![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() sähkö vinssistä hydraulinen?Onko kukaan kokeillut värkätä moista? Onnistusko laittaa sähkömoottorin tilalle joku korkea kierroksinen hydrauli moottori?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Saa hytikkamoottori pyöriä aika haipakkaa että nopeus olis ees jotenkin tolkullinen. Esimerkkinä Come-Upin vinssit, on nimittäin reilusti eroa vaihteiston välityksessä;
Hydraulinen HV-12: Gear train : 2 stage planetary gears Gear ratio : 19.4:1 Sähköinen DV-12: Gear train : 3 stage planetary Gear ratio : 261: 1
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 23.08.2013 10:30 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Toyotan mekaanisia vinssejä on muutettu suomessa hydrauliseksi, ja muistaakseni sähköseksikin?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se tyssäs siihen, ettei saanu järkevää kokoonpanoa, millä olis vielä nopeuttakin... Tuottoa saa ainaki pumpussa olla riittävästi. Matopyörä kun haukkaa voimaa erilailla kun planeettavaihteisto, niin ei ihan pienellä moottorilla saatu toivottua lopputulosta. Jos on pakko saada hydraulivinssi, niin ei välttämättä kannata alkaa rakentaa...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hiukkasen ohi, mutta eikös mekaanisesta saa ketjuvälityksen kera ihan ok hydevinssaimen, niissähän lienee matovälitys n. 1:40 ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
toyotan mekaaninen kiskoo hyvin ja aika rivakasti hydraulisena, eikä tartte mitään ketjuvetoa kun on oikeanlaiset palikat. tallikaverilla on tällainen ja aika monesti nähnyt että toimii loistavasti....
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Töröttääkö siinä moottori kytkimen väityksellä suoraan akselinysän päässä?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli patrollissa tällei
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=103923 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei vaan meinasin notta hytikan pitäis pyöriä about 4500 k/min että nopeus olis sama verrattuna alkuperäiseen sähköiseen. Tarvii jo kymmenien litrojen tuoton pumpulta. Tehohydron sivulla on näppärä laskuri mm. moottorin mitoitukseen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Toytan alkuperäinen vinssi hydrauliseksi:
Siis tuo toyotan matopyörällä olevan vinssin hyötysyhde on tuon välityksen osalta "ylivoimaisen" huono; mutta kun tuo matopyörä on ainoa välitys, ja samalla lukitus, niin ei tuo hyötysuhde olekkaan niin ylivoimaisen huono?
Ja olikohan 90 luvun alussa, kun jossain hinurissa oli tojotan mekaaninen vinssi lavavinssinä, ja nimenomaan hydraulimoottorin perässä? Ja jos haluaa käyttää vinssiä silloin, kun moottori on sammuksissa, niin esim. telinnostajan pumpusta saa pikkusen liikettä aikaiseksi... Ja tietysti voi käyttää apuna, kun tuntuu että nokkapumpulla ei saa tarpeeksi tuottoa/vetonopeutta.... ps. mistä lisätään o-kirjain otsikkoon? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
edit -> lisävalinnat
Mites tuo 'Yotan vinssi vaihteiston tukilevyllä varustettuna, paljonko sillä kärsii nyhtää ennen ku paikat repeää?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#13
|
|||
|
|||
![]() OK!Lainaus:
![]() Kun alon vetämään tuolla nimimekkini bj:n vinssillä, niin siinä oli joku "vitsi-" vaijeri noin 10m, ja joku perämoottorin sokka muoviteipillä kiinnitettynä... No, tuosta varaosa autosta otin vinssin, kun siinä oli sokka mallia "puikko esab" Sitten noin 3 vedon jälkeen ostin romutetusta torninosturista 50mk vaijeria n.50 metriä könttänä, siis koko rummun tyhjäksi. ja sitä piti kantaa TE-71 corollan takaluusteriin 2 kieppinä, molemmat painoi yli 50kg ![]() Ja sitten nuo toyotan välityksen puolen korvat pettivät 2 kertaa; molemmilla kerroilla joku risu/oksa työnti ulosoton päälle.... Ja kun asuin silloin Oulun keskustassa (rotuaarille ei tarvinut maksaa...) niin vinssissä ei ollut vapautusvivua, sillä halusin että vaijeri pysyy poissa lyhtypylväistä tms. Mutta kun on n. 4kg taittopyörä, ja orkkis "nato?"koukku takana, mistä isoilla liinoilla isoihin puihin, niin yhtään kertaa vinssaus ei ole jäänyt kesken voimanpuutteen takia! Toki "nuo pullistelut" tuli tehtyä n. 10 sitten... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tällaista ounastelinkin välitysten suhteen. Onko kokemuksia hyd moottori/pumppu parista tilavuuksien suhteen jos Toyotan mekaaniseen sovitetaan suoraan ja pumppu koneen nokkaan?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
E: Niin pumppu oli välijortaanilla PTO:n piässä? http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=73899
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. Viimeksi muokannut Samsonite : 24.08.2013 09:22 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Tästä olisi mielenkiintosta nähdä elävää kuvaa?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Yks hurja on ainakin tehnyt tojon läpivetävästä vinssista kaks nopeuksisen. Molempiin akseli tumppeihin hydemoottorit, eri kokoiset ja ohjaukset painerajoilla...
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Hydrauli M8274 kaupan:
http://www.blocket.se/ostergotland/P...5.htm?ca=2&w=3
__________________
www.classicjeepparts.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään M.Hydraulinen vinssi | Taihatsu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.07.2013 21:23 |
Myyty Hydraulinen nosturi | JERKKU | O/M/V Muut | 0 | 04.02.2010 18:41 |
Myydään AURA s-hydraulinen | 260z | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.11.2009 22:29 |
M: Hydraulinen nosturi | JERKKU | O/M/V Muut | 0 | 07.12.2007 23:45 |
M; hydraulinen vinssi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.05.2006 12:32 |