![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin mulle sanoivat kovalaisella että on. Mutta sen voi korvata jollain muulla, vaikkapa sopivan vahvalla palkilla.
|
#52
|
||||
|
||||
![]()
Mjoo. Viimesen kerran kun tuon katsastin ja sitä palkkia ei sillon ollu edes enää paikallaan, niin eipä tuo tuntunu häiritsevän
![]() Mutta pitääpä tehdä siihen joku patentti. Saishan siihen tehtyä vetokoukulle irrotettavan tukivarren, että saa sen alemmas.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#53
|
||||
|
||||
![]()
taitaa sitten riippua katsurista, mun hj:ssä ei tota palkkia koskaan mun aikana ollu, ja sen 7 kertaa se on leimattu. Varakumi oli aina kontissa, kuormaliinalla apparin seinään sidottuna.
|
#54
|
||||
|
||||
![]()
Löyty vielä rungon etuosasta pari kiloa paskaa. Luulin pesseeni sen kunnolla, mutta olikin vaan pakkautunut tavara tuonne mutkaan. Leikkasin vielä etupuolelta peltiä auki ja jos huomenna saisin umpeen ne, niin pääsis pintaa siistimään ja maalailemaan. Jos sitten vaikka saisi alustan osia puhalleltua, niin pääsis paketoimaan tuota rullauskuntoon. Ohhoh!
Hitto kun työ haittaa harrastuksia. Ei ehdi touhuta niin paljon kun haluaisi.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#55
|
||||
|
||||
![]()
Tein tuommosen pultattavan takapalkin, niin eipä tule siitäkään sitten sanomista ettei muka olis.
Meinaa ruveta hermoa raastamaan, kun on sellasissa paikoissa paikattavaa, että hirvee työ on päästä käsiksi niihin. Jälkikin on sitten ihan kuraa. Ei oikein tyytyväinen voi kaikkeen olla. Onneks ei oo paljoo jälellä... Niin ja unohtui laittaa vielä semmonen, että seuraavaks sitten apujousille paikat pitäisi sakarrella, kun nyt on noin päin tuo.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. Viimeksi muokannut Korpikumpu : 17.10.2012 14:46 |
#56
|
||||
|
||||
![]() Ei uskois, mutta kyllä vaan!
Tästä saattaa tulla maailman pisin projekti ihan oikeasti! Mootttoripyörä ja talon remontti ja kaikkea mahdollista.
![]() Nyt kuitenkin kun loma alkoi, niin ajattelin tehdä asialle jotain. Kunnon inspiraatio tuli. Hitsasin siis rungon loppuun, rälläköin ja hiekkapuhalsin paskat pois. Takaa vielä puskuri ja poikkipalkki irti pulteista ja maali pintaan. Vielä pitäis toiselta puolelta saada maalattua. Samalla sitten alustan osia iso kasa. Niin ja siis tuo on pohjamaali. Sitten uretaani vielä pintaan. Jos saisi ensiviikon aikana vaikka rullaavaksi tuon alustan. Vaan enpä vielä liikoja hehkuttele, mutta toivoa sopii. Eli projekti etenee sittenkin. Ja nyt huomasin taas lukevani innoissani fooruminkin juttuja, että jospa tämä tästä taas. Niin tosiaan maalihan loppui kesken, vaan ei pitäis loppua enää...
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#57
|
|||
|
|||
![]()
Joo kyllä se taas siittä lähtee, mielenkiinnolla seuraillaan kun ittellä on samansuuntaisia suunnitelmia oman hj61 kanssa. Ei vaan millään jaksais alkaa koko koppaa irrottamaan ja kun vielä täytyis auravehkeet tehä ens talveks jaja...
![]() |
#58
|
||||
|
||||
![]()
Eikö tuo runko olis ollu hyvä huljauttaa sinkkialtaassa kun kerran noinki perusteellisesta entisöinnistä on kyse. Sisään jää aina mätäpaikkoja muhimaan muuten...
|
#59
|
||||
|
||||
![]()
Joo, olishan se kyllä viisasta ollu. Ei vaan jaksanu nähdä vaivaa. Mätänee sit kun mätänee
![]() Tosin oon nuo kyljet avannu sisäpuolelta ja ottanu kaiken irtokaman pois. Kai sen jotenkin saa suojattua sit, ettei ekana vuonna mätäne. Tai sit ei...
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#60
|
||||
|
||||
![]()
Milneriltä piti tilata vähän uutta osaa. Riippuja sen semmosta. Oli aika rapeassa kunnossa kaikin puolin. Toivottavasti ei mene pitkään toimituksessa...
Nyt on akseleita myöten maalattu runko ja alusta. Eli kun nuo tuosta saa rullaamaan, niin pääsee korin kimppuun. Ja se kun oli kohtuu vähän ruosteinen, niin varmaan sitä ennen syksyä jo pääsee sovittamaan ![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#61
|
||||
|
||||
![]()
Tuli mieleen, että jos tuon muuttasi flatbediksi? Jos tuo takaosa on ihan mätää, (mitä se nyt ei varsinaisesti ole, mutta vähentäs työtä takaovien ja kaarien kanssa) niin ei oli kauheen iso homma. Onkohan kellään mallia? Ja olikos se mahollista edes ajoon saada sellasena? Kai se on? miks ei? Emmietiä?
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#62
|
|||
|
|||
![]() Poikkeusluvalla
Aihetta siis juuri käsiteltiin ssuvik:in HDJ projektin yhteydessä. Eli ei onnistu rekisteröinti kuin poikkeusluvalla, koska mallisarja ei käsitä avolavaa.
|
#63
|
||||
|
||||
![]()
Ach so. Justiinsa vasta tajusin lukasta tuon.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#64
|
||||
|
||||
![]()
Eipä päässä oo pysyny jousien kasausjärjestys. Lähinnä ongelma on nouden levyn kanssa, joissa on iskareiden kiinnityspisteet. Kun sais oikeisiin kulmiin ne kerralla, eikä tarviis vaihdella enää
![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#65
|
||||
|
||||
![]()
Hitaasti etenee, mutta eteneepä kuitenkin. Kun jaksas veivata nuo u-pultit vielä kiinni. Kun ei tarviis töissä olla...
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#66
|
||||
|
||||
![]()
Tässä oltas nyt.
Murrojumppa olis näköjään edessä. Vähän pitäs kanssa kaikkea pientä mm apujouset ettiä. Moottorinkin vois asetella paikalleen. Oiskohan joku hyvä ja helppo liuotinsotku jolla sain tuon moottorin puhtaaks. Vai lähteekö ihan painepesurilla nuo ylimääräset rasvat? Täähän alkaa muistuttaa jo jotain liikkumisvälinettä.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#67
|
||||
|
||||
![]()
Pitäs vissiin alkaa kanssa jarruputkia ja muita kilkkeitä kans laittelemaan. Polttoainelinjoja yms.
Miten nuo ölynkestävät kumiletkut polttoainelinjoina? Oiskoon tuossa mitään järkeä? jos vaikka vetäs rungon sisään tms? Työstäminen ois ainakin helpomata ![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#68
|
||||
|
||||
![]()
On ollu kumiletkut polttoainelinjoina, ja ihan hyvin on toimineet, Myös musta, muovinen paineilmaputki on ihan hyvää polttoainelinjamatskua. Mutta noilla pehmeämmillä matskuilla on syytä varmistua, ettei ne hankaa mihinkään esim. terävää kulmaa vasten, kun ne tuppaa kulumaan puhki.
|
#69
|
||||
|
||||
![]()
Ite käväsin hakee tota letkua paikallisesta hydrauliikka letku kaupasta ja lupas kyllä et kestää bensa letkuna. On erinäköstäkin kun joku bilteman putki. 2 kertanen kangas vahviste sisällä ja pinnassakin vissii joku vahvike kun on jotain hydrauli letkua vissiin. Ja vissiin jotkut auto pajatkin käyttää tota polttoaine letkuna. Ja jarruputkeekin mahollisuus ostaa vaikka 50M kieppi itte en käyny kun sen 13M ja nippa nappa riitti koko autoon se määrä.
|
#70
|
||||
|
||||
![]()
Millä pirulla saa noista jarrusatuloista nuo sylinterit kuuseen, jotta voi putsata ne? Pari lähti vetämällä pihdeillä ruuvipenkissä, mutta eipä nuo muut hievahda. Joku kätevä laite taas pitäs varmaan olla? Kyllähän ne meni poljinta paikamalla, mutta eipähän oo sitä mahollisuutta nyt.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2016.48.07.jpg
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#71
|
|||
|
|||
![]()
Kasaa satulat ja sopiva rasvanippa putken paikalle ja pieni vinka pitämään liikkuvat männät paikalaan ja prässillä vaseliinia sisään niin yleensä lähtee liikkeelle, lämmittää ei kannata ainakaan paljoa kun kromaus irtoo männistä.
|
#72
|
||||
|
||||
![]()
juurikin niin. rasvaprässillä. aina on joku nippa sopinu edes vähän kierteelle. ja aina on lähteny. kantsii pitää jotai rättiä satulan päällä ni ei oo naama iha vassussa sit ku lähtee
![]() |
#73
|
||||
|
||||
![]() heh
Kiva sit joskus rälläköidä runkoa tai hitsata kun polttoaine linjat sisässä...
![]() |
#74
|
||||
|
||||
![]()
Jeah!
Kiitos vinkistä. Pitää testata.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#75
|
||||
|
||||
![]()
Jokihydrosta (tai mistä vaan hytikkaliikkeestä) sitä kuparista 8mm? tai mitä onkaan paksua jarruputkea polttoainelinjaks. Helppo taivutella vaikka mihin muotoon ja päätki saa tehtyä ihanasti jarruputkityökalulla.
|