Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2013, 20:16
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Smile

Pajero 3.2 DiD:n vauhtipyörä särki/vaihdettu


Autoremonttia "pitkästä" aikaa tiedossa.

Päätti joustoelementti luovuttaa vauhtipyörästä n. 220 tkm kohdilla ja meno hyytyi siihen.

Onkos kokemuskia perinteisen vauhtipyörän ebay kauppiaista, näyttäs olevan SMF alle kolmeensataan plus rahti...

Aussifoorumilaisista osalla tuntui olevan vibraattoriongelmia SMF:n kanssa pienillä kierroksilla ja toisilla taas ei...
Ihan sama oikeestaan kun DMF maksaa jotain tonnin kantturoilla.

Onkos muilla kokemuksia aiheesta ?

PS: jos jollain on perversioita DMF -> SMF hitsauskokeiluun, niin miulta löytyy siihen kohta romut (ei löydy, menee romuihin)

__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 29.10.2013 22:51
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.09.2013, 21:40
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

VAG foorumeilla ovat kaksoismassan korvaamisen kovalla jälkeen raportoineet sekä värinöitä/tärinöitä että kolinaa/kilinää (normaalin VAG laadun kilinän lisäksi ) alakierroksilla kiihdytellessä. Tiedä sitten onko tärinöillä ja kilinöillä niin iso merkitys maasturissa...jos on muutenkin enemmän melua ja tärinää vaikka isoista renkaista johtuen....laatikon kestävyyden heikentymisestä on hankala mennä arvaileen...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.09.2013, 17:51
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Omien kokemuksien mukaan nuo värinät/tärinät on niitten juttuja jotka rikkoo noita autoja muutenkin liian pienien ajokierroksien takia. Sitä vartenhan tuo kaksoismassa on kehitetty että kaupungissa voi vitosella ajaa noin 40km/h ja kierrokset siellä tyhjäkäynnin tasolla. Maailma pelastuu ja norsut voi elellä pohjoisnavalla onnellisina. vai miten se meni
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.09.2013, 21:22
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Sitä vartenhan tuo kaksoismassa on kehitetty että kaupungissa voi vitosella ajaa noin 40km/h ja kierrokset siellä tyhjäkäynnin tasolla.
Jaa, et ole vissiin ikinä ajanu 3.2 manuaalipajella
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.09.2013, 21:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

... ja kuulostaapa nuo pettävän DSG laatikollisista VaGinaaleistakin kaapuntipörräyksessä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.09.2013, 23:00
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Mitenkä?


Millanen jousto elementti ryötkäles se oikeen on? onko jotain sukua kaksoismassa vauhtipyärälle?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2013, 09:41
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Autoremonttia "pitkästä" aikaa tiedossa.

Päätti joustoelementti luovuttaa vauhtipyörästä n. 220 tkm kohdilla ja meno hyytyi siihen.

Onkos kokemuskia perinteisen vauhtipyörän ebay kauppiaista, näyttäs olevan SMF alle kolmeensataan plus rahti...

Aussifoorumilaisista osalla tuntui olevan vibraattoriongelmia SMF:n kanssa pienillä kierroksilla ja toisilla taas ei...
Ihan sama oikeestaan kun DMF maksaa jotain tonnin kantturoilla.

Onkos muilla kokemuksia aiheesta ?

PS: jos jollain on perversioita DMF -> SMF hitsauskokeiluun, niin miulta löytyy siihen kohta romut
Volkkaripuolella laittavat kiinteät pyörät ja jousitetut levyt (1.9TDI).

Volvolandiassa laitetaan tuplamassa ja jousitettu levy....

Mersulla tuplamassa ja kiinteä levy, sekä pyörälle tasaraha hinta 1000€, mutta "kotimaansa" iipeistä saa saman raudan 60% alennuksella
On ainakin toistaiseksi toiminu hyvin... Kestävyys alkuperäisellä n. 4-500tkm, kun volkkarissa tuo kesto 60-90tkm... Hintaa n. 700€

Ja kiinteäksi htsaaminen tekee vain yhden vian --> akseli katkeaa (löydetty VAG tuotteesta tällainen viritys)
Ja VAG:n kanssa on tullut vastaan räjähtänyt pyörä, jolloin meni myös laatikko uusiksi (jouset tuli kytkinkopasta läpi)

Itsellänihän tuo DMF pamahti (tietysti) ulkomailla eli Ruotsissa ja silla oli sitten ajettava (ilman kytkintä) Sveitsiin asti... ja hyvin meni
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.09.2013, 11:03
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Kaikilla kauppiailla ei ilmeisesti mene hirmu hyvin tuotteidensa kanssa

http://blackpool.cylex-uk.co.uk/comp...-14511141.html

Tää taitaa olla tekniclutch nimellä saksan eebayssä
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.09.2013, 11:22
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

vähän OT mutta tuskin Volkkarin kaskoismassat kuitenkaan noin löyhiä on....suurin osa menee ihan hyvin sen 200-400tkm. Mutta siis kuluva/rikkoontuva osa se on (kaikilla valmistajilla)... ennemmin tai myöhemmin riippuen käytöstä ja virityksistä.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.09.2013, 13:35
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

60-90 tkm , ompas lapsellisia juttuja taas vaihteeksi.

- Passatti kun meni vaihtoon oli mittarissa 333 tkm, alkuperäinen vauhtipyörä edelleen paikallaan.
- Nykysessä T4 2,5 TDI:ssä on 369 tkm puntarissa, ja ei kestä nostaa ahtoja kun kytkin alkaa lipsamaan, vaan vakiona toimii vieläkin. Ja alkuperäinen pyörä. Tilalle menee seuraavaksi tämä:



445€ Tamgearssilla, eikä ole 1,9 TDI:hin.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.09.2013, 15:33
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Juu kyllä se kaksoismassan käyttöikä pyörii siinä 2-400tkm nurkilla. Menee kyllä huomattavasti aikasemmin jos jurnuttaa isoilla vaihteilla.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.09.2013, 00:24
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
60-90 tkm , ompas lapsellisia juttuja taas vaihteeksi.

- Passatti kun meni vaihtoon oli mittarissa 333 tkm, alkuperäinen vauhtipyörä edelleen paikallaan.
- Nykysessä T4 2,5 TDI:ssä on 369 tkm puntarissa, ja ei kestä nostaa ahtoja kun kytkin alkaa lipsamaan, vaan vakiona toimii vieläkin
Kestää kun on SMF ja jousitettu levy, njet problem...

VAG+DSG = Kuplung problem... varsinkin ammattilaisilla!!! Eli 90tkm menee eka, toinen ~150tkm ja sitte180-200tkm kolmas + kytkin + hydrauliikka.
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 07.09.2013 00:28
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vitun huono päivä.. Tikru75 Chit-Chat 2 17.06.2005 22:03
Vitun ajoneuvovero! Homer Tekniikka & Jutustelu 46 16.02.2005 22:20
Kadonneen vitun metsästys Board Games 1 11.05.2004 15:14
Vitun anonyymivammaset tuska This And That 8 14.09.2003 22:48


Sivu luotu: 20:44 (GMT +2).