Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.08.2013, 20:00
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Älä nyt hermostu, kun emmää sitä DD-kittiä tietenkään edes suunnitellu laittavani paikalleen. Lootaa vaan niin ylös kuin mahtuu panssarin yläpuolelle, jotta saa maavaraa. Ja kyllä mää niitä varsia sun muita kamppeita ostan, mutta vasta tarpeeseen.

Levikkeiden asennus etenee. Kolarissa rutattu ja jo kaatsikalle menossa ollut lokari (kannatti budjettivimmaisen tämmönenkin raato säilyttää!) osoittaa reilumman rälläkän käytön jälkeen sopivia taipumisen merkkejä. Vähän lisää peltiä ja Sika-Flexiä, niin sinne pitäisi asettua ja vielä olla poissa renkaaiden tieltä.





__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.08.2013, 20:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

En minä mitään hermostu sitä on noilla jenkkilän jeeppisaiteilla paljonkin ihmetelty miksi moniin ZJ:n korotussarjoihin (ja muihinkaan) tungetaan noita laskusarjoja, kun niitä ei tartte. Omassa kun tutkaillut niin eipä tuo parin tuuman korotus juuri kardaanin toimintaan vaikuttanut. Kardaanikulmathan siinä menee edestä- ja takaa vituralleen dropkitin kanssa jos ei säädettäviä varsia ole. Tavallaan siis maksaa paketin mukana turhasta tavarasta.

Näyttää paljon fiksummalta levikkeet noin kun on pokkaukset poissa. Sen verran on leveät Grandiin että taitaisi mennä vielä vaikka 13.50" leveät renkaat 10" vanteilla niin ettei tule ulos
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.08.2013, 20:57
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sen verran on leveät Grandiin että taitaisi mennä vielä vaikka 13.50" leveät renkaat 10" vanteilla niin ettei tule ulos
Nelisen senttiä on levikkeestä kulutuspinnan isoihin paloihin, joten aika lähellä olisi riippuen kulutuspinnan todellisesta leveydestä. Mut Kaimaneilla pärjää 12,5 leveenäkin!

Voisi kokeilla 30mm spacereita edessä, niin tulisi pyöränaukot paremmin täyteen! Taakse laitan todennäköisesti jotkut kumilirpakkeet, kun pokkauksia on jo vaikeampi leikellä pois, eikä TJ:n levikkeet oikein istu sinne toisin kuin XJ:hin ne istuu todella hyvin ja nimenomaan taakse.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.08.2013, 22:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeps, ZJ:ssä on noita pokkauksia ihan erilailla kuin XJ:ssä. XJ:hin on paljon helpompi tehdä taakse öutkilevikkeetkin, kun ei tartte kuin leikata peltiä mistä haluaa ja läntätä putki + peittävä pelti putken ja korin väliin. Jos tahtoo ZJ:ssä tehdä järkevää linjaa pitkin taakse putkilevikkeet niin ongelma on sama kuin sinulla TJ:n levikkeiden kanssa: linja menee sen verran korkealla että myös ovi on siinä "mukana", jolloin järkevän ulkonäön aikaansaaminen vaatii jo aikalailla hommia. En ole ihan tyytyväinen oman Grandin takalevikkeisiin, mutta ei ole nyt intoa eikä aikaa paneutua siihen hommaan (vaatisi takaovien ja takakaarien reipasta muokkausta melkeinpä sisätilojen puolelle asti että saisi fiksun näköiseksi).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.08.2013, 20:19
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

TJ:n takalevikkeet voi mahdollisesti laittaa siististi siten, että laittaa ne tarpeeksi korkealle ja leikkelee muovit siten, ettei peltipokkauksia tarvitse lähteä oikomaan tai edes rälläköimään. Tämän onnistuminen on seuraavana tutkailun kohteena. Kun nuo TJ:n levikkeet on nyt kerran hankittu, niin tehdään vain niistä jos ei ihan mahdottomaksi mene. Oven kohdalta ne joutuu vain katkaisemaan ja liitoskohta pitää saada siistiksi, ettei kurat tule pahasti läpi tai katkaistu kohta ole liian terävä repiäkseen paikkoja / repeytyäkseen irti, tms. Onnistuessaan tulee ainakin räyhäkän näköinen.

Starkilta ostettu 20€ kiinalainen miniatyyriakkuruuvinväännin erikoisella 90° kulmavaihteella on ehdoton tälläisten levikkeiden kiinnittämiseksi kumitiivisteisillä valokateruuveilla.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.09.2013, 20:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Uusi patukka-antenni ja etulevikkeet kilahti paikalleen. Tuli melko karun näköiset, kun lokarit ei istu yhtä hyvin kuin XJ:ssä ja siten silikonia upposi rakojen täytteeksi paljon. Mutta kuten Jare totesi Kaalimadon maalaamisesta, niin ensimmäisen puukontaktin jälkeen valumat ei enää häiritse.

Orkkikset sisälokarit näyttää istuvan myös kohtuu hyvin paikalleen. Vähän joutuu leikkelemään ja laittamaan uusia ruuveja helmapalkkien takia. Kuumailmapuhallinta tarvitaan eniten tiellä oleviin kulmiin sekä mahdollisesti myös itse levikkeisiin, kun ovat sentin puolellaan ylileveät. Peltisisälokarit saa siis jäädä tekemättä, vaikka eräs nimeltämainitsematon Jeeppiharrastaja niitä kuitenkin tulee ehdottamaan!





Pakoputken katkaisin vaimentimen takaa ja laitoin tilalle 45° natsan alaspäin. Ei ota kiinni joka kantoon ja tankin panssarin saa nätimmin kiinni, kun ei ole putki tiellä.



__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2013, 10:17
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Se riivatin häkäpönttö vasemmasta etukulmasta tuli tungettua näin (lämppärin ja tehostimen letkujen päälle). Kunhan ei konehuoneen kuumuus saa siitä aikaan kytevää palopommia... Miten toi kannattas tulpata, jotta pöntön vois jättää pois ilman haittaa? Laittaa pöntön sitten leimalle kiinni, niin tulee päästöt "oikein".




Sisälokarit on paikallaan ja tän näköiset. Pitäisi mahtua kohtuullisen hyvin pyörät kääntyileen. Miten nää kuvat näyttääkään ihan p***kalta verrattuna liveen...? Kuvan perusteella tonne ei mahdu edes sormee väliin, mutta eiköhän toi nyt koejolle kelpaa.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" WinChester Maasturiprojektit 56 15.01.2013 22:31
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 07:57 (GMT +2).