![]() |
sähkö vinssistä hydraulinen?
Onko kukaan kokeillut värkätä moista? Onnistusko laittaa sähkömoottorin tilalle joku korkea kierroksinen hydrauli moottori?
|
Saa hytikkamoottori pyöriä aika haipakkaa että nopeus olis ees jotenkin tolkullinen. Esimerkkinä Come-Upin vinssit, on nimittäin reilusti eroa vaihteiston välityksessä;
Hydraulinen HV-12: Gear train : 2 stage planetary gears Gear ratio : 19.4:1 Sähköinen DV-12: Gear train : 3 stage planetary Gear ratio : 261: 1 |
Toyotan mekaanisia vinssejä on muutettu suomessa hydrauliseksi, ja muistaakseni sähköseksikin?
|
Lainaus:
Se tyssäs siihen, ettei saanu järkevää kokoonpanoa, millä olis vielä nopeuttakin... Tuottoa saa ainaki pumpussa olla riittävästi. Matopyörä kun haukkaa voimaa erilailla kun planeettavaihteisto, niin ei ihan pienellä moottorilla saatu toivottua lopputulosta. Jos on pakko saada hydraulivinssi, niin ei välttämättä kannata alkaa rakentaa... |
Lainaus:
|
Hiukkasen ohi, mutta eikös mekaanisesta saa ketjuvälityksen kera ihan ok hydevinssaimen, niissähän lienee matovälitys n. 1:40 ?
|
toyotan mekaaninen kiskoo hyvin ja aika rivakasti hydraulisena, eikä tartte mitään ketjuvetoa kun on oikeanlaiset palikat. tallikaverilla on tällainen ja aika monesti nähnyt että toimii loistavasti....
|
Töröttääkö siinä moottori kytkimen väityksellä suoraan akselinysän päässä?
|
mulla oli patrollissa tällei
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=103923 |
Lainaus:
|
Toytan alkuperäinen vinssi hydrauliseksi:
Siis tuo toyotan matopyörällä olevan vinssin hyötysyhde on tuon välityksen osalta "ylivoimaisen" huono; mutta kun tuo matopyörä on ainoa välitys, ja samalla lukitus, niin ei tuo hyötysuhde olekkaan niin ylivoimaisen huono?
Ja olikohan 90 luvun alussa, kun jossain hinurissa oli tojotan mekaaninen vinssi lavavinssinä, ja nimenomaan hydraulimoottorin perässä? Ja jos haluaa käyttää vinssiä silloin, kun moottori on sammuksissa, niin esim. telinnostajan pumpusta saa pikkusen liikettä aikaiseksi... Ja tietysti voi käyttää apuna, kun tuntuu että nokkapumpulla ei saa tarpeeksi tuottoa/vetonopeutta.... ps. mistä lisätään o-kirjain otsikkoon? |
Lainaus:
Mites tuo 'Yotan vinssi vaihteiston tukilevyllä varustettuna, paljonko sillä kärsii nyhtää ennen ku paikat repeää? |
OK!
Lainaus:
Kun alon vetämään tuolla nimimekkini bj:n vinssillä, niin siinä oli joku "vitsi-" vaijeri noin 10m, ja joku perämoottorin sokka muoviteipillä kiinnitettynä... No, tuosta varaosa autosta otin vinssin, kun siinä oli sokka mallia "puikko esab" Sitten noin 3 vedon jälkeen ostin romutetusta torninosturista 50mk vaijeria n.50 metriä könttänä, siis koko rummun tyhjäksi. ja sitä piti kantaa TE-71 corollan takaluusteriin 2 kieppinä, molemmat painoi yli 50kg:o Ja sitten nuo toyotan välityksen puolen korvat pettivät 2 kertaa; molemmilla kerroilla joku risu/oksa työnti ulosoton päälle.... Ja kun asuin silloin Oulun keskustassa (rotuaarille ei tarvinut maksaa...) niin vinssissä ei ollut vapautusvivua, sillä halusin että vaijeri pysyy poissa lyhtypylväistä tms. Mutta kun on n. 4kg taittopyörä, ja orkkis "nato?"koukku takana, mistä isoilla liinoilla isoihin puihin, niin yhtään kertaa vinssaus ei ole jäänyt kesken voimanpuutteen takia! Toki "nuo pullistelut" tuli tehtyä n. 10 sitten... |
Tällaista ounastelinkin välitysten suhteen. Onko kokemuksia hyd moottori/pumppu parista tilavuuksien suhteen jos Toyotan mekaaniseen sovitetaan suoraan ja pumppu koneen nokkaan?
|
Lainaus:
E: Niin pumppu oli välijortaanilla PTO:n piässä? http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=73899 |
Lainaus:
|
Yks hurja on ainakin tehnyt tojon läpivetävästä vinssista kaks nopeuksisen. Molempiin akseli tumppeihin hydemoottorit, eri kokoiset ja ohjaukset painerajoilla...
|
Hydrauli M8274 kaupan:
http://www.blocket.se/ostergotland/P...5.htm?ca=2&w=3 |
Sivu luotu: 19:13 (GMT +2). |