Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2013, 00:24
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
60-90 tkm , ompas lapsellisia juttuja taas vaihteeksi.

- Passatti kun meni vaihtoon oli mittarissa 333 tkm, alkuperäinen vauhtipyörä edelleen paikallaan.
- Nykysessä T4 2,5 TDI:ssä on 369 tkm puntarissa, ja ei kestä nostaa ahtoja kun kytkin alkaa lipsamaan, vaan vakiona toimii vieläkin
Kestää kun on SMF ja jousitettu levy, njet problem...

VAG+DSG = Kuplung problem... varsinkin ammattilaisilla!!! Eli 90tkm menee eka, toinen ~150tkm ja sitte180-200tkm kolmas + kytkin + hydrauliikka.

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 07.09.2013 00:28
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2013, 02:46
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ison numeron vedätys hitaassa vauhdissa tappaa ainakin laatikon tai levyn noissa nelosTDI koneissa kiinteällä vauhtiksella. Se vaan on hakkaavaa se matalien kierrosten vääntö.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.09.2013, 07:52
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Eli DSG on paska, ok. Tuossa topikin aiheena olevassa Mitsussa ei taija olla kuitekaa sitä, vaan se paska vauhtipyörä....
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.09.2013, 21:56
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Hyh Hyh.


Jos mulla olis ykskään vessa kaksoismassa kykällä ni ekan kerran ku olis kytkin levällään ni tavallinen kykä tilalle. Joka vessa missä noit on ollu ni kenkkuilee ennemmin tai myöhemmin,ei oo vaivan arvosta kikkailla noilla. Toyota vaihto niitä takuuseen eikä Fordillakaan ole kehumista,näköjään samaa sorttia ovat joka merkillä. Muistaakseen Cossu sierrassa tai Escortissa noit oli ensimmäisiä ja paskoja oli neki.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2013, 08:10
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Jos mulla olis ykskään vessa kaksoismassa kykällä ni ekan kerran ku olis kytkin levällään ni tavallinen kykä tilalle. Joka vessa missä noit on ollu ni kenkkuilee ennemmin tai myöhemmin,ei oo vaivan arvosta kikkailla noilla. Toyota vaihto niitä takuuseen eikä Fordillakaan ole kehumista,näköjään samaa sorttia ovat joka merkillä. Muistaakseen Cossu sierrassa tai Escortissa noit oli ensimmäisiä ja paskoja oli neki.
Niin....vaihtaako sitten aina 200-400tkm välein kaksoismassan (500-1000€?) vai kovalla vauhtipyörällä särjetyn vaihdelaatikon vaihtovälillä XXXtkm....kumpi lienee helpompi tai edullisempi...paha mennä arvaileen kun faktaa ei ole kellään. Luulen vaan, että artikkelina vaihdelaatikot ovat kalliimpia? Mukavuudelle (värinät ja kolinat) on tietenkin hankala laittaa hintalappua...toiset sietää niitä enemmän kuin toiset...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2013, 15:06
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Mikähän niin radikaali muutos noissa vaihdelaatikoissa on tapahtunut että hajoaisi jos kaksoismassan tilalle vaihtaa tavallisen kytkimen? Kyllä se vika löytyy ratin ja penkin välistä jos aski hajoaa. Ihan on varaosamyyjien liikkeelle laittamaa huhua vai voiko joku esittää todisteet että oikein asennettu tavallinen kytkin on hajottanut aikaisemmin DMF:ffän perässä olleen askin? (eikä mitään kaverin kaiman faijjalla tommosia on hajonnu 5 kahen kilometrin matkalla vaan omakohtaisia kokemuksia.).
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.09.2013, 22:55
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Mikähän niin radikaali muutos noissa vaihdelaatikoissa on tapahtunut että hajoaisi jos kaksoismassan tilalle vaihtaa tavallisen kytkimen?
Se mikä on muuttunut, on TDi/CR koneiden alavääntö verrattuna kammiodieseleihin. Ja kun (varsinkin) neloskoneesta puhutaan, vääntö ei ole milloinkaan tasaista pyörimistä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vitun huono päivä.. Tikru75 Chit-Chat 2 17.06.2005 22:03
Vitun ajoneuvovero! Homer Tekniikka & Jutustelu 46 16.02.2005 22:20
Kadonneen vitun metsästys Board Games 1 11.05.2004 15:14
Vitun anonyymivammaset tuska This And That 8 14.09.2003 22:48


Sivu luotu: 18:08 (GMT +2).