Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.08.2013, 20:05
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Vetarin kumien vaihtoon:

Pyörä pois, alapallo irti, napalukon kannen alta vetoakselin päästä sokka pois, saatat joutua irroittamaan myös yläpallon, sitten koko vetoakseli pöydälle, kuskin puolelta irtoaa kankeamalla sisemmän murroksen ja perän välistä, apparin puolella muttereilla kii, helpoin on vaihtaa kumit takakautta, eli sisempi murros pois, lähtee naputtamalla murroksen takakansi varovasti pois ja sieltä seekerisokka irti -> purkautuu.

Kardaaneissa aina jonkunverran klappia on, kuullostaa normaalilta

Simpukkaohjauksessa raidetanko muljuaa aina pikkuisen varsinkin kun pyörät on kevennettynä, ei siis välttämättä ole mitään rikki

Itsellä lämmöt pysyy aina siinä ensimmäisen katkoksen päällä, joskus kärryä vedettäessä saattaa vähän oikein jyrkässä mäessä nousta mutta palaa aina takaisin. Tuntuu olevan eroja mikä on "normaali" lämpö.
Kiitos paljon vastauksesta!
Tohon ohjauksen klappiin, eli pientä vapinaa tapahtuu maantieajossa aina välillä, tasapainoitus kunnossa ja tänään koitin niin noissa simpukan ja apusimpukan pallonivelissä oli pystyttäin väljää, ja ihan heiluttamalla myös sivusuunnassa, joten piakkoin menossa uusiksi, pystyykö noita vielä kiristämään mutterin kautta?

Vielä kaipaan tietoa näihin:
- Autossa manuaaliset napalukot vaihdettu, ja tossa pidin autoa kokonaan ilmassa ja napalukot aukaistuna etukardaania kääntämällä vasen eturengas pyöri, ja jos sen pysäytti kädellä niin oikea rupesi pyörimään, tarkoittaako tämä sitä että napalukot eivät vapaudu ollenkaan?
- Voiko tämmöiseen jälkiasentaa tarvikekierroslukumittarin, ja miten se onnistuu? Pumpussa vissiin anturi kierrosluvulle mutta sopiiko mihinkään tarvikemittariin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2013, 20:11
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Napalukot ei ilmeisesti vapaudu. Vetoakseli ei saa pyöriä kun rengasta pyörittää ja napalukko on auki. Noista manuaalisista napalukoista irtoaa aika usein holkki mikä lukitsee vedon ja se jää "lukossa" asentoon. Selviää kun avaat napalukon kannen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2013, 20:19
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Ihan arvailua ja muistelua mutta jossain dieseleissä olis laturilla nasta mistä saa tuon signaalin kiekkamittarille? Voin olla kyl ihan hakoteilläkin eikä oo tullu pajeron laturia tutkittua vaikka parikin on itellä ollu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2013, 21:03
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bazeeba Näytä viesti
Ihan arvailua ja muistelua mutta jossain dieseleissä olis laturilla nasta mistä saa tuon signaalin kiekkamittarille? Voin olla kyl ihan hakoteilläkin eikä oo tullu pajeron laturia tutkittua vaikka parikin on itellä ollu.
Kiekkamittari ottaa signaalin syöttöpumpusta,kerran ajellut nimittäin ilman että laturi pyöri ja hyvin näki kierrokset.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2013, 21:38
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Kiitos paljon vastauksesta!
Tohon ohjauksen klappiin, eli pientä vapinaa tapahtuu maantieajossa aina välillä, tasapainoitus kunnossa ja tänään koitin niin noissa simpukan ja apusimpukan pallonivelissä oli pystyttäin väljää, ja ihan heiluttamalla myös sivusuunnassa, joten piakkoin menossa uusiksi, pystyykö noita vielä kiristämään mutterin kautta?
Sitten kun uusit niveliä, apusimpukkaa yms., niin laittele niihin rasvanipat samantien ellei niissä sitten ole jo. Saa hiukan pidennyttyä nivelien ikää kun pystyy rasvailemaan.
Ite vaihdoin just viime viikolla apusimpukan kun oli melkoinen klappi jo, huomasi hyvin kun keula ylhäällä toinen piti kuskin puolen renkaasta kiinni, ja ite kääntelin hanttarin puolta niin apusimpukka lonksui miten sattuu.
Periaatteessa apusimpukkaa pystyy kiristämään hiukan mutta ei paljoa ja pystyyhän siihen uudet holkitkin tekemään, mut sen yhteydessä olevaa niveltä ei pysty kiristämään, tai no ei ainakaan ole suositeltavaa kupin pohjaa "prässätä" vaikka siten se klappi häviääkin, mut sit saatta nivel korkata joku vähemmän kauniskerta.
Itellä oli nivel ihan kuosissa mut holkit ihan loppu apusimpukasta, vaihdoin silti uuden kun ei pahan hintainen ole ja väkersin siihen ne nipat (pystyakselille ja niveleen). Vanhaan simpukkaan teen uudet holkit ja laitan nipat myös, ja sit hyllyyn odottamaan et tulee taas vaihdon aika (edellinen Pajero söi apusimpukoita hyvään tahtiin isoilla renkailla ainakin).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.08.2013, 21:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Vielä kaipaan tietoa näihin:
- Autossa manuaaliset napalukot vaihdettu, ja tossa pidin autoa kokonaan ilmassa ja napalukot aukaistuna etukardaania kääntämällä vasen eturengas pyöri, ja jos sen pysäytti kädellä niin oikea rupesi pyörimään, tarkoittaako tämä sitä että napalukot eivät vapaudu ollenkaan?
Napalukot ei vapaudu ainakaan kokonaan. Jos ei pienellä renkaan ees-taas pyöräytyksellä irtoa niin pura osiin ja tsekkaa. Äläkä laita liikaa rasvaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajero kysymyksiä kokeeneemmille... neulavuori Tekniikka & Jutustelu 1412 01.07.2024 07:54
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
Pajero taka-akseli/neliveto probleemat mag Tekniikka & Jutustelu 2 28.10.2011 14:00
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 07:37 (GMT +2).