Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2013, 07:22
jk_patrol jk_patrol ei ole kirjautuneena
RISUAITA PRKL
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Finland, Kirkkonummi
Viestit: 38
Perusasetus

Niitä mittarintynkiä tuossa mietin niin tästä Vantaalta koivuhaastahan noi mittarit saat noukittua jos tsadissa asustelet. Meillä on virman konttori tässä niin otan viikonloppuna ne huoltoautoon kyytiin ja ne oottelee täällä !

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2013, 20:35
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Tänään taas saatu jotain tehtyä ja safarivarustus/kulmakorpivarustus alkaa pikkuhiljaa muodostumaan ja ennenkaikkea orkkiskahvat saatiin asennettua. Mutta vielä tarttis yhden avauskahvan ehjän kun yksi on rikki ettei saa sitä takapenkin avausta toimimaan.

Elikkä tarvis yhden apukuskin takimmaisen kahvan:

Laitellaan kuvia kun on kivoja.

Sammuttimen asennus:



Ovenkahvat:





Tästä sitten jatkellaan kun saa noita vararangen romuja hukattua...Onneksi on myös tuo metallilava
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2013, 21:31
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Tänään tuli sitten purettua tuo varaosarangen perä ja todettua että on se ollu auki ja vaihdettu kaikki laakerit mutta vissiin loppunut mielenkiito kesken.
Positiivista että kaikki oli uutta/uutta vastaavaa. Saa ruveta purkamaan omasta perää pois kun on sitä englannin väljää pikkusen liikaa.

Peränkuoren ja murikan välinen tiiviste varmaan on mallia silikooniliima tai sitten pitää jostain tilata ihan tiiviste? Ja tietenkin ne vetarin tiivisteet. Perässä oli ihan perus 10 pooriset akselit joten ei mitään iloista yllätystä sen suhteen.Olikos noissa jotain eroja siinä itse kuvussa jotain halkaisija juttuja?
Myöskään perästä ei löytynyt lukkoa. Kuinkas tiukkaan muuten vedellään noi pyöränlaakerit? Ihan perus ensin kiinni ja sitten vartti takasin...
Kun tuossa varaosaperässä oli toinen puoli vähän sinnepäin paikoillaan vaikka kaikki oli uutta.......väljää riittävästi Tosin kiristämällä sai välyksettömäksi ja koolit oli todellakin uudet!

Vetarit oli sillä kiinteällä kopalla vai miksi sitä nyt kutsutaan joten vissiin niitä ns.heikkoja? Spoorit oli kyllä suorat ja siistin näköiset ja muutenkin aika virheettömän oloiset tikut.

Torsen lukko olis aika kova tohon perään mutta kun noi arbit ja muut maksaa toisenkin munuaisen duunarin liksoilla joten mennään avoperillä ja kierrellään enemmän.

Omassa on vissiin ns. vanha perä kun täyttö ja tyhjennys peränkopassa takana ja tuossa uudemmassa on murikan etupuolella se täyttöproppu. Vissiin uudempi murikka? Mutta vanha akselikuori kun on siinäkin peräkopassa proput. Tosin ompahan sitten reikiä tarpeeksi mistä voi ölppiä katella ja lisäillä . Mikäs ölppä tonne perään olisi niinkun imperiaalisesti hyväksyttävää?
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.09.2013, 22:58
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti

Peränkuoren ja murikan välinen tiiviste varmaan on mallia silikooniliima tai sitten pitää jostain tilata ihan tiiviste? Ja tietenkin ne vetarin tiivisteet. Perässä oli ihan perus 10 pooriset akselit joten ei mitään iloista yllätystä sen suhteen.Olikos noissa jotain eroja siinä itse kuvussa jotain halkaisija juttuja?
Myöskään perästä ei löytynyt lukkoa. Kuinkas tiukkaan muuten vedellään noi pyöränlaakerit? Ihan perus ensin kiinni ja sitten vartti takasin...
Kun tuossa varaosaperässä oli toinen puoli vähän sinnepäin paikoillaan vaikka kaikki oli uutta.......väljää riittävästi Tosin kiristämällä sai välyksettömäksi ja koolit oli todellakin uudet!
Voi sen perän ihan permateksillä/öljynkestävällä silarillakin tiivistää, mutta ei ne paperitiivaritkaan paljon Briteissä maksa jos muutakin osaa tilailee.

On siihen pyöränlaakeriin ihan momentitkin, mutta nyrkkisääntö on, että kirraa sen mutterin niin, että ei tunnu välystä muutta napa pyörii suht hyvin kun pyörän pultista pyöräyttää.
Kunhan se lukitusprikka ja -mutteri sitten tulee kunnolla kiinni.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Omassa on vissiin ns. vanha perä kun täyttö ja tyhjennys peränkopassa takana ja tuossa uudemmassa on murikan etupuolella se täyttöproppu. Vissiin uudempi murikka? Mutta vanha akselikuori kun on siinäkin peräkopassa proput. Tosin ompahan sitten reikiä tarpeeksi mistä voi ölppiä katella ja lisäillä . Mikäs ölppä tonne perään olisi niinkun imperiaalisesti hyväksyttävää?
Kyllä Rover-perässä murikan pohjassa on tyhjennysproppu ja "kannessa" tarkistus/täyttö. Jos murikan etupuolella on reikä, niin veikkaisin että se on jälkeenpäin tehty ja siinä on ollut ARB:in ilmalinja. Mulla on samanlaiset vaikka ei ilmalukkoja olekaan. Itsellä tais olla viimeksi laitettuna Tebikan hypoidi, olikohan 75-90 tai 80-90.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.09.2013, 00:48
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Kyllä Rover-perässä murikan pohjassa on tyhjennysproppu ja "kannessa" tarkistus/täyttö. Jos murikan etupuolella on reikä, niin veikkaisin että se on jälkeenpäin tehty ja siinä on ollut ARB:in ilmalinja. Mulla on samanlaiset vaikka ei ilmalukkoja olekaan. Itsellä tais olla viimeksi laitettuna Tebikan hypoidi, olikohan 75-90 tai 80-90.
Olikohan niin että uudemmissa murikoissa ei ollut täyttöreikää, vaan se on banjon kuoressa, ja tyhjennysroppu tietenkin banjon pohjassa. Ja vanhemmissa reikä murikassa.

Omassa kun oli edessä kaksi, täyttöroput molemmissa, siis murikassa ja banjon kannessa, ja takana ei ollut täyttöaukkoa ollenkaan . (no oli jälkiasennettu 12mm reikä mistä oli kiva laittaa pillillä peräöljyä.) Nyttemmin putkipäädyistä tehdyt kannet, joissa kunnon aukot.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.09.2013, 19:35
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Pitää täältä kysyä että minkäs ö-paine anturi tohon rangen sutijalkaan pitää liimata kun ei osu sitten varaosaputkien anturit edes lähelle...Onkohan joku duunannu ihan ite uudemmasta tai vanhemmasta ton pumpun tohon kun kaikki tarvikkeet on kartiopäällä ja toi mikä on tuolla paikoillaan on ihan tavallinen kuparirikalla tiivistyvä. Ja siinä ei lue yhtään mitään.

On vaan pikkuvikainen se anturi kylmänä ei maadota mutta kun ajaa hetken niin sitten syttyy valokin startissa ja myös sammuu niinkuin kuuluukin. Oli mulla siitä joku kuvakin....

__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.09.2013, 20:47
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Mulla oli joku 110 psi antura kävi kusee läpi niin kanssa etsin niin joku perkinssin antura samalla arvolla kävi sinne hyvin.
Tuolla näyttäis olevan ihan omakin http://www.karaasi.com/ STC4104 ÖLJYNPAINEVALON ANTURI 15,00 €

Viimeksi muokannut tiipe : 14.09.2013 20:49
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Uutta rengasdirektiiviä pukkaa päälle -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 52 03.03.2014 19:56
Ostettu Range Roveriin vm:1977 sopiva pyyhkijän varsi Castrol O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 27.07.2013 22:47
UUTTA KILPURIA PUKKAA VooDoo Jeep Maasturiprojektit 27 12.06.2012 20:08
Vitara rojektia pukkaa La tuskaa Maasturiprojektit 38 03.02.2012 08:56
Uutta off road peli pukkaa :) Castrol Linkit 12 16.06.2010 13:48


Sivu luotu: 13:24 (GMT +2).