Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 17.08.2013, 19:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis kun rengas on kulunut vain toiselta reunalta, niin sen reunan halkaisija pienempi, ja sitäkautta pyrkii olemaan hitaampi, siis lipsuu varsinkin vapaastipyörivänä juurikin kuluneemmalta puolen -> kuluu nopeasti, varsinkin jos on Jäykkä runkoinen ja -pintainen.

Saattas alkaa kulumaan tasaisesti, jos pistäs vetävään pyörään.

-> Aika monta kertaa ihmiset säästää muutaman kympin, että eivät käytä nelipyöräsuuntauksen tarkistukseesa; mutta 50 tarkastus maksun säästö maksaa 500e renkaat, ja sittenkin pitää käyttää suuntauksessa.

p.s Jos kulmat pikkuisen pielessä, ja vielä pystykallistus ja auraus yhdessä; niin renkaat kuluu huomattavan tasaisesti, mutta nopeaa.
Ja polttoainettakin kuluu enemmän, jos vaikka 2% enemmän, niin se on 10 000 km jo jotain.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
renkaan kuluminen epätasaisesti hojo85 Tekniikka & Jutustelu 42 19.01.2021 13:40
Paremmat renkaat eteen vai taakse offiautossa sekä kuluneen renkaan asennus suunta tume_81 Tekniikka & Jutustelu 5 20.10.2012 22:14
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Snorkkeli vai ei mikad Tekniikka & Jutustelu 11 28.03.2005 16:18


Sivu luotu: 08:26 (GMT +2).