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaihda asemaa niin homma helpottuu ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#37
|
||||
|
||||
![]()
No minä ihmettelin kun kysyin että mitä eroa on teknisellä kokonaismassalla ja kokonaismassalla. Vastaus oli että teknisen kok.massan määrittää valmistaja että mitä se kestää ja kok.massan määrittää valmistaja että mitä se saa painaa kuormattuna.
Siltikin pitäis olla valmistajan hyväksyntä sille että se kestää sen 1300kg kokonaismassan se kärry.. ![]() Eikös se käsittääkseni ole yks ja sama asia jos valmistaja on hyväksynyt sen joskus että 1360kg on maksimi mitäse kestää niin miksi pitäs vielä olla jotain lipareita lisäksi? |
#38
|
||||
|
||||
![]()
onks kellää tulle mielee että jos ois kaks kärryä samalla kilvellä?
![]() Mimmosetkohan sanktiot siitä saa jos jää kiinni ja miten siitä voi jäädä kiinni? ![]() ![]() |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Naapuri käräyttää
![]() ![]() |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Mikä hyöty? 18 euron vakuutusmaksu? No toki jos ois jarrullisia niin sit leimaamis maksut...
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Veikkaan että hyvät, petos alkaa olla lähellä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#42
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Mites jos vaihtaisi aisaa kärrystä toiseen kilven kanssa niin ei olisi kahta kärryä samoissa kilvissä ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Ei pitäis/sais olla irtoaisassa valmistenumero.
|
#44
|
||||
|
||||
![]()
Kaikissahan on nykyisin irtoaisat, ei saa hitsata enää, pari pulttia irti ja volaa, aisa on kädessä. Numero on edelleen meistetty aisaan.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Ei ainakaan minulla kelvannut aisa runkonumeron paikaksi, kun oli pulttikiinnitteinen, siis poliisilaitokselta kaiverruskynä lainaan "omaisuuden turvamerkkaamiseksi", ja sillä kötöstin tuohon runkoputkeen numerot, ja sitten stanssasin irtolätkään myös, ja muut tiedot.
|
#46
|
||||
|
||||
![]()
Meillä on töissä myytävänä uusia Boro merkkisiä kärryjä ja niissä on kaikissa numero rungossa kun on irto aisa.
|
#47
|
|||
|
|||
![]()
Tulipa mieleen...
Nyt kun tuo lavetti on kohta lähdössä sinkkiin, niin voisiko konttorilta hakea runkonumeron valmiiksi ja lyödä sen ennen sinkkiä runkoon, kun ei viittis sit uutta sinkkipintaa heti moukaroida ![]()
__________________
-MMC- |
#48
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#49
|
||||
|
||||
![]()
No tästä kun on kehkeytyny peräkärri kysy ja vastaa topicci niin onnistuuko teliä siirtää hieman taakse päin että saa aisapainot paremmin hanskaan???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#50
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämä ihmeellisyys on muuten uusissakin vaunuissa et miksi ihmeessä akseli pitää olla keskellä aisamukana pituutta ![]() Ja samanlaisen uuden tehas peräkärrynkin näin eilissä päivänä Yhellä äijällä oli 2 30L kanisteria täynnä vaunun etulootassa, ettei vaunu kaadu taakse päin vaikka 2 täyttä kaasu pulloakin oli etu kotelossa ja jos toinen kaasupullo on tyhjä pitää kuulemma varmuudeksi laskea takajalka alas ennenkuin koukusta irroittaa. Oli kuulemma viimeinen kesä kun kyseistä vaunua veti.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty saxi nostin 3500kg | GENOBI | O/M/V Muut | 1 | 07.11.2010 09:07 |
Ostetaan HJ 60 Vetokoukku 3500kg! | HJ-ARI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 09.04.2010 23:08 |
Ostettu Peräkärrin kuomu | hoojii | O/M/V Muut | 5 | 02.03.2009 17:06 |
M: Nelipilari autonosturi 3500kg 700e MYYTY | O/M/V Muut | 9 | 30.12.2007 10:21 | |
peräkärryn akselit ja vetopää 3500kg | offipete | O/M/V Muut | 3 | 11.01.2006 20:44 |