Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2013, 12:45
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Njoo helvetillinen keventäminen ,akku (minisellainen) ym "takakoppaan". Kaikki mahdollinen muoviin tai alumiiniin minkä pystyy peltisen tilalle vaihtamaan (esim tankki). Pienikin painonsäästö on pelkkää plussaa.
Mulla nyt auttoi paljon tuo kun leikkasin katon pois.
Vanteet ja renkaat mahd. kevyet eikä mitään pinnattuja möhköjä.
Jos olisin jättänyt katon paikoilleen olis ollu liian painava leimalle jälkeenpäin kun laskeskelin painoja.

On ymmärtääkseni mahdollista myös rekata 3- paikkaiseksi jos painot karkaa.

Hiluxin etuakseli ihan kustannussyistä. Läjän akseleita/tikkuja ei oikein ole tarjolla.
Etukardaani sopii bolton (ei pituuden muutosta) kunhan teki uuden pulttijaon pinionin laippaan.
Takakardaani on muokattu tojolaisesta ja jakikseen uus pulttijako.
Välitys 4.56 ja jakikses 6.5:1

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 15.08.2013 12:53
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2013, 15:07
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Jotenki alko taas tekemään enemmän mieli nykysten vahvistaminen kun tuli mieleen alkuvuoden säätö akselimassojen kanssa.

Kai Samurain akselitkin kestää 1.3 koneen piiskan leimarenkailla jos akseleihin vaihtaa chromolya, hitsaa hieman tukea kuoreen ja ei tee tyhmimpiä temppuja kivikossa lukkojen kanssa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2013, 15:19
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

No ei toi tojotalaisten asennus ollut ihan pulttaakii.
Siirsin samalla jouset akselin yläpuolelle ja ohjausvarret TG:n palikoista.
Hiluxin lehtijousen pedit leveämmät kuin suzukin lehdet niin nekin tein kapeemmat.

413 piti siirtää lehtijousia leveemmälle jotta sai pedin murikan viereen eikä päälle
Lyhyt takakardaani lyhenee entisestään kun 8" murikka on "pidempi".
Edessäkin tractionbar on ihan välttämätön.

Varmaan muutama muukin ongelma oli mitä ei heti muistu mieleen mutta ei ole kylläkään tarvinnut 33:lla murehtia murroksista. Ja on hiukan kaasuakin lukot kiinni joskus painettu.

Pari päivää haalittu nyt jakareita/iskareita ym. sillä kiertetys on syksyn aikana todolistalla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 15.08.2013 15:22
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2013, 15:10
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Toi keventäminen ei tekis muutenkaan kyllä pahaa osien kestävyydelle ja toi 3-paikkaisuus ois minimi,kun ei viitti pitää kahta autoa liikenteessä..
Mutta jos se on mahdollista saada leimattua,niin sellaista aletaan sitten kattelemaan,Mitäköhän tollanen auttais jos siirtäis konetta laatikkoa taaemmas niin paljon kun vaan saa...
Pitää rakennella ne akselit alle ja ottaa "helpot kilot" pois ja konttorille,Onko toi painon kanssa leikkiminen sitten jokavuotinen lysti konttorilla vai riittääkö että se on kerran mennyt niihin painoihin???
ja 4.88 jos ois akseleissa välitys,Niin varmaan olis vaan plussaa(jakis saa olla noilla 4.16 välityksillä ainakin alkujansa)!
kustannus syistä varmaan alkuun mennään vaan takalukolla ja kai se on lockrightti kerta sellanen on suzukin akselissakin toininut ihan kelvollisesti tai siis on oppinut huomioimaan miten sen kanssa ajelee...)

Viimeksi muokannut Pajares : 15.08.2013 15:13
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.08.2013, 15:17
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Toi keventäminen ei tekis muutenkaan kyllä pahaa osien kestävyydelle ja toi 3-paikkaisuus ois minimi,kun ei viitti pitää kahta autoa liikenteessä..
Mutta jos se on mahdollista saada leimattua,niin sellaista aletaan sitten kattelemaan,Mitäköhän tollanen auttais jos siirtäis konetta laatikkoa taaemmas niin paljon kun vaan saa...
Pitää rakennella ne akselit alle ja ottaa "helpot kilot" pois ja konttorille,Onko toi painon kanssa leikkiminen sitten jokavuotinen lysti konttorilla vai riittääkö että se on kerran mennyt niihin painoihin???
Jos osat lukee otteessa, niin ei kai ne ala niitä kattelemaan puntarilla myöhemmin. Mulla ne kiinnitti huomiota ilmestyneeseen vinssiin ja sitte kaivettiin puntarit esiin. Pienen säädön kautta kilot on maksimissa. Saahan siitä jotain vielä pois, mutta en jaksais alkaa virittämään akkua taakse olematonta tavaratilaa ennestään pienentämään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.08.2013, 15:19
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Meneekös TML/ARBin takalukko eteen jos käyttää esim. täällä olevia ensimmäisen setin tikkuja?
Eikö perät oo muuten aika samat edessä ja takana, paitti boorit erit tikkujen päissä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2013, 15:36
Palex:n Avatar
Palex Palex on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.279
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Meneekös TML/ARBin takalukko eteen jos käyttää esim. täällä olevia ensimmäisen setin tikkuja?
Eikö perät oo muuten aika samat edessä ja takana, paitti boorit erit tikkujen päissä?
Kyllä käy!

Jo nuo trail gearin edelliset vetarit ja murrokset olivat todella kestävää kamaa, ja nuo uudet luultavasti vielä paremmat. Ihan varmasti kestää huoletta ajella 33" renkailla kun nuo laittaa! Kestää vielä 35" renkaitakin järkevällä käytöllä.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2013, 15:57
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Kyllä käy!

Jo nuo trail gearin edelliset vetarit ja murrokset olivat todella kestävää kamaa, ja nuo uudet luultavasti vielä paremmat. Ihan varmasti kestää huoletta ajella 33" renkailla kun nuo laittaa! Kestää vielä 35" renkaitakin järkevällä käytöllä.
Mahtava homma, eli leimarenkailla voi antaa jo huoletta happea ja ei pelkoa hajoamisesta.

TML:n lukot vielä heikoimmaksi lenkiksi ja kun ne antautuu, niin arbista varaosaa tilalle
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.08.2013, 17:57
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Vähän puntarilla rupee olla koko akselien vaihto jos siinä kerta tollanen show pitää vetää katsastukseen joka vuosi ja kerta tuli vedettyä parin sadan euron vaimennusmatotkin koko autoon,niin pahalla tuurilla joutuis nekin repimään pois sen paino asian kantilta(butyyli/bitumi iki purkkaa,pakkasessakin joustavaa)
Jos panostais noikin rahat vaikka arbin lukkoon eteen ja karpiolan vetareihin ja sit eteen toi olis vissiin aika passeli toi garyn rockin linkin tg!pitää vissiin hakea pankista visa-kortti ja alkaa opettelemaan toi muualta maailmasta tilaaminen(kerran kävin helsingissä ja siinäkin oli pitkäks aikaa sulattelemista)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.09.2016, 09:24
Jiiäffä Jiiäffä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.07.16
Sijainti: Piippola
Viestit: 6
Perusasetus

Gurut hoi.


Nonni. Pitäs saaha tietoa että mitäkä eroja on 410 ja 413 akseleissa. Ostin varmuuella 410 taka-akselin koska edellinen omistaja oli hitsannu kempin tuoho edelliseen. Vanhassa akselissa kardaanin laippa 45mm ja uudessa 42, raideleveydessä vanha akseli n.1cm lyhyempi. Jarrurummut samankokoset mutta erimalliset. Vanhassa jarrukilpi,tai mikälie paljon isompi ja välissä joku irrotettava renkula. Uudessa akselissa tätä ei ole. Onko siis tämä vanha akseli ja kardaanit peräisin 413 suzukista. Auto on 89vm 410. Kardaanin paksun osan halkaisija 51mm. Kardaanin laippojen pulttijako vanhassa 78mm ja uuessa 74.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.09.2016, 09:44
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

-89 410 ? Jokin ei nyt täsmää
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.09.2016, 12:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jiiäffä Näytä viesti
Nonni. Pitäs saaha tietoa että mitäkä eroja on 410 ja 413 akseleissa. Ostin varmuuella 410 taka-akselin koska edellinen omistaja oli hitsannu kempin tuoho edelliseen. Vanhassa akselissa kardaanin laippa 45mm ja uudessa 42, raideleveydessä vanha akseli n.1cm lyhyempi. Jarrurummut samankokoset mutta erimalliset. Vanhassa jarrukilpi,tai mikälie paljon isompi ja välissä joku irrotettava renkula. Uudessa akselissa tätä ei ole. Onko siis tämä vanha akseli ja kardaanit peräisin 413 suzukista. Auto on 89vm 410. Kardaanin paksun osan halkaisija 51mm. Kardaanin laippojen pulttijako vanhassa 78mm ja uuessa 74.
Mikä on akseliputken halkaisija ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.09.2016, 13:47
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jiiäffä Näytä viesti
Nonni. Pitäs saaha tietoa että mitäkä eroja on 410 ja 413 akseleissa. Ostin varmuuella 410 taka-akselin koska edellinen omistaja oli hitsannu kempin tuoho edelliseen. Vanhassa akselissa kardaanin laippa 45mm ja uudessa 42, raideleveydessä vanha akseli n.1cm lyhyempi. Jarrurummut samankokoset mutta erimalliset. Vanhassa jarrukilpi,tai mikälie paljon isompi ja välissä joku irrotettava renkula. Uudessa akselissa tätä ei ole. Onko siis tämä vanha akseli ja kardaanit peräisin 413 suzukista. Auto on 89vm 410. Kardaanin paksun osan halkaisija 51mm. Kardaanin laippojen pulttijako vanhassa 78mm ja uuessa 74.
Jos uusi akseli on vm-85(?) tai vanhempi, niin niissä oli jotain eroja. Eli mallista missä ohut kardaani eikä valollista jakista.

Edit. Tuolta löytyy mittoja
http://www.suzukiclubuk.co.uk/index....hp&f=12&t=2801
__________________
RASOR

Viimeksi muokannut Mutis : 12.09.2016 14:03
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 19:39 (GMT +2).